Γεμάτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγραερίου (LPG) συγκεντρώνονται ανοιχτά της Σιγκαπούρης περιμένοντας αγοραστές καθώς η ροή της προσφοράς από τις ΗΠΑ και τη Σαουδική Αραβία έχει ξεπεράσει κατά πολύ τη ζήτηση, σύμφωνα με πηγές του κλάδου.
Ο αριθμός των πλοίων που συγκεντρώνονται κοντά στη Σιγκαπούρη, μια περιοχή που είναι σημείο κλειδί για την αγορά καυσίμων, έχει ξεπεράσει τα 10, από λιγότερα από 7 που ήταν μόλις πριν από 5 εβδομάδες. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, υπάρχουν τουλάχιστον 8 υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου (VLGCs) αγκυροβολημένα κοντά στη Σιγκαπούρη, συμπεριλαμβανομένων των Chaparral, Ming Long, Promise, Cratis, British Commerce και Berge Nantong.
Το LPG ήταν κάποτε μια δυνατή αγορά, με τους κατασκευαστές πετροχημικών να ανταγωνίζονται για το καύσιμο με τους εμπορικούς καταναλωτές που το χρησιμοποιούν για θέρμανση και μαγείρεμα. Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι σε απελπιστική κατάσταση καθώς η προσφορά από τις ΗΠΑ συνεχίζει να αυξάνεται.
“Μπορεί να υπάρχουν έως και 11 πλοία αυτή τη στιγμή ανοιχτά της Σιγκαπούρης. Η αύξηση της προσφοράς ήταν υπερβολικά γρήγορη”, δήλωσε ο Ong Han Wee της ενεργειακής συμβουλευτικής FGE.
Οι Αμερικάνικες εξαγωγές προς την Ασία αυτόν το μήνα μπορεί να φτάσουν τους 750.000 τόνους, σύμφωνα με στοιχεία της FGE. Τον Ιούνιο σημείωσαν ρεκόρ φτάνοντας το 1 εκατομμύριο τόνους.
Την ίδια στιγμή, οι εξαγωγές από τη Σαουδική Αραβία προς την Ασία θα αυξηθούν στους 840.000 για τον Αύγουστο, σημειώνοντας τον μεγαλύτερο αριθμό για όλη τη χρονιά, συμπλήρωσε ο Ong.
H αύξηση της προσφοράς συμπίπτει με την μειωμένη ζήτηση στην Κίνα, της οποίας τα πετροχημικά εργοστάσια ευθύνονταν για σημαντικό τμήμα της ζήτησης LPG στην περιοχή. Οι εισαγωγές LPG προς την Κίνα έπεσαν στους 408.350 τόνους τον Ιούλιο, σημειώνοντας πτώση 17,8% από τον Ιούνιο.
Η τιμή για άμεση παράδοση LPG εκτιμήθηκε περίπου στα 300$ ανά τόνο στις 24 Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία της χρηματιστηριακής εταιρίας Ginga, από τα 383$ ανά τόνο που ήταν στις αρχές του έτους.
Η υπέρ-πληθώρα δεξαμενόπλοιων έχει συμπιέσει τις τιμές ναύλωσης για VLGC στα περίπου 10.000$ τη μέρα από τα 13.000 έως 14.000$ κατά το δεύτερο μισό του Ιουλίου.
Η δυσμενής κατάσταση των δεξαμενόπλοιων LPG αναμένεται να επεκταθεί μέχρι ακόμα και την χειμερινή περίοδο, όταν συνήθως αυξάνεται η ζήτηση για LPG ως καύσιμο θέρμανσης.