Δημοσιοποιήθηκε η επίσημη αναφορά του Παναμά για την προσάραξη του φορτηγού πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Wakashio.
Το συμβάν αυτό ήταν η χειρότερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία του Μαυρίκιου, με τα καύσιμα fuel να ξεβράζονται κατά μήκος της ακτογραμμής.
Το ατύχημα, που οδήγησε σε ολική απώλεια, συνέβη στις 25 Ιουλίου 2020, και παρόλο που η αναφορά ατυχήματος κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) πριν από μερικά χρόνια από την χώρα της σημαίας του, τον Παναμά, μόλις δημοσιοποιήθηκε.
Το Wakashio παρέκκλινε της πορείας του για να πιάσουν σήμα τα κινητά περισσότερο από μία φορά!
Στην αναφορά διαπιστώνεται ότι το πλήρωμα γιόρταζε τα γενέθλια ενός μέλους του πληρώματος την ημέρα του ατυχήματος, και πάρθηκε η απόφαση να πλησιάσει το πλοίο κοντά στην ακτή για να πιάσει σήμα το κινητό τηλέφωνο ώστε να μπορέσει να τηλεφωνήσει στην οικογένειά του.
Ο αξιωματικός στη γέφυρα πιθανότατα αποσπάστηκε από το κινητό του τηλέφωνο, έχοντας σαν αποτέλεσμα το πλοίο να προσαράξει σε έναν ύφαλο ανοιχτά του Μαυρίκιου, με τον αξιωματικό να αποτυγχάνει να μείνει σε απόσταση πέντε μιλίων από την ακτή όπως είχε ορίσει ο πλοίαρχος.
Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι χρειάστηκαν περίπου 30 λεπτά μετά την προσάραξη για να ενημερωθούν οι τοπικές αρχές του Μαυρίκιου.
Η έλλειψη επαγρύπνησης, η μη τήρηση της σωστής φυλακής, η υπερβολική αυτοπεποίθηση, η έλλειψη προσωπικής ικανότητας και οι ανεπαρκείς τήρηση των διαδικασιών σχετικά με το σύστημα διαχείρισης της εταιρείας (ISM) ήταν οι ανθρώπινοι παράγοντες που οδήγησαν στην προσάραξη και την περιβαλλοντική καταστροφή που σημειώθηκε τους επόμενους μήνες.
Χρειάστηκαν 18 μήνες για να αφαιρεθούν τα απομεινάρια του γιγάντιου πλοίου Wakashio, που χωρίστηκε στα δύο πάνω στους υφάλους κοντά σε ένα προστατευόμενο μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Περισσότεροι από από 1.000 τόνους καυσίμων fuel έπεσαν στη θάλασσα.
Ανακοινώνοντας μέτρα για την αποφυγή άλλου παρόμοιου συμβάν σαν αυτό του Wakashio, η MOL ανέφερε τον λόγο που το πλοίο άλλαξε το πλάνο ταξιδίου και από τα 22 ναυτικά μίλια απόσταση μεταξύ αυτού και του νησιού του Μαυρίκιου πήγε σε απόσταση μόλις 2 ναυτικών μιλίων.
Ο λόγος που έγινε αυτό, σύμφωνα με μια ανακοίνωση που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2020, ήταν το να εισέλθει το πλοίο σε μια περιοχή που θα πιάνει σήμα το κινητό τηλέφωνο.
Επιπλέον, η MOL αποκάλυψε ότι το πλήρωμα χρησιμοποιούσε ένα ναυτικό χάρτη λανθασμένης κλίμακας για να ελέγχει την ακριβή απόσταση από την ακτή αλλά και το βάθος της θάλασσας. Επιπλέον, η MOL είπε ότι ο αξιωματικός γέφυρας δεν τήρησε την σωστή φυλακή, τόσο οπτικά όσο και από ραντάρ.
Το Wakashio είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό ατύχημα στη δεκαετία του 2020 μέχρι σήμερα, μετά την προσάραξη του 2021 στο Σουέζ του Ever Given, ενός πλοίου που έχει επίσης υψωμένη την σημαία του Παναμά.
Διαβάστε ακόμα:
Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση απομάκρυνσης του ναυαγίου του φορτηγού πλοίου Wakashio (Φωτογραφίες)
Ολοκληρώθηκε η διάλυση της πρύμνης του Wakashio στο Μαυρίκιο