Ανησυχία στους ναυτικούς ότι οι νέοι κανονισμοί του IMO θα μπορούν να τους οδηγήσουν στη φυλακή

Ανησυχία για τους ναυτικούς ότι οι καινούριοι κανονισμοί του IMO για το 2020 για την χαμηλή περιεκτικότητας σε θείο θα μπορούν να τους οδηγήσουν σε ποινικές καταδίκες

Η ένωση ναυτικών Nautilus International ανέφερε ότι μια πρόσφατη περίπτωση η οποία αφορά ένα κρουαζιερόπλοιο της P&O στη ειδική περιοχή της βόρειας θάλασσας (SEVA), δημιούργησε ένα ανησυχητικό προηγούμενο το οποίο θα μπορούσε να να φέρει τους ναυτικούς αντιμέτωπους με ποινική καταδίκη εάν σε περίπτωση αποτύχουν να αλλάξουν σωστά το καύσιμο σε χαμηλής περιεκτικότητας θείο.

Η Γαλλία επέβαλε στον πλοίαρχο του P & O Azura 100,000 ευρώ πρόστιμο για τη χρήση καυσίμου που ήταν 0,18% πάνω από το όριο περιεκτικότητας σε θείο, «δημιουργώντας ένα προηγούμενο για την ποινικοποίηση των πλοιάρχων για την ποιότητα των καυσίμων στα πλοία τους «.

Ο Nautilus εξήγησε ότι τα μέλη του «ανησυχούν ολοένα και περισσότερο από την προοπτική να γίνουν αποδιοπομπαίοι τράγοι για προβλήματα χωρίς δικό τους λάθος, που συνδέονται με το ανώτατο όριο του 0,5% για την περιεκτικότητα των καυσίμων σε θείο».

Οι κυρώσεις για μη συμμόρφωση με το νέο όριο του 0,5% ποικίλλουν σε ολόκληρο τον κόσμο, αλλά ορισμένες χώρες θα επιδιώξουν να επιβάλουν «μεγάλα πρόστιμα ή μεγάλες ποινές φυλάκισης καθώς και κρατήσεις πλοίων», ανέφερε.

Η Ένωση πρόσθεσε ότι υπήρχαν επιπρόσθετες ανησυχίες σχετικά με τις τεχνικές λεπτομέρειες της μετάβασης από την 1η Ιανουαρίου, συμπεριλαμβανομένων των «περιστατικών απώλειας ισχύος κατά την αλλαγή καυσίμων, ζητήματα λίπανσης, προβλημάτων φίλτρων και διαρροών» και χρειάζεται μεγαλύτερη υποστήριξη από τις ναυτιλιακές εταιρείες για την προετοιμασία των υπαλλήλων τους στις νέες συνθήκες..

Ο τεχνικός της Nautilus, David Appleton, δήλωσε: «Ενώ υποστηρίζουμε σταθερά τις προσπάθειες βελτίωσης της περιβαλλοντικής απόδοσης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, είναι σαφές ότι ο IMO 2020 επιβάλλει μια τεράστια νέα επιβάρυνση στους ναυτικούς, τόσο από την άποψη του φόρτου εργασίας όσο και από την έκθεση σε δυνητικά τεράστιο τα πρόστιμα και τις ποινικές καταδίκες.

«Είναι σημαντικό οι ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν ό, τι μπορούν για να παράσχουν στους πλοιάρχους, τους αξιωματικούς και τα πληρώματά τους την κατάρτιση και τους πόρους που απαιτούνται για την εξασφάλιση της συμμόρφωσης με τους νέους κανονισμούς.

«Πρόκειται για σύνθετες απαιτήσεις, με πολύπλοκους και ποικίλους μηχανισμούς επιβολής, και τα μέλη μας πρέπει να προστατεύονται από την απειλή δικαστικών διαδικασιών που προκύπτουν από ακούσια παραβίαση των κανόνων», πρόσθεσε.