ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

THE Alliance: Η συνένωση έξι εταιρειών σε έναν νέο ναυτιλιακό κολοσσό

THE_Alliance_Hapag_Lloyd
Να ενώσουν τις δυνάμεις τους αποφάσισαν έξι παγκόσμιου βεληνεκούς ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, επιβεβαιώνοντας τις φήμες που κυκλοφορούσαν στην αγορά τις τελευταίες μέρες. Η νέα συμμαχία πρόκειται να περιλαμβάνει τις εξής ναυτιλιακές εταιρείες: Hapag-Lloyd (Γερμανία), Hanjin (Νότια Κορέα), «K»Line (Ιαπωνία), Mitsui O.S.K. Lines (Ιαπωνία), Nippon Yusen Kaisha (Ιαπωνία) και Yang Ming (Ταϊβάν).

Σύμφωνα με την κοινή τους ανακοίνωση, η συμμαχία θα καλύπτει όλες τις εμπορικές γραμμές Ανατολής-Δύσης και πιο συγκεκριμένα, τις τακτικές γραμμές εμπορευματοκιβωτίων, που συνδέουν τα ασιατικά λιμάνια με αυτά της Ευρώπης/Μεσογείου, της Βόρειας Αμερικής (Δυτική-Ανατολική Ακτή) και της Μέσης Ανατολής/Περσικού Κόλπου/Ερυθράς Θάλασσας.

Μια δεσμευτική συμφωνία έχει συναφθεί με όλους τους εταίρους και ο νέος φορέας με την επωνυμία “THE Alliance” (“Η Συμμαχία”) προγραμματίζεται να ξεκινήσει να λειτουργεί τον Απρίλη του 2017, εφόσον πάρει την έγκριση όλων των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών. Η αρχικά προβλεπόμενη διάρκεια της συνεργασίας θα είναι πενταετής.

Με τα λόγια των ίδιων, η νέα εταιρική σχέση θα δημιουργήσει “ένα από τα κορυφαία δίκτυα στο ναυτιλιακό τομέα των container με μεταφορική ικανότητα 3,5 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων, που αντιπροσωπεύει το 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας”.

Και οι έξι συνέταιροι θα ελέγχουν συνολικά έναν στόλο άνω των 620 πλοίων.

Η Νοτιοκορεάτικη Hyundai Merchant Marine έχει μείνει έξω από τη νέα συμφωνία, πιθανότατα λόγω των οικονομικών προβλημάτων της. Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες, η HMM πρόκειται να γίνει μια θυγατρική της κρατικής τράπεζας ανάπτυξης της Νοτίου Κορέας (KDB: Korea Development Bank) μέσω μιας μόχλευσης του χρέους της, έτσι ώστε να αποφευχθεί η πτώχευση της εταιρείας.

Επιπλέον, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ιδιοκτήτριες εταιρείες πλοίων από το Φεβρουάριο σχετικά με τη μείωση των ναύλων.

Συνεπώς εκτός μένει μόνο η με έδρα το Ντουμπάι United Arab Shipping Company (UASC), η οποία προς το παρόν βρίσκεται σε συζητήσεις με την Hapag-Lloyd για μια συμφωνία συγχώνευσης.

Με βάση κοινή τους ανακοίνωση, οι συνομιλίες προχωρούν βάση σχεδίου, αν και δεν έχει ακόμη επιτευχθεί κάποια συμφωνία για συνένωση των επιχειρήσεων που σε κάθε περίπτωση θα υπόκειται σε έγκριση από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές των αντίστοιχων χωρών.

Ωστόσο, αναμένεται ότι UASC θα γίνει μέρος της THE Alliance, η οποία θα αυξήσει τη συνολική μεταφορική ικανότητα της συμμαχίας σε πάνω από 4 εκατομμύρια TEU.

“Αυτή η συμφωνία αποτελεί ορόσημο και θα επιτρέψει στους έξι εταίρους της THE Alliance να προσφέρουν την άμεση και τακτική ναυτιλιακή κάλυψη της αγοράς”, αναφέρουν τα εμπλεκόμενα μέλη στην κοινή τους ανακοίνωση.

“Το ολοκληρωμένο προϊόν θα περιλαμβάνει ενισχυμένη κάλυψη των λιμανιών στην Ασία, τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Μεσογείου καθώς και της Μέσης Ανατολής. Το δίκτυο της THE Alliance θα εξασφαλίζει συχνά δρομολόγια, υψηλή αξιοπιστία και πολύ ελκυστικούς χρόνους διέλευσης για όλες τις μεταφορικές εταιρίες στις εμπορικές γραμμές Ανατολής-Δύσης”.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι θα αποκαλύψουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις υπηρεσίες και τα λιμενικά δρομολόγια όταν όλες οι αναγκαίες προετοιμασίες ολοκληρωθούν.

Πλάι στην 2Μ και τον πρόσφατα ανακοινωμένο σχηματισμό της Ocean Alliance που αποτελείται από την CMA CGM, την COSCO Container Lines, την Evergreen Line και την OOCL, αυτή είναι η τρίτη συμφωνία εταιρικής σχέσης μεταξύ μεταφορέων που προκύπτει.