Η Διώρυγα του Παναμά αρνείται την ευθύνη των ατυχημάτων

cosco_shipping_panama
Ο Οργανισμός της Διώρυγας του Παναμά έχει αρνηθεί τις αναφορές για τρεις συγκρούσεις στην προσφάτως διευρυμένη διώρυγα.

Το 8.500-TEU κοντέινερσιπ Xin Fei Zhou συγκρούστηκε με τοίχο καθώς διέσχιζε τα θυροφράγματα της Aqua Clara απ’ την πλευρά του Ατλαντικού τον προηγούμενο μήνα.

Ο Οργανισμός (Panama Canal Authority) απέδωσε το ατύχημα στις κακές καιρικές συνθήκες, αλλά αρνείται τις αναφορές για άλλα δύο ατυχήματα σύγκρουσης με τα παραβλήματα των πλοίων. Η επαφή των παραβλημάτων κατά την προσέγγιση ή εντός των θυροφραγμάτων είναι φυσιολογική, συμφωνα με τον Οργανισμό, ο οποίος υποστηρίζει ότι οι αναφορές των περιστατικών που αφορούσαν τα Lycaste Peace και COSCO Shipping Panama έγιναν με λανθασμένο τρόπο.

“Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, δεν πρόκειται για ατύχημα. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια κατάσταση φυσιολογική, αναμενόμενη, κι είναι ο λόγος για τον οποίο τοποθετούνται παραβλήματα στα σημεία όπου αναμένεται να υπάρχει επαφή.”

Η μελέτη που δημοσιέυτηκε νωρίτερα φέτος από την Διεθνή Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών ισχυριζόταν ότι οι διαστάσεις των νέων θυροφραγμάτων είναι υπερβολικά μικρές για να εγγυηθούν την ασφαλή διέλευση σε κάποιες περιπτώσεις. Ο Οργανισμός της Διώρυγας, παρόλα αυτά, απέρριψε τη μελέτη.

Την Διευρυμένη Διώρυγα του Παναμά έχουν διασχίσει 69 neopanamax πλοία από τον εγκαινιασμό της στις 26 Ιουνίου 2916. Συγκεκριμένα, 40 πλοία κοντέινερ, 24 πλοία LPG, τρία μεταφορικά οχημάτων και δύο μεταφορικά LNG έχουν διασχίσει τη διώρυγα. Επιπλέον, η διώρυγα έχει δεχτεί 250 και πλέον κρατήσεις, συμπεριλαμβανομένων 7 κρουαζιερόπλοιων.

Από το άνοιγμα της διευρυμένης διώρυγας κι έπειτα, οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες έχουν επανακατευθύνει την δραστηριότητά τους στην διώρυγα ώστε να επωφεληθούν από την σημαντική εξοικονόμηση χρόνου που προσφέρει. Για παράδειγμα, η 2M Alliance, που περιλαμβάνει τις εταιρίες Maersk και Mediterranean Shipping Co., ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι θα μεταφέρει τις υπηρεσίες της στην διαδρομή από Ασία προς την ανατολική ακτή των ΗΠΑ στην Διώρυγα του Παναμά.

“Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τον πρώτο μήνας λειτουργιας της Διευρημένης Διώρυγας”, δήλωσε ο διοικητής και CEO της Διώρυγας Jorge L. Quijano. “Η αυξημένη ζήτηση αποτελεί περαιτέρω απόδειξη της συνεχούς εμπιστοσύνης που δειχνει η ναυτιλιακή βιομηχανία στην Διώρυγα και της μεγάλης επίδρασης που θα έχει στο μέλλον του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.”

Οι σημαντικές διελεύσεις από την Διευρυμένη Διώρυγα του Παναμά περιλαμβάνουν μέχρι στιγμής τις εξής:

26 Ιουνίου – Εναρκτήρια διέλευση από το κοντέινερ COSCO Shipping Panama
27 Ιουνίου – Πρώτη διέλευση LPG πλοίου από το NYK Lycaste Peace
6 Ιουλίου – Πρώτη διέλευση RoRo πλοίου από το NYK Iris Leader
25 Ιουλίου – Πρώτη διέλευση LNG πλοίου από το Maran Gas Apollonia

Δείτε όλες τις ειδήσεις για τη νέα Διώρυγα του Παναμά εδώ