«Αδύνατη» η ανάκαμψη της Hanjin όσο τα πλοία της παραμένουν φορτωμένα

Shipping Containers on Hanjin Venezia

Το Νοτιοκορεάτικο δικαστήριο που επιβλέπει το αίτημα χρεοκοπίας της Hanjin Shipping ανακοίνωσε ότι τα πλοία της ναυτιλιακής καθυστερούν υπερβολικά να αδειάσουν το φορτίο τους, και η επιπλέον καθυστέρηση μπορεί να καταστήσει αδύνατη την επανάκμαψη της εταιρίας.

Η Hanjin πρέπει να αποκαταστήσει γρήγορα τα προβλήματα στην αλυσία τροφοδοσίας, και όσο περισσότερο καθυστερή η επιστροφή των ναυλωμένων πλοίων, τόσο περισσότερο χρέος συσσωρεύεται, δήλωσε εκπρόσωπος του δικαστηρίου. Το διοικητικό συμβούλιο της Korean Air Lines, του μεγαλύτερου μετόχου της ναυτιλιακής, επρόκειτο να συνεδριάσει το βράδυ της Τετάρτης στην Σεούλ ώστε να επιταχύνει την χρηματοδότηση της εταιρίας με 60 δις won (54 εκ. δολ.), σύμφωνα με πηγή που ζήτησε να μην κατονομαστεί.

Οι μετοχές της Hanjin Shipping σημείωσαν αρνητικό ρεκόρ την Τετάρτη καθώς οι πιθανότητες επιβίωσης εξανεμίζονται κι αφού το Yonhap News Agancy χαρακτήρισε το σχέδιο ανασυγκρότησης της εταιρίας ως “ρεαλιστικά αδύνατο”. Η κατάρρευση της Hanjin έχει προκαλέσει “εκτεταμένα προβλήματα στις μεταφορές φορτίων παγκοσμίως”, δήλωσαν Αμερικάνικοι επιχειρηματικοί όμιλοι σε κοινή τους επιστολή την Τρίτη, ζητώντας απ’ το Υπουργείο Εμπορίου να συνεργαστεί με την Νοτιοκορεάτικη κυβέρνηση ώστε να δοθεί τέλος σ’ αυτήν την κρίση.

“Κάτι πρέπει να γίνει, και γρήγορα μάλιστα”, δήλωσε ο Παρκ Μου-Χιουν, αναλυτής στην Hana Financial Investment Co στην Σεούλ. “Οι επενδυτές φαίνεται να πιστεύουν πως το δικαστήριο επίσης θεωρεί ότι πιθανότητες για την επιβίωση της Hanjin Shipping όλο και μειώνονται”.

Ο δικαστής συναντήθηκε με εκπροσώπους της Korea Development Bank, του Υπουργείου Ωκεανών και Αλιείας, της Λιμενικής Αρχής της χώρας και της Hanjin τη Δευτέρα.

Επιστροφές πλοίων

Οι μετοχές της Hanjin Shipping έπεσαν 21% φτάνοντας τα 895 won στην Σεούλ, σημειώνοντας την χαμηλότερή τους τιμή από τις 30 Δεκεμβρίου 2009, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. H μετοχή έχει καταγράψει απώλειες 75% φέτος, σε σύγκριση με την άνοδο 3,8% που κατέγραψε ο δείκτης Kospi.

Το δικαστήριο συμβούλεψε την Hanjin να επιστρέψει όλα τα ναυλωμένα πλοία ώστε να μειώσει τα έξοδα, καθώς το κόστος των ναυλώσεων φτάνει τα 2 εκ. δολ. ανά ημέρα. Η εταιρία έχει ήδη αρχίσει να μειώνει τον στόλο της επιστρέφοντας κάποια boxship και κάποια πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου στους ιδιοκτήτες τους. Εκπρόσωπος της Hanjin αρνήθηκε να σχολιάσει τη συνάντηση με το δικαστήριο.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, καθήκον του δικαστηρίου είναι πλεόν να συνδράμει στην εύρεση λύσης για την διάσωση της Hanjin, με την ρευστοποίηση να είναι μια επιλογή που μπορεί να ακολουθηθεί σε δεύτερο χρόνο, αν τον δικαστήριο κρίνει ότι η εταιρία δεν είναι πια σε θέση να λειτουργήσει, δήλωσε ο εκπρόσωπος. Από τα 97 πλοία container της εταιρίας, τα 60 ήταν ναυλωμένα, ενώ από τα 44 πλοία χύδην φορτίου, μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου ήταν ναυλωμένα τα 23.

Για όλες τις ειδήσεις σχετικά με την υπόθεση της κατάρρευσης της Hanjin Shipping, δείτε εδώ.