Η αυξανόμενη προσφορά στο εμπόριο και τις επιχειρηματικές συμφωνίες για τις σημαντικές ναυτιλιακές διαδρομές μεταφοράς ξηρού φορτίου θα οδηγήσουν σε ανάκαμψη των τιμών ναύλωσης, με την προοπτική η Κίνα να αυξήσει τις εισαγωγές άνθρακα και σιδηρομεταλλεύματος ώστε να αντιμετωπίζει την μόλυνση και την χαμηλή ποιότητα, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Dry Bulk Forecaster που εκδίδεται από την διεθνή ναυτιλιακή συμβουλευτική Drewry.
Οι αποφάσεις μακροοικονομικής πολιτικής εκ μέρους της Κίνας έχουν επηρρεάσει συνολικά την αγορά ξηρού φορτίου, αυξάνοντας την ζήτηση πλοίων σε σημαντικές διαδρομές κι έχοντας σαν αποτέλεσμα μια σταθερή αύξηση των τιμών ναύλωσης. Οι προσπάθειες της Κίνας να αναζωογονήσει την οικονομία της έχουν βοηθήσει την αγορά σιδηρομεταλλευμάτων να ανακάμψει και αναμένεται να αυξήσουν την ζήτηση σε χιλιομετρικούς τόνους, καθώς η Drewry προβλέπει άνοδο των εξαγωγών από τη Βραζιλία.
Όσον αφορά τις επενδύσεις, οι περιορισμένες επιλογές χρηματοδότησης και η μείωση των νέων παραγγελιών έχουν βοηθήσει την αγορά ξηρού φορτίου να κρατήσει την προσφορά υπό έλεγχο μέχρι στγμής. Μια αύξηση των slippages (η διαφορά ανάμεσα στην τιμή της συμφωνίας και την τελική τιμή της συναλλαγής) και των ακυρώσεων θα εμποδίσουν οποιαδήποτε σημαντική ανάπτυξη στις παραδόσεις πλοίων κατά τα επόμενα χρόνια. Η απόσυρση και καταστροφή όλο και νεαρότερων πλοίων αναμένεται να επιβραδύνει φέτος την αύξηση των στόλων. Ένας αντίστοιχος ρυθμός αποσύρσεων και παραδόσεων του χρόνου θα συνδράμει επιπλέον στο ξεφούσκωμα της υπερπροσφοράς. Η αύξηση της ζήτησης, η οποία έμοιαζε απίθανη εξέλιξη πέρυσι και στις αρχές του 2016, έχει βοηθήσει την αγορά ξηρού φορτίου να πάρει και πάλι μπρος.
Οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας αυξήθηκαν 8% το 2015, αλλά αναμένονται να μείνουν στάσιμες φέτος, καθώς η εγχώρια παραγωγή θα συνεχίσει να κινείται σε υψηλά επίπεδα. Το επικείμενο φαινόμενο La Nina ενδέχεται να επηρρεάσει τις Αυστραλιανές μεταφορές φορτίων αν οι βροχές διακόψουν τις κινήσεις των σιδηροδρόμων και την δραστηριότητα των λιμανιών. Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει σε αυξημένη συμφόρηση στα λιμάνια της χώρας, η οποία με τη σειρά της θα συμπιέσει την προσφορά διαθέσιμου άνθρακα από άλλες πηγές.
Η Drewry προβλέπει ότι οι τιμές των φορτίων σιδηρομεταλλεύματος στις διαδρομές Βραζιλία-Κίνα και Αυστραλία-Κίνα για πλοία capesize θα ενισχυθούν κατά τα επόμενα δύο τρίμηνα, αλλά η επιστροφή των αποσυρθέντων πλοίων στην ενεργό δράση είναι πιθανόν να ανακόψει την αναμενόμενη βελτίωση.