Ξεπέρασε τα 400.000 δολάρια η λεία των πειρατών της Γουινέας

piracy_report_gouinea
Οι πειρατές του Κόλπου της Γουινέας συνολικά το 2015 κέρδισαν λύτρα που ξεπερνούν τα 400.000 δολάρια για απαχθέντες ναυτικούς, σύμφωνα με μια έκθεση για την θαλάσσια πειρατεία που δημοσιοποιήθηκε από την Oceans Beyond Piracy (OBP).

Ενώ η πειρατεία στην περιοχή ξεκίνησε το 2015 με μια σειρά βίαιων επεισοδίων, η απαγωγή με σκοπό τα λύτρα αποτέλεσε το πιο διαδεδομένο μοντέλο πειρατείας κατά τη διάρκεια του έτους, που συνέχισε να κλιμακώνεται κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Με 6 περιστατικά απαγωγής μόνο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016, και ένα σταθερό ρυθμό επιθέσεων και απαγωγών κατά τη διάρκεια της συγγραφής της παρούσας έκθεσης, είναι σαφές ότι οι προσπάθειες για την καταπολέμηση της πειρατείας στην περιοχή έχουν μειώσει σημαντικά τις πειρατικές ενέργειες που αφορούν κλοπή πετρελαίου, ωστόσο, πολλά ακόμη μένουν για να εξασφαλίσουν τους ναυτικούς από την απειλή της απαγωγής”, αναφέρει η OBP.

Σύμφωνα με την έκθεση, η αύξηση των απαγωγών ενδεχομένως να έχει σχέση με την πολιτική κατάσταση στη Νιγηρία, καθώς και μια μείωση της κλοπής πετρελαίου να οφείλεται στην πτώση των τιμών του πετρελαίου, καθιστώντας το κλεμμένο φορτίο λιγότερο επικερδές.

Τα περιστατικά απαγωγής για λύτρα, τα οποία έχουν ως επίκεντρο τα ανοικτά της περιοχής του Δέλτα του Νίγηρα, ιδιαίτερα περιοχές με σημαντικά επίπεδα υπεράκτιας παραγωγής πετρελαίου, αποτελούσαν την πλειονότητα των επιτυχημένων πειρατικών ενεργειών το 2015.

Από την άλλη, ο αριθμός πειρατικών ενεργειών για κλοπή φορτίου έπεσε σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια καθώς ένα μόνο πλοίο δέχτηκε επίθεση για να κλαπεί το φορτίο του, αν και υπήρξαν αρκετές άλλες περιπτώσεις κατά τις οποίες πιθανότατα οι πειρατές να είχαν στο μυαλό τους αυτό το είδος της επίθεσης. Σύμφωνα με την έκθεση, η βελτιωμένη αστυνόμευση των υδάτων της Νιγηρίας και η πτώση των τιμών του πετρελαίου ήταν οι βασικοί λόγοι για αυτή τη μείωση.

Επίσης οι πειρατές του Κόλπου της Γουινέας και οι ληστές, επέκτειναν σημαντικά τους τύπους των πλοίων που στοχεύουν. Ενώ τα τάνκερ αποτέλεσαν στόχο σε πάνω από το 50% των επιθέσεων το 2014, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 18% το 2015.

Ενώ ο συνολικός αριθμός των περιστατικών το 2015 ήταν μικρότερος από ό,τι το 2014, το ανθρώπινο κόστος -τόσο από την άποψη των θυμάτων και τη σοβαρότητα των περιστατικών, όσο και σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των ναυτικών που πλήττονται- ήταν υψηλότερο.

Συνολικά, 23 ναυτικοί σκοτώθηκαν, 4 υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς, και 15 άλλοι μικροτραυματισμούς, ενώ 44 απήχθησαν, 11 δέχτηκαν απειλή για απαγωγή, και 58 τέθηκαν βίαια υπό κράτηση κατά τη διάρκεια πειρατικών ενεργειών με σκοπό την κλοπή φορτίου, τη ληστεία, ή την χρήση των πλοίων ως μητρικά.

Κατά τη διάρκεια του έτους έχουν αναφερθεί συνολικά 54 επιθέσεις, σε αντίθεση με 67 το 2014, σύμφωνα με το σύνολο δεδομένων της OBP, το οποίο δεν συμπεριλαμβάνει περιστατικά που συνέβησαν ενώ τα πλοία ελλιμενίζονταν και συμβάντα που δεν απαιτούν από τους δράστες να χρησιμοποιήσουν μια βάρκα για να προσεγγίσουν το πλοίο που έχουν ως στόχο.