ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Πήραν την άδεια από πλοίαρχο σκάφους κατάδυσης που ξέχασε επιβάτη στον βυθό

Sundiver_Express

Το σκάφος καταδύδεων Sundiver Express που με ευθύνη του καπετάνιου απομακρύνθηκε από μια περιοχή καταδύσεων χωρίς έναν επιβάτη, ο οποίος εκτότε αγνοείται.

Την Τετάρτη, ο τομέας Long Beach της Αμερικάνικης ακτοφυλακής του Λος Άντζελες ανακοίνωσε ότι πήρε την Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος ενός διαχειριστή σκάφους κατάδυσης που αναχώρησε από μια περιοχή κατάδυσης χωρίς έναν από τους επιβάτες του. Ο επιβάτης, Laurel Silver-Valker, δεν βρέθηκε ποτέ και θεωρείται νεκρός.

Το εμπορικό πλοίο καταδύσεων Sundiver Express εκτελούσε δρομολόγιο σε μια περιοχή στ’ ανοιχτά του νησιού Catalina λίγες μέρες μετά τα Χριστούγεννα του περασμένου έτους. Μετά από μια στάση για καταδύσεις, ο καπετάνιος του Express, Kyaa Heller, δεν παρατήρησε ότι ο Silver-Valker δεν είχε επιστρέψει στο σκάφος, και προχώρησε στην επόμενη θέση. Χρειάστηκε να φθάσουν στην επόμενη στάση για να παρατηρήσει ο Heller την απουσία του επιβάτη.

Η Ακτοφυλακή πραγματοποίησε έρευνα και υπέβαλε μήνυση ζητώντας την ανάκληση της άδειας του Heller για έξι καταγγελλόμενα αδικήματα, μεταξύ των οποίων και πέντε κατηγορίες για ανάρμοστη συμπεριφορά που σχετίζονται με τη λειτουργία ενός εμπορικού πλοίου.

Ο Heller διατάχθηκε να παραδώσει οικειοθελώς την άδεια άσκησης του ναυτικού επαγγέλματος της στο Λιμενικό Σώμα, στις 6 Ιουνίου, και απαγορεύεται πλέον να εργαστεί ως πλοίαρχος εμπορικού πλοίου.

“Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για την αναχώρηση από μια περιοχή κατάδυσης χωρίς να επιβεβαιωθεί ότι όλοι οι επιβάτες βρίσκονται επί του πλοίου και να μετρηθούν”, δήλωσε ο υπολοχαγός Nathan Menefee, ανώτερος ανακριτής, του Τομέα Λος Άντζελες-Long Beach. “Οι οδηγοί επιβατηγών πλοίων πρέπει να αναλάβουν το ρόλο και την ευθύνη του πλοιάρχου σοβαρά, καθώς η ασφάλεια των επιβατών τους είναι στα χέρια τους. Η ευθύνη ενός πλοιάρχου δεν μπορεί να μεταβιβαστεί”, πρόσθεσε.

Ο τομέας κυκλοφόρησε μια ανακοίνωση νωρίτερα αυτό το χρόνο υπενθυμίζοντας στους καπετάνιους των μικρών επιβατηγών πλοίων πως δεν πρέπει να επιτρέπουν σε μη μέλη του πληρώματος (όπως τους φίλους, την οικογένεια ή τους συχνούς πελάτες) να εκτελούν ευαίσθητες λειτουργίες ασφαλείας σε αντάλλαγμα για δωρεάν ταξίδια, χαρακτηρίζοντας το μια επικίνδυνη πρακτική. “Ο πλοίαρχος πρέπει να διατηρεί έναν ακριβή κατάλογο των επιβατών… Ο κατάλογος πρέπει να επαληθεύεται με μια λεκτική και οπτική επιβεβαίωση του δύτη πριν από την αποχώρηση του πλοίου από μια περιοχή κατάδυσης. Σε τελική ανάλυση, είναι ευθύνη του πλοιάρχου για να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι επιβάτες λογαριάζονται ως ασφαλή”, έγραψε ο λοχαγός. Jennifer F. Williams, υπεύθυνος θαλάσσιων ερευνών του Τομέα LA-Long Beach.