ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η πρώτη διέλευση πλοίου μεταφοράς LNG από την νέα Διώρυγα του Παναμά (photos)

first_lng_panama

Το πρώτο φορτίο LNG πέρασε από τη διευρυμένη Διώρυγα του Παναμά τη Δευτέρα, σηματοδοτώντας τη “νέα εποχή” στις ναυτιλιακές μεταφορές που αναγγέλθηκε με το άνοιγμα των μεγαλύτερων θυροφραγμάτων της διώρυγας τον περασμένο μήνα.

Το πλοίο μεταφοράς LNG Maran Gas Apollonia εισήλθε στα νέα θυροφράγματα Agua Clara από την πλευρά του Ατλαντικού το πρωί της Δευτέρας, μεταφέροντας φορτίο LNG από τον Κόλπο των ΗΠΑ προς την Ασία.

Η διέλευσή του αποτελεί την πρώτη μεταφορά φορτίου φυσικού αερίου από την Διώρυγα του Παναμά.

Η διέυρυνση της διώρυγας, ένα πρότζεκτ αξίας 5,3 δισεκατομυρίων δολαρίων, εγκαινιάστηκε στις 26 Ιουνίου, με θύρες αρκετά μεγάλες ώστε να εξυπηρετούν τα περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG, κάτι εντελώς καινούριο για τη διώρυγα.

Το MV Maran Gas Apollonia, το οποίο είναι ναυλωμένο από την Shell και εκτείνεται σε 289 μέτρα σε μήκος και 45 μέτρα σε πλάτος, ξεκίνησε από το Sabine Pass Terminal της Cheniere Energy στη Λουιζιάνα και κατευθύνεται προς την ανατολική Ασία. Τα δεδομένα AIS δείχνουν ότι το πλοίο είχε ήδη περάσει τη λίμνη Gatun στις 13:23 κατά την τοπική ώρα.

Ένα δεύτερο πλοίο LNG, το British Merchant της BP, θα ακολουθούσε την Τρίτη, ενώ πρόκειται να ακολουθήσει και τρίτο φορτίο στις αρχές Αυγούστου.

first_lng_panama2

Ο Οργανισμός της Διώρυγας του Παναμά (ACP) δήλωσε τη Δευτέρα ότι το άνοιγμα της διευρυμένης διώρυγας και η διέλευση του Maran Gas Apollonia αναγγέλουν μια νέα εποχή για τον LNG τομέα και το παγκόσμιο εμπόριο LNG, καθώς οι νέες θύρες μπορούν να εξυπηρετήσουν το 90% του παγκόσμιου LNG στόλου.

“Για παράδειγμα, με τις ΗΠΑ να είναι έτοιμες να αποτελέσουν έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς LNG παγκοσμίως τα επόμενα 5 χρόνια, η διώρυγα θα επιτρέπει στα πλοία που αναχωρούν από τις ανατολικές πολιτείες και των Κόλπο των ΗΠΑ προς την Ασία να μειώσουν σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού (έως και 22,8 μέρες μετ’ επιστροφής), καθιστώντας την Αμερικάνικη μεταφορά αερίου στους μεγάλους Ασιατικούς εισαγωγείς εξαιρετικά ανταγωνιστική. Τα πλοία που κατευθύνονται προς τη Δυτική Ακτή της Νότιας Αμερικής επίσης θα έχουν σημαντική μείωση στον χρόνο ταξιδιού”, δήλωσε o ACP σε ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα.

“Επιπλέον, πλοία LNG από τις μονάδες παραγωγής του Τρινιδάδ και Τομπάγκο μπορούν να κατευθυνθούν προς την Χιλή, όπου το LNG επαναεριοποιείται και διακινείται για παραγωγή ενέργειας. Γι’ αυτήν τη διαδρομή, η διευρυμένη διώρυγα προσφέρει μείωση χρόνου 6,3 ημερών σε σύγκριση με τον Πορθμό του Μαγγελάνου”, συμπληρώνει η ανακοίνωση.

“Η διέλευση του πρώτου LNG πλοίο από τα νέα θυροφράγματα αποτελεί ορόσημο για την ιστορία της διώρυγας”, δήλωσε ο διοικητής της διώρυγας και διευθύνων σύμβουλος Jorge L. Quijano. “Το εμπόριο LNG πρόκειται να ωφεληθεί σημαντικά από τη διεύρυνση και αναμένουμε να υποδεχθούμε ακόμα περισσότερα LNG πλοία. Η εξέλιξή αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής που θα οδηγήσει σε καθαρότερη και φθηνότερη ενέργεια για όλον τον κόσμο.”

first_lng_panama3

first_lng_panama4