Παρά τις μειωμένες τιμές μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αυτήν τη στιγμή, η αγορά θα χρειαστεί περισσότερα πλοία LNG απ’ όσα έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής, δήλωσε η ναυτιλιακή συμβουλευτική εταιρία Drewry, προσθέτοντας ότι διατηρεί την μακροπρόθεσμη αισιόδοξη πρόβλεψή της για τις μεταφορές LNG.
Οι τιμές για διπλού καυσίμου ντίζελ-ηλεκτρικά πλοία LNG κυμαίνονται στα 30.000 δολάρια τη μέρα από το δεύτερο μισό του περασμένου έτους, σηματοδοτώντας μείωση 80% από το τελευταίο ζενίθ της αγοράς το 2012, η οποία οφείλεται κυρίως σε αύξηση του στόλου σε συνδυασμό με πτώση της ζήτησης φορτίων.
“Η επίδραση των χαμηλών τιμών αντανακλάται ξεκάθαρα στην μειωμένη ναυπηγική δραστηριότητα, καθώς μόλις 4 νέα πλοία LNG έχουν παραγγελθεί το πρώτο εξάμηνο του έτους”, σε σύγκριση με τον μέσο όρο 44 πλοίων ανά έτος τα προηγούμενα 5 χρόνια, δήλωσε η Drewry.
H συνεχής μείωση των παραγγελιών αναμένεται να επιβραδύνει την αύξηση του στόλου από το 2019, όταν σχεδόν όλες οι μονάδες παραγωγής LNG που κατασκευάζονται αυτήν τη στιγμή πρόκειται να μπουν σε λειτουργία.
Η Drewry πιστεύει ότι η μακροπροθεσμη προοπτική για τη μεταφορά LNG “είναι ακόμα ισχυρή και οι περιορισμένες νέες παραγγελίες δεν βασίζονται σε δομικά στοιχεία της αγοράς”.
“Η αισιοδοξία μας οφείλεται στο ότι αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται μονάδες χωρητικότητας 125 εκατομμυριων τόννων, και σχεδιάζονται ακόμα περισσότερες. Καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι της προσφοράς από τις υπό-κατασκευή μονάδες έχει δεσμευτεί σε μακροπροθεσμα συμβόλαια, είναι πιθανόν ότι η αγορά μεταφοράς LNG θα χρειαστεί περισσότερα πλοία”, δήλωσε ο βασικός ναυτιλιακός αναλυτής της Drewry, Shresth Sharma.
“Παρά τη διεύρυνση της διώρυγας του Παναμά, οι νέες εξαγωγικές δυνατότητες LNG που θα εκδηλωθούν μέχρι το 2020, θα απαιτήσουν από τους πλειοκτήτες να παραγγείλουν ακόμα 65 πλοία κατ’ αυτό το διαστημα ώστε να καλύψουν τις ανάγκες της ζήτησης για τη μεταφορά LNG”, πρόσθεσε ο Sharma.