Τα δύο κρουαζιερόπλοια της Crystal Cruises βγήκαν και επίσημα στο «σφυρί» με δημοπρασία ναι είναι προγραμματισμένη για τον επόμενο μήνα. Αυτό έρχεται μετά από μια σειρά μέτρων, καθώς συνεχίζεται η εκκαθάριση της πρώην εταρείας Genting Hong Kong.
Το Εμπορικό Τμήμα του Ανώτατου Δικαστηρίου στην Κοινοπολιτεία στις Μπαχάμες δημοσίευσε την επίσημη ανακοίνωση δημοπρασίας για το Crystal Symphony and Crystal Serenity. Οι επιθεωρήσεις των κρουαζιερόπλοιων συνεχίζονται με τις προσφορές προς το δικαστήριο να έχουν οριστεί έως τις 7 Ιουνίου οι οποίες θα συνοδεύονται και από κατάθεση του 10%.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, ο νικητής της δημοπρασίας, εάν υπάρξει τέτοιος, θα ενημερωθεί έως τις 14 Ιουνίου. Στη συνέχεια, θα έχουν επιπλέον επτά ημέρες για να ολοκληρώσουν την απόκτηση και να πάρουν την κατοχή τους τα πλοία «όπως είναι, και όπου είναι».
Τα δύο κρουαζιερόπλοια παρέμειναν στο Freeport στις Μπαχάμες από τότε που η εταιρεία κρουαζιέρας σταμάτησε να λειτουργεί τον Ιανουάριο του 2022 ως μέρος της ευρύτερης οικονομικής κατάρρευσης της μητρικής εταιρείας Genting Hong Kong. Η διαχείριση των πλοίων παραδόθηκε στη V.Ships μετά τη κράτηση των πλοίων για λογαριασμό των τραπεζών που ήταν υποθηκευμένα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετοί πιθανοί πλειοδότες εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την εταιρεία ή πιθανώς μόνο για τα πλοία. Ο μόνος που εκδήλωσε δημόσια το ενδιαφέρον του είναι ο Manfredi Lefebvre D’Ovidio, ο πρόεδρος μιας επενδυτικής εταιρείας που ονομάζεται Heritage Group.
Κατά τη δεκαετία του 1990, ηγήθηκε της ανάπτυξης μιας άλλης πολυτελούς γραμμής κρουαζιέρας, της Silversea Cruises, η οποία αναδείχθηκε ως ανταγωνιστής της Crystal.
Ο Lefebvre πούλησε πιο πρόσφατα την Silversea Cruises στο Royal Caribbean Group. Παραμένει ενεργός στην ταξιδιωτική βιομηχανία έχοντας εξαγοράσει την πολυτελή ταξιδιωτική εταιρεία Abercrombie & Kent.
Ενώ τα δύο κρουαζιερόπλοια φημίζονται για την πολυτέλεια τους, αναλυτές στον κλάδο της κρουαζιέρας επισημαίνουν ότι η ηλικία τους μπορεί να σταθεί αρνητικός παράγοντας για τους πιθανούς αγοραστές.
Το Crystal Symphony (51.000 τόνων), που κατασκευάστηκε από το Kvaerner Masa στη Φινλανδία, καθελκύστηκε το 1995, ενώ το Crystal Serenity (68.870 τόνων) που κατασκευάστηκε από την STX Europe (Chantiers de l’Atlantique) καθελκύστηκε το 2003. Η Crystal Cruises ωστόσο πρόσφατα είχε προβεί σε εκτεταμένες ανακαινίσεις στους χώρους επιβατών και των δύο πλοίων.
Οι τράπεζες που κατέχουν τα στεγαστικά δάνεια θα αποφασίσουν το αποτέλεσμα των πλειστηριασμών καθώς θα μπορούσαν να κινηθούν για να αναλάβουν τα πλοία μέσω των πλειστηριασμών ή να ζητήσουν από το δικαστήριο να απορρίψει τις προσφορές εάν κριθούν πολύ χαμηλές.
Οι διαχειριστές στη Φλόριντα που επιβλέπουν την εκκαθάριση της εταιρείας ανέφεραν πρόσφατα ότι πάνω από 30.000 πιστωτές υπέβαλαν αξιώσεις. Επιπλέον, ο προμηθευτής καυσίμων που ήταν η αρχική αιτία στην κατάρρευση όταν κινήθηκε με σκοπό να τεθούν υπό κράτηση τα κρουαζιερόπλοια για απλήρωτους λογαριασμούς, άλλοι προμηθευτές, πρώην μέλη του πληρώματος, ταξιδιώτες με κρατήσεις και οφειλόμενες προμήθειες ταξιδιωτικών πρακτόρων πιστεύεται ότι είναι μεταξύ των αξιώσεων.
Η Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή έχει επίσης δημιουργήσει έναν μηχανισμό για την αποζημίωση των επιβατών που καλύπτονται από το ομόλογο της γραμμής κρουαζιέρας.
Ξεχωριστά στη Φλόριντα, τα περιεχόμενα των γραφείων και της αποθήκης της Crystal πωλούνται σε δημοπρασία που λήγει την επόμενη εβδομάδα. Περιλαμβάνει τα πάντα, από έπιπλα μέχρι οθόνες υπολογιστών, ακόμη και παλέτες με τραπουλόχαρτα με το λογότυπο της γραμμής κρουαζιέρας.
Οι ειδικοί προέβλεψαν ότι το πιο περιζήτητο περιουσιακό στοιχείο από την Crystal, ωστόσο, ήταν πιθανό να ήταν το νέο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας, το οποίο είχε καθελκυστεί μόλις το καλοκαίρι του 2021. Το Crystal Endeavor (20.400 τόνων) τέθηκε υπό κράτηση αρχικά στη Νότιο Αμερική, αλλά αυτή την άνοιξη βρέθηκε στο Γιβραλτάρ όπου παραμένει στο αγκυροβόλιο.
Η Crystal διέθετε επίσης κρουαζιερόπλοια ποταμού που εκτελούσε κρουαζιέρες στην Ευρώπη, τα οποία είναι πιθανό να προσελκύσουν έντονο ενδιαφέρον από πιθανούς αγοραστές. Η επωνυμία Crystal και τα περιουσιακά στοιχεία, όπως η βάση δεδομένων μάρκετινγκ, παραμένουν ιδιοκτησία της Genting Hong Kong, η οποία επίσης βρίσκεται υπό εκκαθάριση.
Τα κρουαζιερόπλοια από την Genting Star Cruises πουλήθηκαν πρόσφατα με τις ενδείξεις ότι θα διαλυθούν, ενώ η τύχη δύο άλλων κρουαζιερόπλοιων που εκτελούσαν δρομολόγια για την Dream Cruises και ενός μικρότερου κρουαζιερόπλοιου παραμένει αδιευκρίνιστη. Το ημιτελές μεγάλο κρουαζιερόπλοιο Global Dream αποτελεί μέρος της εκκαθάρισης της γερμανικής ναυπηγικής εταιρείας MV Werften της Genting Hong Kong.