Μια σειρά επιχειρήσεων του κλάδου έχουν αποφασίσει να συνεργαστούν σε μια πρωτοβουλία με το όνομα SEALNG, ώστε να επιταχύνουν την χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως θαλάσσιου καύσιμου.
Πάνω από 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω θαλάσσης, κι αυτό το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Με όρους tonne-miles, η θαλάσσια μεταφορά είναι η καθαρότερη απ’ όλες. Παρόλα αυτά, ο όγκος που μεταφέρεται είναι τόσο μεγάλος, που συνεισφέρει σημαντικά στην εκπομπή αερίων θερμοκηπίου (~3% των παγκόσμιων συνολικών εκπομπών), θειικών οξείδιων (SOx, ~5-8% του συνόλου), και πρωτοξειδίων του αζώτου (NOx, τουλάχιστον 15%).
Οι προϋποθέσεις μείωσης των εκπομπών που έχουν εφαρμοστεί ανά τον κόσμο ώστε να αντιμετωπισεί αυτή η πρόκληση αυξάνουν την ζήτηση για LNG ως καύσιμο θαλάσσιων μεταφορών, καθώς μειώνει τις εκπομπές SOx, NOx, άλλων αερίων, και μπορεί επίσης να συνδράμει στην μείωση των εκπομπών GHG.
Παρόλα αυτά, ενώ το LNG αποτελεί ένα ανταγωνιστικό καύσιμο σε σύγκριση με τις τωρινές εναλλακτικές, απαιτούνται σχετικές υποδομές στα λιμάνια ανά τον κόσμο ώστε να είναι δυνατός ο γρήγορος, ασφαλής και φτηνός ανεφοδιασμός. Παράλληλα, υπάρχει καθεστώς επαυξημένης τιμής για τα οχήματα που κινούνται με LNG, κάτι που δυσκολεύει τις επενδυτικές αποφάσεις. Επιπλέον, η σχετική νομοθεσία δεν είναι ακόμα διεθνώς συνεκτική, το οποίο περιορίζει τα κίνητρα για επενδύσεις.
Η πρωτοβουλία SEALNG στοχεύει να αναγνωρίσει και να ξεπεράσει αυτές και άλλες προκλήσεις.
Μέχρι σήμερα, ανάμεσα στα μέλη της SEALNG βρίσκονται οι Carnival Corporation & plc (εταιρεία κρουαζιερόπλοιων με έδρα το Μαϊάμι), DNV ·GL (νορβηγική κοινότητα ταξινόμησης πλοίων), ENGIE (γαλλική επιχείρηση ηλεκτρισμού), ENN, GE, GTT, Lloyd’s Register, η Ιαπωνική Mitsubishi και NYK Line, το λιμάνι του Ρότερνταμ, και η εταιρεία υγροποιημένου φυσικού αερίου Qatargas, Shell Downstream, Tote Inc., και Wartsila.
“Δουλεύοντας μαζί προληπτικά, μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τη μετάβαση σε έναν θαλάσσιο τομέα μεταφορών χαμηλών εκπομπών ρύπων. Είμαστε περήφανοι που μοιραζόμαστε αυτό τον στόχο και ευθυγραμμιζόμαστε με τους υπόλοιπους πρωτοπόρους του κλάδου”, δήλωσε ο Tom Strang, αντι-πρόεδρος της Maritime Affairs, Carnival Corporation & plc.
“Θέλουμε να βοηθήσουμε στην επέκταση του LNG ως επιλεγόμενο θαλάσσιο καύσιμο, όχι μόνο για μικρά και τοπικά πλοία που καίνε πετρέλαιο, αλλά και για μεταφορές ανοιχτής θαλάσσης”, δήλωσε ο Leo Karistios, υπεύθυνος τεχνολογίας καυσίμων στην Lloyd’s Register.