Άλλο ένα αληθινό περιστατικό προσάραξης πλοίου, του οποίου για να γίνει, υπήρξε μια αλληλουχία αιτιών με την κυριότερη εξ αυτών να είναι η κούραση του πλοιάρχου.
Ένα μικρό φορτηγό πλοίο βρισκόταν εν πλω σε ένα δρομολόγιο ρουτίνας μεταξύ δυο λιμανιών διάρκειας 12 ωρών.
Στο ταξίδι του πλοίου που ήταν υπό έρμα, ο πλοίαρχος παρέλαβε βάρδια στην γέφυρα από τον υποπλοίαρχο, με σκοπό ο τελευταίος να πάει να ξεκουραστεί γιατί θα είχε αρκετή δουλειά να κάνει την επόμενη μέρα στο λιμάνι φόρτωσης.
Στην γέφυρα δεν υπήρχε κάποιος οπτήρας σε κανένα σημείο του ταξιδιού, επειδή, σύμφωνα με τον Πλοίαρχο, το πλήρωμα είχε δουλέψει πολύ σκληρά κατά την διάρκεια της εκφόρτωσης στο λιμάνι και έπρεπε να ξεκουραστεί.
Κάποια στιγμή ο πλοίαρχος άλλαξε πορεία με σκοπό να κατευθυνθεί προς το λιμάνι προορισμού. Το επόμενο πράγμα που θυμάται, είναι ότι ξύπνησε γιατί τον καλούσαν στο VHF. Η κλήση ήταν από την πιλοτίνα του λιμανιού άφιξης, και τον ρωτούσε αν όλα ήταν εντάξει, επειδή το πλοίο φαινόταν να βρίσκεται σε περιοχή με αβαθή ύδατα.
Ο πλοίαρχος απάντησε ότι όλα ήταν καλά – αλλά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μετά την κλήση στο VHF, το πλοίο προσάραξε. Το πλοίο είχε περάσει από το λιμάνι προορισμού του χωρίς να στρίψει προς σε αυτό, και συνέχισε την πορεία του μέχρι που προσάραξε.
Η επίσημη έρευνα σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι:
– Το BNWAS δεν ήταν ενεργοποιημένο.
– Ο πλοίαρχος ήταν πιθανώς κουρασμένος λόγω του σύντομου δρομολογίου που εκτελούσε.
– Ο πλοίαρχος ήταν πιθανώς υπό την επήρεια αλκοόλ κατά τη διάρκεια της βάρδιας του.
– Δεν υπήρχε οπτήρας στη γέφυρα κατά τη διάρκεια που ήταν εν πλω το πλοίο.
Συμπεράσματα από το συμβάν:
– Ένα πλοίο χωρίς αλκοόλ είναι ένα πιο ασφαλές πλοίο. Το αλκοόλ και η εργασία στο πλοίο δεν έχουν συνήθως καλά αποτελέσματα.
– Όπως και αλλά περιαστικά, έτσι και σε αυτό, το BNWAS μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την πρόληψη ατυχημάτων που σχετίζονται με τον ύπνο. Δυστυχώς ήταν απενεργοποιημένο
– Όπως έχει ξανά γίνει πολλές φορές αυτό το λάθος, το να είναι μόνος ο πλοίαρχος ή ο αξιωματικός φυλακής στη γέφυρα τη νύχτα δεν είναι και καλύτερη πρακτική που θα πρέπει να ακολουθείται.
– Παρόλο που το πλοίο ήταν επανδρωμένο σύμφωνα με το πιστοποιητικό ασφαλούς επάνδρωσής, ο αριθμός του πληρώματος ήταν προφανώς ελλιπής για το ταξίδι που έπρεπε να κάνει σε αυτό τον τόσο μικρό χρόνο.
Ίδια ή παρόμοια ατυχήματα συμβαίνουν όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια και τίθενται πολλά ερωτήματα σχετικά με τις εταιρείες που διαχειρίζονται αυτά τα πλοία, αλλά και τις αρχές του κράτους οι οποίες μόνο σοβαρούς ελέγχους δεν πραγματοποιούν.
Είναι εντελώς απαράδεκτο να (εξ) αναγκάζεται ο πλοίαρχος να κάνει βάρδια μόνος του στη γέφυρα. Είναι εντελώς ακατανόητο πως αυτά τα πλοία δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό πληρώματος.
Χρειάζεται μεγάλη προσοχή και εγρήγορση κατά την διάρκεια της τήρησης φυλακής στη γέφυρα, και δε θα πρέπει να υπάρχει σε καμία στιγμή εφησυχασμός.