Το Τμήμα Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου (MAIB) εξέδωσε την έκθεσή του για τους τρείς θανάτους που συνέβησαν σε αμπάρι φορτίου στο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Berge Mawson.
Το πρωί της 27ης Ιουνίου 2022, τρείς άνθρωποι βρέθηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους στον χώρο πρόσβασης του αμπαριού φορτίου του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Berge Mawson στο νησί Bunyu, στην Ινδονησία. Παρά την άμεση ιατρική βοήθεια και οι τρεις άνδρες τελικά κατέληξαν.
Είσοδος σε κλειστούς χώρους (Enclosed Space Entry)
Το Berge Mawson φόρτωνε κάρβουνο από φορτηγίδες χρησιμοποιώντας έναν πλωτό γερανό. Κατά τη διάρκεια της διακοπής της φόρτωσης λόγω της έντονης βροχόπτωσης, όλες οι καταπακτές των αμπαριών φορτίου έκλεισαν. Μετά το σταμάτημα της βροχής, ένας άντρας επιχείρησε να αποκτήσει πρόσβαση σε μια μπουλντόζα στο αμπάρι Νο. 7, αλλά κατά λάθος μπήκε στον χώρο πρόσβασης του αμπαριού Νο. 8. Δύο ακόμη stevedores έχασαν τις αισθήσεις τους ενώ προσπαθούσαν να τον σώσουν, καθώς το πλήρωμα ετοίμαζε τον εξοπλισμό διάσωσης.
Τα βασικά ζητήματα ασφάλειας που εντοπίστηκαν ήταν:
• Οι εργάτες steevedores πέθαναν επειδή η ατμόσφαιρα στον χώρο δεν είχε αρκετό οξυγόνο ώστε να μπορέσει να επιβιώσει ο άνθρωπος.
• Οι καταπακτές πρόσβασης στους χώρους φορτίου δεν ήταν κλειδωμένες όταν δεν χρησιμοποιούνται.
• Οι εργάτες δεν είχαν εκπαιδευτεί για ασφαλείς εργασίες φορτίου σε πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου ή για τους κινδύνους σε κλειστούς χώρους.
Έχει γίνει σύσταση στον Οργανισμό Ναυτιλίας και Ακτοφυλακής να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει τον Κώδικα Ασφαλών Εργασιακών Πρακτικών για τους Ναυτικούς ώστε να διασφαλιστεί ότι τα σενάρια άσκησης έκτακτης ανάγκης για διασώσεις κλειστού χώρου περιλαμβάνουν την πιθανή παρουσία προσωπικού από την στεριά.
Έχουν γίνει επίσης συστάσεις στη μονάδα οργάνωσης λιμένων Bunyu, PT Bintang Kartika Segara και PT Tanjung Mas να ακολουθήσουν τις οδηγίες που ορίζονται στον Κώδικα IMSBC, τον Κώδικα BLU και το Εγχειρίδιο BLU για να παρέχουν στους εργάτες εκπαίδευση και εξοπλισμό ασφαλείας για να μπορούν να εργάζονται με ασφάλεια στα φορτηγά πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.
Διαβάστε ακόμη: Καπετάνιος μπήκε σε δεξαμενή φορτίου που δεν είχε εξαερωθεί και πέθανε – Στο πλοίο δεν υπήρχε υποπλοίαρχος
Έχει γίνει σύσταση στο Berge Bulk Maritime Pte. Ltd ώστε να διατηρεί σαφείς και ακριβείς οδηγίες για τους πλοιάρχους και τα πληρώματα των πλοίων σχετικά με τις λειτουργίες φορτίου και να διασφαλίζει ότι λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα καθήκοντα για το προσωπικό της ξηράς και ότι ο έλεγχος της πρόσβασης εφαρμόζεται χωρίς παρεκκλίσεις.
Έχουν γίνει συστάσεις προς την Intercargo, την InterManager και τη RightShip να αναπτύξουν ένα ελάχιστο πρότυπο επιχειρησιακής ασφάλειας για τους εργάτες που εκτελούν εργασίες φορτίου στα πλοία, ώστε να συμπεριλάβουν και να ενθαρρύνουν τα μέλη τους να εισαγάγουν το ελάχιστο πρότυπο λειτουργικής ασφάλειας για τα πλοία.

Ο Andrew Moll OBE, Επικεφαλής Επιθεωρητής Θαλάσσιων Ατυχημάτων, δήλωσε: «Οι εργασίες φορτίου στα φορτηγά πλοία χύδην φορτίου απαιτούν από τους εργάτες από την ξηρά να εκτελούν εργασίες στο πλοίο, οι οποίοι συχνά εργάζονται χωριστά από το πλήρωμα σε κλειστούς χώρους.
Διαβάστε ακόμα: Τραγικό δυστύχημα: Δόκιμος μηχανικός έχασε τη ζωή του από διαρροή τοξικού αερίου (video)
Αν και το πλήρωμα του Berge Mawson ήταν καλά εκπαιδευμένο στην αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης σε ατυχήματα κλειστού χώρου, τα σενάρια των ασκήσεων δεν αφορούσαν εργαζόμενους από την ξηρά που θα μπορούσαν να βρίσκονταν στο πλοίο εκείνη τη στιγμή. Στη βιασύνη του πληρώματος να συγκεντρώσει το εξοπλισμό διάσωσης, άφησαν το σημείο εισόδου σε έναν κλειστό χώρο με επικίνδυνη ατμόσφαιρα αφύλακτη, κάτι που οδήγησε στον τραγικό θάνατο των τριών εργατών.
«Παρά τη διεθνή καθοδήγηση της βιομηχανίας σχετικά με την εκπαίδευση που πρέπει να λάβουν οι εργάτες πριν από την εργασία σε φορτηγά πλοία χύδην φορτίου, τα δεδομένα της InterManager δείχνουν ότι, από τους 257 θανάτους σε κλειστό χώρο που αναφέρθηκαν μεταξύ 1999 και 2023, 67 (26%) ήταν εργάτες ή εργαζόμενοι στην ξηρά. Για να αποτραπεί περαιτέρω απώλεια ανθρώπινων ζωών, είναι σημαντικό οι διαδικασίες, οι πρακτικές και η εκπαίδευση των πληρωμάτων των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και τερματικού σταθμού να εξοπλίζουν τους εργαζόμενους στην ξηρά ώστε να λειτουργούν με ασφάλεια στα πλοία που επιβιβάζονται».