Του
Μηνά Τσαμόπουλου
Οι δείκτες της ναυλαγοράς βελτιώνονται εβδομάδα με εβδομάδα αφού τα φορτία έχουν αυξηθεί με αποτέλεσμα να υπάρχουν ναύλα πάρα την αύξηση του αριθμού των πλοίων και της χωρητικότητάς τους.
Στην εβδομαδιαία δημοσίευση η IHS Global Limited, η οποία μετρά την αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σε DWT, ανακοίνωσε ότι «έχουμε εισέλθει στην περίοδο
της αύξησης της απασχόλησης των πλοίων (Fleet Utilization) το οποίο θα οδηγήσει σε βελτίωση των ναύλων.
Αναφέρει ότι την εβδομάδα από τις 27 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου, σε ετήσια βάση η ανάπτυξη του στόλου παρουσίασε πτωτικές τάσεις, για τα Capes από 4,7% σε 4,63% τα Panamax από 10,1% σε 9,89% και για τα Supramax από 8,91% σε 8,63%.
«Βασιζόμενοι στην τάση αυτή προεξοφλούν ότι έχει αρχίσει ο κύκλος της βελτίωσης της αγοράς» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Όσο αφορά τη δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε εγιναν οι ακόλουθες πράξεις. Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
– Στα Capes, το ‘CAPE CONDOR’ 180.181 DWT (2004 – Imabari) αγοράστηκε από την Zodiac περίπου στα 24 εκ.δολάρια και το ‘SU – OH’ 171.081 (1997 – IHI) πουλήθηκε σε Κορεάτες περίπου στα 16,5 εκ.δολάρια
-Στα Panamax, το ‘RED SETO’ 75.957 DWT (2002 – Tsuneishi) πουλήθηκε στα 15,3 εκ.δολάρια και τα ‘HSIN HO’ και ‘JIAN HO’ 71,678 DWT (1997 – Hitachi Zosen) πουλήθηκαν enbloc σε Κινέζους στα $ 18,5 εκ. περίπου. Στα Supramax, το ‘CHANG HANG BO HAI’ 57.175 DWT (2009 – Bohai) το ‘CHANG HANG
JIANG HAI’ 57.124 DWT και το ‘CHANG HANG HUI HAI’ 57.124 DWT αγοράστηκαν από Κινέζους σε δημοπρασία στα 14,6 εκ.δολ. το πρώτο και στα 14,8 εκ, το κάθε ένα τα άλλα δύο.
– Στα Handymax, το ‘JUERGEN SCHULTE’ 48.225 DWT (1997 – Oshima) πουλήθηκε περίπου στα 8,5 εκ.δολ. το ‘GO FRIENDHIP’ 44.874 DWT (1994 – Halla Eng.) πουλήθηκε στα 6,2 εκ. και το ΄ST. PAUL’ 40.926 DWT (1994 – Varna) αγοράστηκε στα 5 εκ.
– Στα Handysize, το ‘PACIFIC BULKER’ 27.865 DWT (1997 – Kanasashi K.K.) αγοράστηκε από Έλληνες στα 8,1 εκ.δολ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι κάτωθι πράξεις:
– Στα Aframax, το ‘PACIFIC EMPIRE’ 115.577 DWT (2008 – Sasebo) και τα ‘PACIFIC CONDOR’, ‘PACIFIC BRAVE’ και ‘PACIFIC APOLLO’ 115,577 DWT (2007 – Sasebo) πουλήθηκαν στην Zodiac σε private terms χωρίς στοιχεία τιμής και το ‘GENMAR AGAMEMNON’ 96.226 DWT (1995 – Samsung) πουλήθηκε στα 7,5 εκ.δολ.
– Στα MR, το ‘UNIQUE SUNSHINE’ 47.087 DWT (2001 – Onomichi) πουλήθηκε στα 12 εκ.δολ. περίπου και το ‘PIONEER SUNSHINE’ 45.915 DWT (2004 – Shin Kurushima) πουλήθηκε πάνω από τα 17 εκ. στην Oceanbulk.
newmoney.gr