Η Maersk χωρίζεται σε διακριτό ενεργειακό και μεταφορικό τμήμα

maersk_group

Σύμφωνα με δημοσιεύματα Δανέζικων εφημερίδων, η αναδιάρθρωση της Maersk Group, η οποία δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί δημόσια παρά μόνο στο τέλος του Σεπτέμβρη, αναμένεται να περιλαμβάνει τον διαχωρισμό σε δύο διακριτές μονάδες μεταφοράς και ενέργειας.

Ενώ υπήρξαν πολλές φήμες για την ενδεχόμενη πώληση της μονάδας logistics Damco, τα πρόσφατα δημοσιεύματα δεν επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο.

“Η νέα στρατηγική μας είναι ακόμα στο στάδιο της σύλληψης. Αλλά φαίνεται ότι προς το τέλος Σεπτέμβρη θα πάρει μορφή και θα οδηγήσει στη δημιουργία μιας μεταφορικής και μιας ενεργειακής επιχείρησης”, δήλωσε πηγή που βρίσκεται εξαιρετικά κοντά στη διαδικασία αναδιάρθρωσης της Maersk.

H ενεργειακή μονάδα θα περιλαμβάνει την Maersk Oil, την Maersk Drilling και την Maersk Supply Services, ενώ η μεταφορική μονάδα θα περιλαμβάνει την Maersk Line, την Damco, την APM Terminals, την Svitzer και την Maersk Tankers.

Στελέχη της Maersk αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν τα δημοσιεύματα. Αντιθέτως, η επιχείρηση εξέδωσε την εξής ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της: “Δεν θέλουμε να σχολιάσουμε ή να προκαταβάλουμε το αποτέλεσμα της έρευνας που ζήτησε το διοικητικό συμβούλιο. Ζητήθηκε από την διοίκηση να αξιολογήσει πώς μπορούν να ενισχυθούν η ευελιξία και οι συμπράξεις της εταιρίας ώστε να εξασφαλιστεί περαιτέρω ανάπτυξη. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΣ, εξετάζονται όλες οι επιλογές. Η δομή της Maersk Group είναι ενιαία, αλλά είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι είναι μια επιλογή ανάμεσα σε άλλες, καθώς η δομή από μόνη της δεν μπορεί να εγγυηθεί την ανάπτυξη. Το ΔΣ θα ενημερώσει για την πρόοδο των διαδικασιών πριν το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2016.”

Στα τέλη του Ιουνίου, ο Soren Skou διαδέχθηκε τον Nils Smedegaard Andersen στη θέση του επικεφαλής του ομίλου. Ο Skou είναι ένθερμος υποστηρικτής της αναδιάρθρωσης ενώ ηγείτο της γραμμής κοντέινερ Maersk Line.

To ΔΣ της Maersk πέρασε το καλοκαίρι επεξεργάζοντας το πώς θα αναδιαρθρώσει την εταιρία δεδομένης της πιθανής συνέχισης της τωρινής ύφεσης τόσο στις offshore όσο και στις container επιχειρήσεις. Ο όμιλος δεν έχει σχολιάσει το ζήτημα, με τον πρόεδρο Michael Pram Rasmussen να σημειώνει μόλις μία φορά ότι “όλα είναι στο παιχνίδι” κι ο κατακερματισμός είναι μια πιθανότητα.