Το μήκους 38,55 μέτρων Taransay ήταν παρών στην τελευταία έκδοση του Monaco Yacht Show, όπου η ομάδα της SuperYacht Times καλέστηκαν επί του πλοίου και ξεναγήθηκαν. Κατασκευασμένο από το ιταλικό ναυπηγείο Rossinavi, όπου και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, διαθέτει τόσο εξωτερική όσο και εσωτερική σχεδίαση του Studio Tassin Design.
Είναι μια εντυπωσιακή αναπαραγωγή ενός βρετανικού πλοίου που χρονολογείται πίσω στις αρχές του 20ου αιώνα, και οι σχεδιαστές εργάστηκαν σκληρά καθ ‘όλη την κατασκευή και το σχεδιασμό του για να παραμείνει σε μεγάλο βαθμό πιστό στην αρχική μορφή του – ουσιαστικά με τη βοήθεια από τα στοιχεία που βρέθηκαν στο γιοτ στο Μουσείο Αμπερντίν στη Σκωτία. Ιστορικά, στη δεκαετία του 1930, το αυθεντικό Taransay αξιοποιήθηκε στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο – ως όφειλαν πολλά πλοία κατά την περίοδο αυτή – και χρησιμοποιήθηκε ως πυροσβεστικό σκάφος στο Βασιλικό Ναυτικό.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός του είναι διαχρονικός, πολυτελούς ύφους, παρουσιάζοντας σκοτεινά δάση με πλούσιο καφέ χρώμα, με κρεμ και μπλε αξεσουάρ και ταπετσαρία. Η κομψότητα αναδύεται από το καθιστικό στο κύριο κατάστρωμα του. Το επίσημο εστιατόριο βρίσκεται μπροστά, με ένα μεγάλο τραπέζι τοποθετημένο κεντρικά σε μια ειδική τραπεζαρία, δημιουργώντας μια αίσθηση αποκλειστικότητας και βολικής εκλέπτυνσης. Η αίθουσα πλαισιώνεται από έξι παράθυρα, με άλλα δύο μικρότερα παράθυρα εμπρός, επιτρέποντας στους επισκέπτες να απολαύσουν την εκπληκτική θέα και το φυσικό φως διατηρώντας παράλληλα την προστασία της ιδιωτικότητας.
Οδηγώντας από την τραπεζαρία στο κύριο σαλόνι με ένα κομψό διάδρομο, η πρύμνη του κυρίου καταστρώματος είναι αφιερωμένη σε ένα εκλεπτυσμένο χώρο. Δύο μεγάλοι καναπέδες, καθώς και δύο άνετες πολυθρόνες γύρω από ένα μοναδικό, vintage εμπνευσμένο μεγάλο ξύλινο κιβώτιο, με ένα αξιόλογο χαλί που καλύπτει το γυαλισμένο σκούρο ξύλινο δάπεδο. Ο σχεδιασμός όλης της ταπετσαρίας σίγουρα παραπέμπει πίσω στις αρχικές ρίζες του Taransay, με ένα παραδοσιακού σχεδιασμού μωσαϊκό σε φθινοπωρινές αποχρώσεις του κόκκινου, του καστανού, του πορτοκαλί και του πράσινου. Κυριαρχώντας στο κύριο σαλόνι με την πρώτη ματιά, οι έντονες ταπισερί εκτυπώσεις δίνουν στο σαλόνι μια μοναδική και φιλόξενη ατμόσφαιρα, δημιουργώντας το ιδανικό χώρο για χαλάρωση και κοινωνικές συναναστροφές.
Το κύριο σαλόνι είναι συνδεδεμένο με το κύριο κατάστρωμα μέσω μιας μικρής πόρτας, που οδηγεί απευθείας σε μια σκιερή τραπεζαρία. Προσφέροντας χωρητικότητα άνετα έως και σε έξι άτομα, το υπαίθριο τραπέζι επιτρέπει στους επισκέπτες να απολαύσουν ότι καλύτερο προσφέρει η al fresco κουζίνα, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα τη θέα στη γύρω περιοχή. Πολλοί χώροι καθιστικού με μαξιλάρια βρίσκονται επίσης στο κύριο κατάστρωμα, με ριγέ ταπετσαρία ναυτικά διακοσμημένη, σε μπλε και άσπρο.
Η ναυτική θεματολογία συνεχίζεται στον πάνω όροφο, όπου ένα άλλο, μεγαλύτερο καθιστικό βρίσκεται κάτω από μια τέντα από καραβόπανο, όλα με την ίδια ναυτική διακόσμηση με μπλε και λευκά ριγέ μαξιλάρια πάνω από ένα σκούρο μπλε μαλακό κάθισμα. Δύο χαμηλά τραπέζια βρίσκονται δίπλα στους χώρους του καθιστικού. Ολόκληρη η περιοχή περιβάλλεται επίσης από ημιδιαφανές κουρτίνες που μπορούν να εξαχθούν εύκολα – χωρίς να φαίνονται ακατάστατα – ή μπορεί να περικλείει ολόκληρη την περιοχή, δημιουργώντας μια ζεστή, ιδιωτική ατμόσφαιρα μέρα ή νύχτα.
Μπορεί να φιλοξενήσει έως και δέκα άτομα επί του σκάφους σε πέντε πολυτελείς καμπίνες, καθώς και ένα πλήρωμα επτά ατόμων. Όλα τα καταλύματα βρίσκονται στο κατώτερο κατάστρωμα, που αποτελείται από τρεις δίκλινες καμπίνες, μια διπλή καμπίνα, και την εκτεταμένη σουίτα του ιδιοκτήτη. Όλα τα δωμάτια κινούνται στην κλασική εσωτερική διακόσμηση του πλοίου, με σκούρα, ακριβά ξύλα που χρησιμοποιούνται παντού, συμπληρώνοντας τα απαλά λευκά σεντόνια των πολυτελών κρεβατιών.
Για να παραμείνει ειλικρινής με τον αρχικό σχεδιασμό, το Rossinavi αναφέρει ότι ο στόχος ήταν “να μην ξεφύγει καμία λεπτομέρεια”. Αυτό έθεσε ορισμένες προκλήσεις, φυσικά, αφού πολλά υλικά ή αντικείμενα που ήταν άμεσα διαθέσιμα στη δεκαετία του ’30 πλέον ήταν δύσκολο -ή σχεδόν αδύνατο- να βρεθούν. Αυτό δεν αποθάρρυνε την ομάδα του Rossinavi, ωστόσο, όπως αναφέρει, “αν το υλικό ή το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι ήδη στην αγορά, είναι το καλύτερο. Αν όχι, γίνεται στου Rossi, όπου δεν μας απασχολεί η φύση της συμβιβαστικής λύσης, όταν αυτό που διακυβεύεται είναι η ποιότητα της παράδοσης που πρέπει να αντανακλάται στη θάλασσα”. Όλα τα αξεσουάρ επί του πλοίου, για παράδειγμα, έχουν κατασκευαστεί από Nibral, ένα υλικό το οποίο δεν υπάρχει στην αγορά.
Σχολιάζοντας σχετικά με τη χρήση του Nibral, επί του πλοίου, το Rossinavi εξηγεί, “Η εξεύρεση της σωστής ισορροπίας για να πετύχουμε το Nibral στο χυτήριο ήταν για το Taransay σαν να έχεις το καλύτερο ειδικά σχεδιασμένο ιστορικό κοστούμι, φτιαγμένο με τα πιο σπάνια και πλουσιότερα υφάσματα, ή ακόμα και ολοκαίνουργιας παραγωγής. Τα παραδοσιακά στολίσματα των σύγχρονων πλοίων, δουλεμένα σε ανοξείδωτο ατσάλι, δεν ήταν κατάλληλα για την ιστορική αφτιασίδωτη αισθητική του Taransay”.
Ο Captain Santoro ο οποίος ήταν επικεφαλής του έργου κατασκευής του Taransay σχολιάζει σχετικά με άλλες αποκλίσεις από τον αρχικό σχεδιασμό, συμπεριλαμβανομένης μιας πιο σύγχρονης εκδοχής των γερανών εν πλω. Λέει πως “το ανώτερο κατάστρωμα αρχικά είχε μικρούς γερανούς για να κατεβάζει και να ανεβάζει τα βοηθητικά σκάφη, αλλά χάρη σε μία από τις λαμπρές ιδέες του Paride, έχουμε εγκαταστήσει ένα υδραυλικό γερανό που μπορεί να διπλωθεί και να εξαφανιστεί από το οπτικό πεδίο, όταν δεν είναι σε χρήση, αποφεύγοντας έτσι το να σου “κολλάει στο μάτι”. Με τον τρόπο αυτό οι κομψές γραμμές και η σιλουέτα του γιοτ δεν χάλασε. Ο γερανός μπορεί να χειριστεί ένα 5 μέτρων και παραπάνω όχημα, και την ίδια στιγμή οι άλλοι μικροί γερανοί έχουν κρατηθεί και χρησιμοποιούνται τώρα για τα ηχεία του καταστρώματος και τον φωτισμό του ανώτερου καταστρώματος, καθώς επίσης και για να κρατήσει στη θέση της μια μεγάλη τέντα που καλύπτει πλευρές του καταστρώματος, όταν αυτό είναι ανοιχτό”.
Σε ό, τι αφορά τις επιδόσεις της, τροφοδοτείται από δίδυμους κινητήρες Caterpillar C18 Acert, δίνοντάς της έτσι μια μέγιστη ταχύτητα 14 κόμβων και ταχύτητα πλεύσης 12 κόμβων. Έχει μια εμβέλεια 3.500 ναυτικών μιλίων με την ταχύτητα πλεύσης.