Έως και το 8% του παγκόσμιου στόλου θα αλλάξει χέρια φέτος κάτι που δείχνει ότι θα είναι έτος ρεκόρ για τους μεσίτες S&P.
Πολλοί πλοιοκτήτες είναι διστακτικοί και απρόθυμοι να παραγγείλουν νέα πλοία λόγω του φόβου για τις νέες τεχνολογίες πράσινης πρόωσης, οι οποίες έχουν προκαλέσει ιστορικό υψηλό στις τιμές των μεταχειρισμένων φέτος.
Πάνω από 85 εκατομμύρια dwt άλλαξαν χέρια τους πρώτους έξι μήνες, αύξηση 131% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι και 31% αύξηση από το H2 πέρυσι και υπερδιπλασιασμένα στη μακροπρόθεσμη τάση. Με αυτόν τον ρυθμό λειτουργίας, περίπου το 8% του στόλου θα αλλάξει ιδιοκτησία το 2021, προβλέπει η Clarksons.
Οι Κινέζοι και Έλληνες πλοιοκτήτες είναι κατά κάποιο τρόπο οι πιο επιθετικοί αγοραστές πλοίων μέχρι στιγμής φέτος.
Λαμβάνοντας υπόψη τις αγορές, οι παραγγελίες για νέες κατασκευές έχουν συσσωρευτεί από τους πιο αισιόδοξους πλοιοκτήτες, με την Clarksons να καταγράφει τους πιο απασχολημένους έξι μήνες για τα ναυπηγεία από το 2014, ξεπερνώντας τις παραγγελίες του έτους 2020.
Οι αναλυτές του μεγαλύτερου μεσίτη στον κόσμο προειδοποιούν ότι οι τιμές του χάλυβα και οι κινήσεις νομισμάτων μπορεί να κάνουν μια παρόμοια εντολή παραγγελιών για το δεύτερο εξάμηνο πιο δύσκολη για τα ναυπηγεία.