ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

BIMCO: Η αγορά ξηρού φορτίου παραμένει σε έντονη κρίση

bimco_dry

Παρόλο που οι συνθήκες όσον αφορά την ζήτηση για την αγορά ξηρού φορτίου είναι σε τροχιά βελτίωσης, η προσφορά είναι σε χειρότερη κατάσταση από ποτέ, σύμφωνα με την BIMCO, περισσότερο απ’ ό,τι προβλέπανε οι εκτιμήσεις για το 2016. Η αυξημένη ζήτηση είναι ο μόνος λόγος που ευθύνεται για την βελτίωση των συνθηκών στην αγορά ξηρού φορτίου.

Η αγορά είναι εν γένει σε καλύτερη κατάσταση, και οι τιμές μεταφοράς μπορούν ακόμα να παραμείνουν σε κερδοφόρα επίπεδα μέχρι το 2019. Αλλά για να σταθεροποιηθεί αυτή η πορεία ανάκαμψης χρειάζεται μια σειρά υπερβολικά αυστηρών μέτρων για τα επόμενα χρόνια.

“Η αγορά ξηρού φορτίου βρίσκεται ακόμα σε τρομερή κρίση. Παρά την σημαντική βελτίωση στον δείκτη Baltic Dry Index από το αρνητικό ρεκόρ που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2016, η αγορά παραμένει ζημιογόνα και σε πολύ κακή κατάσταση”, δήλωσε ο ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO Πήτερ Σαντ.

“Η αγορά πέρασε από μια “καταστροφική” σε μια “δυσοίωνη” φάση, κάτι που συνεχίζει να επιβάλει την λήψη αποφασιστικών μέτρων εκ μέρους των πλοιοκτητών”, πρόσθεσε.

Κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2016, οι πλοιοκτήτες ήταν σε σωστό δρόμο. Περιόριζαν την αρνητική επίδραση των νεότευκτων που έμπαιναν στην αγορά διαλύοντας τα πλοία που δημιουργούσαν πλεονάζουσα χωρητικότητα.

Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάιο, η καθαρή ανάπτυξη του στόλου μόλις 4 εκ. dwt σήμαινε ότι ο στόλος ξηρού φορτίου αναπτύχθηκε μόλις 0,5%. Αυτό ήταν εντός των στόχων της BIMCO να φτάσει σε καθαρή ανάπτυξη της προσφοράς 10 εκ. dwt για όλη την χρονιά, βάσει των 50 εκ. dwt των νεότευκτων που μπήκαν στην αγορά και των 40 εκ. dwt που βγήκαν από την αγορά με την απόσυρση και διάλυση πλοίων.

Μπαίνοντας στον Οκτώβριο, οι αλλαγές στην προσφορά της αγορά ξηρού φορτίου δεν ικανοποιούν πια τους προκαθορισμένους στόχους, κρίνοντας από την καθαρή ανάπτυξη του στόλου, δήλωσε η BIMCO.

Αυτό οφείλεται στο ότι οι πλοιοκτήτες σταμάτησαν την διάλυση των πλοίων που δημιουργούσαν πλεονάζουσα χωρητικότητα, συνεχίζοντας την παραλαβή νεότευκτων με αμείωτο ρυθμό. Ο στόλος ξηρού φορτίου είναι σήμερα κατά 1,75% μεγαλύτερος από τις αρχές του 2016.

Συνολικά 38,8 εκ. dwt έχουν παραδοθεί κατά τους πρώτους 9 μήνες του έτους, ενώ μόνο 25,2 εκ. dwt έχουν αποσυρθεί από την αγορά.

Ενώ η εκτίμηση της BIMCO για τις παραδόσεις νεότευκτων παραμένει εντός του στόχου για 50 εκ. dwt, η πρόβλεψή της για την απόσυρση τονάζ ξηρού φορτίου για το 2016 μειώθηκε από 40 εκ. dwt σε 35 εκ. dwt.

Διαβάστε επίσης: BIMCO: Η κρίση στην αγορά ξηρού φορτίου επιφέρει δραστικές αλλαγές