Οι δικαστικές αρχές της Νότιας Κορέας που χειρίζονται την υπόθεση της χρεοκοπίας της Hanjin Shipping ζήτησαν από τον βασικό πιστωτή της εταιρίας νέα χρηματοδότηση, προειδοποιώντας ότι η ναυτιλιακή χρειάζεται οικονομική στήριξη αυτήν τη βδομάδα για να ομαλοποιήσει τη λειτουργία της.
Παρ’ όλα αυτά, η Korea Development Bank ανακοίνωσε ότι είναι δύσκολο να δεχθεί το αίτημα του δικαστηρίου για νέα χρηματοδότηση, η οποία θεωρείται κρίσιμη για να λυθεί το πρόβλημα των φορτίων της ναυτλιακής που βρίσκονται ακινητοποιημένα σε διάφορα σημεία του πλανήτη.
Εκπρόσωπος της τράπεζας δήλωσε ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση πως η επιπλέον οικονομική βοήθεια θα βοηθούσε την εταιρία να επιβιώσει. Η τράπεζα ακόμα επεξεργάζεται το αίτημα και δεν έχει λάβει τελική απόφαση.
Η 7η μεγαλύτερη εταιρία μεταφοράς container στον κόσμο και οι πελάτες της προσπαθούν να μετακινήσουν φορτίο εκτιμώμενης αξίας 14 δις δολαρίων από τα πλοία της Hanjin που δεν λειτουργούν πλέον μετά την κατάρρευσή της την προηγούμενη βδομάδα.
Περισσότερα από τα μισά πλοία της Hanjin έχουν αποκλειστεί από λιμάνια και εταιρίες πρόσδεσης τους έχουν αρνηθεί τις υπηρεσίες τους καθώς φοβούνται ότι δεν θα πληρωθούν, ενώ κάποια πλοία τα έχουν ήδη πάρει πιστωτές. Αναμένοντας ότι η εταιρία εν τέλει θα ρευστοποιηθεί και θα κλείσει, δεν είναι καθόλου σαφές το πώς θα λυθεί το πρόβλημα του φορτίου που παραμένει στην θάλασσα εν όψει της περιόδου αιχμής κατά το τέλος της χρονιάς.
Το Κεντρικό Περιφερειακό Δικαστήριο της Σεουλ δεν ξεκαθάρισε το ποσό που ζητάει από την Korea Development Bank, αλλά σημείωσε ότι το σχέδιο της μητρικής εταιρίας της Hanjin Shipping για 100 δις won (90 εκατ. δολάρια) για το ξεφόρτωμα του φορτίου δεν είναι επαρκές.
“Δεν είναι σαφές πότε θα είναι διαθέσιμο το πακέτο οικονομικής στήριξης των 100 δις won που ανακοίνωσε ο πρόεδρος Cho Yang-ho και η Hanjin Group, κι επίσης είναι εξαιρετικά ανεπαρκές για την ομαλοποίηση της λειτουργίας της Hanjin Shipping”, ανακοίνωσε το δικαστήριο.
Εκπρόσωπος της Korea Development Bank δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή ελέγεχεται αν η τράπεζα έχει λάβει το αίτημα του δικαστηρίου, ενώ αρνήθηκε περαιτέρω σχολιασμό.
Κυβερνητικά στελέχη της Νότιας Κορέας δήλωσαν ότι υπάρχουν δανειστές υποστηριζόμενοι από την κυβέρνηση που είναι πρόθυμοι να παρέχουν 100 δις won επιπλέον, εφόσον η μητρική Hanjin Group δώσει τις απαραίτητες εγγυήσεις. Η Hanjin Group επεξεργάζεται την πρόταση. Παρ’ όλα αυτά, το δικαστήριο της Σεούλ ανακοίνωσε ότι ακόμα και σε μια τέτοια περίπτωση, η Hanjin Shipping θα χρειαζόταν περισσότερη χρηματοδότηση.
Οι οικονομικές επιπτώσεις από τις κατασχέσεις
Η Νότια Κορέα σχεδιάζει να αναπτύξει περισσότερα από 20 contaunership από την επόμενη εβδομάδα για τα δρομολόγια προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία ως υποκατάστατα για τα πλοία της Hanjin σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις επιπτώσεις.
Η Hanjin από την πλευρά της επιδιώκει δικαστική προστασία ώστε να αποτρέψει τις κατασχέσεις των πλοίων της σε 43 διαφορετικές χώρες, όπως συνέβη στις ΗΠΑ την Τρίτη όπου ένα δικαστήριο χορήγησε προσωρινή προστασία στην Hanjin, επιτρέποντας στα πλοία της εταιρείας να ελλιμενίζονται σε λιμένες των ΗΠΑ, χωρίς το φόβο μην κατασχεθουν.
Η Samsung Electronics δήλωσε ότι αγαθά αξίας 37,9 εκατ. δολαρίων για τηλεοράσεις και συσκευές της, βρίσκονται πάνω σε δύο πλοία Hanjin. Η εταιρεία είπε ότι ενδέχεται να χρειαστεί να ναυλώσει τουλάχιστον 16 αεροπλάνα για να μετακινήσει τα αγαθά εάν το φορτίο δεν μπορεί να εκφορτωθεί αμέσως, κοστίζοντας στον τεχνολογικό γίγαντα τουλάχιστον 8,8 εκατομμύρια δολάρια.
Η HP Inc, τέλος, ανέφερε τη Δευτέρα ότι είναι διατεθειμένη να πληρώσει αμέσως για να πάρει το φορτίο της που βρίσκεται πάνω σε πλοία της Hanjin και ότι οι καθυστερήσεις στην εκφόρτωση εμπορευμάτων της θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απώλεια μεριδίου της αγοράς.
Για όλες τις ειδήσεις σχετικά με την Hanjin Shipping δείτε εδώ.