Ο ναυτιλιακός κόσμος των μεταφορών container γίνεται όλο και μικρότερος. Η Hanjin Shipping ενδέχεται να συνεχίσει ως τοπικός ενδο-ασιατικός μεταφορέας, εφόσον το σχέδιο επιβίωσής της αποδειχθεί αποτελεσματικό, αλλά ο καιρός που αποτελούσε μια απ’ τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες παγκοσμίως έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.
Άλλες επιχειρήσεις έχουν ουσιαστικά εξαφανιστεί από τις ανώτερες βαθμίδες της αξιολόγησης μεταφορέων αυτό το καλοκαίρι, συμπεριλαμβανομένης της China Shipping Container Lines (CSCL) μετά την συγχώνευσή της με την Cosco, ενώ οι APL και UASC δεν είναι πλέον παρά sub-brands εντός μεγαλύτερων εταιριών μετά τις συμφωνίες τους με τις CMA CGM και Hapag-Lloyd αντίστοιχα.
Το για πόσο χρονικό διάστημα οι APL και UASC θα συνεχίσουν να υπάρχουν σαν διακριτές επωνυμίες πριν ενταχθούν στις μητρικές τους εταιρίες είναι προς συζήτηση, αν και η CMA CGM συνηθίζει να διατηρεί ξεχωριστές τις εταιρίες που εξαγοράζει για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Αν συμπεριλάβουμε αμφότερες τις APL και UASC στις νέες μητρικές τους εταιρίες, τότε το σημερινό Top 5 των ναυτιλιακών μεταφορέων ελέγχει σχεδόν το 54% του παγκόσμιου στόλου containership.
Το 2005 το ποσοστό αυτό ήταν περίπου στο 36%. Παρόλο που η τάση για μεγαλύτερη συγκέντρωση σε λίγα χέρια αυξάνεται σταθερά κατά τα τελευταία 10 χρόνια, οι πρόσφατες κινήσεις εξαγορών και συγχωνεύσεων (M&A) έκαναν το ποσοστό να ξεπεράσει το 50%.
Διαβάστε επίσης:
BIMCO: Η κρίση στην αγορά ξηρού φορτίου επιφέρει δραστικές αλλαγές