Η Χάβρη το πρώτο Ευρωπαϊκό λιμάνι σε 3D και πραγματικό χρόνο

3D_HAROPA

Η 3D απεικόνιση του τερματικού της Χάβρης (Port 2000) στις 05/06

Από τις 16 Ιουνίου 2016, το λιμάνι της Χάβρης – το μεγαλύτερο της Γαλλίας – εκτίθεται πλέον σε τρεις διαστάσεις μέσω της ανάπτυξης ενός πακέτου software με το όνομα S-WiNG©. Είναι μια ευκαιρία για τους επαγγελματίες και το ευρύ κοινό να καταδυθούν εικονικά στο περιβάλλον του Νορμανδικού λιμανιού και την καρδιά των καθημερινών του λειτουργιών αντλώντας πλήθος χρήσιμων πληροφοριών.

Στο λιμάνι της Χάβρης, οι κινήσεις των πλοίων είναι πια οπτικά ελεύθερα προσβάσιμες για όλους, σε 3D και σε πραγματικό χρόνο από υπολογιστή, tablet ή smartphone. Κάθε πλοίο που βρίσκεται στο λιμάνι παρουσιάζεται ανάλογα με την ταξινόμησή του (κοντέινερσιπ, τάνκερ, πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, roll-on/roll-of, ρυμουλκά, μαούνες, κρουαζιερόπλοια, φέρυ κλπ) με το βύθισμα του και σύμφωνα με το πραγματικό επίπεδο του νερού, το κύμα και τον καιρό. Όντας εργονομική, φιλική στον χρήστη και διαδραστική, η εφαρμογή S-WiNG επιτρέπει με ένα απλό κλικ την πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν το κάθε πλοίο που βρίσκεται στο λιμάνι (μήκος, πλάτος, χωρητικότητα, προέλευση, προορισμός κλπ).

Κάποιες λειτουργίες, όπως η θέση των γερανών που χειρίζονται τα πλοία μπορούν επίσης να εμφανιστούν, αλλά είναι προορισμένες για τους αντίστοιχους επαγγελματίες. Όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες σε πραγματικό χρόνο αλλά και σε επανάληψη, επιτρέποντας στον χρήστη να γυρίσει πίσω στον χρόνο, έως και δύο εβδομάδες.

“Αυτή η ηλεκτρονική πλοήγηση αποτελεί πρωτοπορία για τα Ευρωπαϊκά λιμάνια”, δήλωσε ο Jérôme Besancenot, επικεφαλής του τμήματος Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων στο λιμάνι της Χάβρης. “Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε και να επεκτείνουμε αυτήν την καινοτόμα προσέγγιση στα πλαίσια του πρότζεκτ Smart Port”. Η εφαρμογή αυτή είναι όντως απλά το σημείο εκκίνησης: “Το εργαλείο αυτό προορίζεται να περιλαμβάνει όλο και πιο ρεαλιστικές απεικονίσεις, να εξελίσσεται συνεχώς. Σύντομα θα παρέχει περισσότερες πληροφορίες τόσο σχετικά με τα συγκεκριμένα σημεία του λιμανιού όσο και τις συγκεκριμένες δραστηριότητες”.

Ο Jean-Marc Leroux, διευθυντής της start-up Aerys που ανέλαβε την ανάπτυξη της εφαρμογής, εξηγεί ότι “έγινε πραγματικότητα μέσα από μια καινοτόμα 3D τεχνολογία βασισμένη στην μηχανή MinkoTM, χρησιμοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο μέσω του S-WiNG του λιμανιού της Χάβρης.

Το εργαλείο αυτό επιτρέπει στους επαγγελματίες της κοινότητας του λιμανιού να παρακολοθούν την δραστηριότητά του σε πραγματικό χρόνο, αλλά και στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να κατανοήσουν τη ζωή του λιμανιού με ψυχαχωγικό τρόπο. Προσφέρει επίσης σε τουρίστες και “λάτρες” των πλοίων την δυνατότητα να ανακαλύψουν το λιμάνι από μια νέα σκοπιά.