Αντιμέτωπη με την απειλή του προστατευτισμού η αγορά τάνκερ

tanker_market

Μετά την βελτίωση των τιμών spot για VLCC και των τιμών χρονοναύλωσης σε άλλους τομείς τον Οκτώβριο, το ζήτημα της στρατηγικής που θα ακολουθήσει ο OPEC (Οργανισμός Εξαγωγών Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών) και η απειλή του προστατευτισμού απασχολούν έντονα την αγορά τάνκερ.

Η συμβουλευτική εταιρία Maritime Strategies Inernational (MSI) προβλέπει μικρή άνοδο τον χειμώνα για την αγορά αργού πετραλαίου αλλά προειδοποιεί επίσης για τους βραχυπρόθεσμους και μεσοπρόθεσμους κινδύνους.

Τον Οκτώβριο μόνο ο VLCC τομέας επέδειξε αξιοσημείωτη κίνηση, με τα κέρδη spot στην διαδρομή TD3 (τη σημαντική γραμμή για VLCC Μέσης Ανατολής – Ιαπωνίας) να αυξάνονται σημαντικά, φτάνοντας τα 40.000$ ανά ημέρα.

Η spot δραστηριότητα στους άλλους τομείς κινήθηκε κυρίως πτωτικά, αν και οι εκτιμήσεις για τις χρονοναυλώσεις δείχνουν σημάδια βελτίωσης.

Κατ’ επέκταση, οι προσδοκίες για μικρή άνοδο της αγοράς το χειμώνα παραμένουν, αλλά οι αποφάσεις που αφορούν την χάραξη πολιτικών μοιάζουν ιδιαίτερα δυσοίωνες, σύμφωνα με τον αναλυτή της MSI Τιμ Σμιθ.

“Η επικράτηση του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ δεν φαίνεται πως θα επηρεάσει σημαντικά την αγορά στο άμεσο μέλλον, εκτός κι αν αποσταθεροποιήσει την αμερικάνικη οικονομία. Μακροπροθεσμα, υπάρχει ξεκάθαρος κίνδυνος για την ναυτιλία σε περίπτωση που επιβληθούν πολιτικές προστατευτισμού, ενώ η εγχώρια ενεργειακή παραγωγή των ΗΠΑ θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω από την μείωση της γραφειοκρατίας. Αυτό που επείγει για το άμεσο μέλλον της αγοράς τάνκερ είναι η συνεδρίαση του OPEC στα τέλη Νοεμβρίου”, ανέφερε ο Σμιθ.

Η MSI εκτιμάει ότι η Σαουδική Αραβία θα πρέπει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο σε περίπτωση που ο OPEC συμφωνήσει να θέσει ανώτατο όριο παραγωγής. Το Ιράκ συνεχίζει να παράγει μεγάλες ποσότητες, και ασχέτως της έκβασης της συνεδρίασης, η MSI δεν εκτιμάει ότι θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές κατά τους επόμενους τρεις μήνες.

Η ανοδική πορεία της αγοράς VLCC πρέπει επίσης να γίνει αντιληπτή ώς μια θετική ένδειξη για τα κέρδη spot των Suezmax, εφόσον καταφέρει να διατηρηθεί. Οι τομείς Suezmax και Aframax έχουν κρατήσει πίσω τα VLCC κατά τις χειμερινές ανοδικές πορείες των τελευταίων χρόνων, αλλά είναι επίσης ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι spot αγορές Aframax έχουν καταγράψει σημαντικές βελτιώσεις κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου.

Η πρόβλεψη της MSI για τις spot τιμές Suezmax περιλαμβάνει μικρή βελτίωση σε ορίζοντα τριμήνου ανάλογα με την εποχιακή ζήτηση. Για το υπόλοιπο του 2016 αναμένεται να σημειωθεί σημαντική ανοδική πορεία, η οποία αναμένεται να συμπαρασύρει και τις τιμές χρονοναύλωσης. Μέχρι τον Μάρτιο, παρ’ όλα αυτά, τα κέρδη της spot αγοράς αναμένεται να πέσουν και πάλι κάτω από τα 20.000$ την ημέρα.

Διαβάστε επίσης: Ο πετρελαϊκός χάρτης αλλάζει με φθηνά τάνκερ σε ασυνήθιστα δρομολόγια