ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η διώρυγα του Παναμά καταγράφει το τρίτο μεγαλύτερο τονάζ εδώ και 100 χρόνια

panama_tonnage

Η διώρυγα του Παναμα κατέγραψε φέτος το τρίτο μεγαλύτερο ετήσιο τονάζ στα 102 χρόνια λειτουργίας της, κάτι στο οποίο συνέδραμε το άνοιγμα των νέων neopanamax θυροφραγμάτων της.

Κατά το οικονομικό έτος 2016, ο Οργανισμός της Διώρυγας του Παναμά (PCA) κατέγραψε 330,7 εκ. τόνους στην διώρυγα (PC/UMS, σύμφωνα με το διεθνές σύστημα μέτρησης της διώρυγας του Παναμά ). Συνολικά 13.114 πλοία διασχίσανε τη διώρυγα, συμπεριλαμβανομένων 238 πλοίων neopanamax που επωφελήθηκαν από την πρόσφατη διεύρυνσή της που εγκαινιάστηκε στις 26 Ιουνίου. Τα πλοία neopanamax ευθύνονταν για περίπου 18,2 εκ. PC/UMS από το συνολικό τονάζ.

“Παρά την ύφεση της παγκόσμιας ναυτιλίας την περασμένη χρονιά, καταφέραμε να καταγράψουμε ένα από τα μεγαλύτερα ετήσια τονάζ από το άνοιγμα της διώρυγας πριν από 102 χρόνια”, δήλωσε ο διευθυντής της διώρυγας Jorge. L. Quijano.

Γεγονότα-σταθμοί για τη διώρυγα

Ο ACP ανέφερε μια σειρά από γεγονότα-σταθμούς για την διώρυγα κατά την περασμένη χρονιά. Πρώτα απ’ όλα, την διεύρυνση της διώρυγας που εγκαινιάστηκε τον Ιούνιο μετά από 9 και πλέον χρόνια κατασκευής και αρκετά χρόνια καθυστερήσεων.

Έκτοτε, από τα νέα θυροφράγματα της διώρυγας έχουν περάσει 9 εταιρίες neopanamax πλοίων, κυρίως πραγματοποιώντας τη διαδρομή από την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ προς την Ασία.

Απόδοση ανά τομέα

Ο ACP ανακοίνωσε ότι το 2016 συνέχισε να κυριαρχεί ο τομέας της μεταφοράς container, καθώς αντιστοιχούσε σε πάνω από 36% του συνολικού φορτίου που πέρασε από την διώρυγα. Συνολικά, τα containership κατέγραψαν 119,6 εκ. PC/UMS, συμπεριλαμβανομένων 13,4 εκ. PC/UMS που πέρασαν από την διευρυμένη διώρυγα.

Οι επόμενοι μεγαλύτεροι τομείς ήταν η μεταφορά χύδην φορτίου (65,6 εκ. PC/UMS), τα τάνκερ (55 εκ. PC/UMS) και η μεταφορά οχημάτων (46,7 PC/UMS).

Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο ήταν η είσοδος του τομέα LNG στο παιχνίδι έπειτα απο το άνοιγμα της διευρυμένης διώρυγας. Τα πλοία μεταφοράς LNG, τα οποία για πρώτη φορά μπορούσαν να διασχίσουν τη διώρυγα, κατέγραψαν 1,5 εκ. PC/UMS, ξεπερνώντας τις αρχικές προβλέψεις του ACP.

Νέα διόδια

Τέλος, ο ACP ανέφερε ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος διοδίων (που ξεκίνησε να εφαρμόζεται την 1η Απριλίου 2016) ήταν επιτυχής. Το νέο σύστημα καθορίζει την τιμή των διοδίων ανάλογα με τον συγκεκριμένο τύπο και τη συγκεκριμένη ποσότητα του φορτίου που διασχίζει την διώρυγα, σύμφωνα με τον ACP. Η διώρυγα εισήγαγε επίσης ένα πρόγραμμα επιβράβευσης για τον τομέα μεταφοράς container που επιτρέπει σε συχνούς πελάτες να έχουν προνομιακές τιμές όταν φτάσουν έναν συγκεκριμένο όγκο φορτίου.

“Αυτά που καταφέραμε με το άνοιγμα της Διευρυμένης Διώρυγας του Παναμά κατά το περασμένο οικονομικό έτος ήταν απλώς η αρχή ενός φιλόδοξου σχεδίου για την ενίσχυση της θέσης του Παναμά ως επιχειρηματικού κόμβου για την Βόρεια, Κεντρική και Νότια Αμερική”, δήλωσε ο Quijano. “Αποτελούμε έναν κρίκο στην αλυσίδα όπου η αξιοπιστία είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό, και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση”.

Για όλες τις ειδήσεις για τη νέα Διώρυγα του Παναμά δείτε εδώ