Σοβαρές ζημιές στη ναυτιλία τακτικών γραμμών

navloseis_ploion_nautilia_

Φωτο:http://www.portnet.gr

Ένα μάλλον ζοφερό τοπίο για μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά και εταιρείες ναυλώσεων, φαίνεται ότι διαμορφώνεται παγκοσμίως. Το πρώτο τρίμηνο του 2016, εταιρείες-κολοσσοί καταγράφουν μεγάλες ζημιές, οι οποίες μάλιστα αν έλθουν να προστεθούν στις ζημιές της προηγούμενης χρήσης, διαμορφώνουν σχεδόν ασφυκτικές συνθήκες για τη βιωσιμότητά τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως αναφέρει το έγκυρο americanshipper.com, η Cosco καταγράφει ζημιές 692 εκατ. δολαρίων μόνο το 1ο τετράμηνο του 2016, ενώ το 2015 οι ζημιές του κινέζικου κολοσσού έφτασαν στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια! Αλλά και άλλοι μεγάλοι παίκτες στον χώρο της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων καταγράφουν, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μεγάλες ζημιές, που επίσης μπορεί να θέσουν εν αμφιβόλω τη βιωσιμότητά τους.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο Portnet πως σε οριακό σημείο βρίσκονται και μεγάλες εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πλοιοκτήτριες εταιρίες που ναυλώνουν τα πλοία τους. Σύμφωνα με αναλυτές, ο λόγος αυτής της κατάστασης βρίσκεται στις αυξημένες κατά το πρόσφατο παρελθόν παραγγελίες πλοίων, σε συνδυασμό με τη μείωση φορτίων και άρα ζήτησης, συνεπεία εκτός των άλλων της καθυστέρησης στην οικονομική ανάπτυξη καθοριστικών κρίκων στην αλυσίδα της παγκόσμιας οικονομίας, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την Κίνα.

Ειναι χαρακτηριστικό ότι ο Διεθύνων Σύμβουλος του δανέζικου κολοσσού Maersk Νιλς Άντερσεν είχε δηλώσει πρόσφατα στους Financial Times ότι η κρίση δείχνει να είναι χειρότερη από του 2008 και το μόνο στοιχείο που την καθιστά προς το παρόν διαχειρίσιμη είναι οι χαμηλές τιμές των καυσίμων.

Μένει να φανεί αν και πως μπορεί να βγει από αυτή την κρίση η παγκόσμια ναυτιλία τακτικών γραμμών.

portnet.gr