Πειραιάς
34°C

NTSB: Μια λάθος αξιολόγηση σε βλάβη στην κύρια μηχανή οδήγησαν στην πρόσκρουση ενός τάνκερ στον ντόκο– Στα 7,550,000 δολάρια η ζημιά!

Δημοσιεύθηκε στις

30/03/2022

από

Μία λανθασμένη αξιολόγηση για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος σχετικά με την εκκίνηση της κύριας μηχανής οδήγησε στην πρόσκρουση του δεξαμενόπλοιου στον ντόκο φόρτωσης στο λιμάνι του Κόρπους Κρίστι, δήλωσε την Τρίτη το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών.

Η αναφορά Marine Investigation Report 22/07 περιγράφει λεπτομερώς την έρευνα του NTSB για την πρόσοκρουση του τάνκερ Riverside στις 15 Μαρτίου 2021 με τον ντόκο φόρτωσης Moda Ingleside Energy Center No. 4 κοντά στο Ingleside του Τέξας.

Το πλοίο ήταν φορτωμένο με περισσότερα από 717.000 βαρέλια αργού πετρελαίου και είχε προορισμό τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί ή ρύπανση, ωστόσο το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα ζημιές 550.000 δολαρίων στο πλοίο και 7 εκατομμύρια δολάρια σε ζημιές στον ντόκο.

Την ημέρα του ατυχήματος, δύο πιλότοι από το Aransas-Corpus Christi Pilots επιβιβάστηκαν στο Riverside για να βοηθήσουν στην απόδεση και την πλοήγηση του πλοίου έξω από το λιμάνι. Ενώ εξερχόταν στο κανάλι του Corpus Christi, ένα άλλο δεξαμενόπλοιο μπροστά από το Riverside αναχωρούσε επίσης. Οι πιλότοι και των δύο πλοίων συμφώνησαν ότι το Riverside θα επιβραδύνει και θα επιτρέψει στο άλλο πλοίο να αναχωρήσει από την αποβάθρα και να προχωρήσει έξω από το λιμάνι.

Ο πιλότος έδωσε εντολές να επιβραδύνει ταχύτητα το πλοίο, και να γίνει κράτει της μηχανής. το Riverside άρχισε να κατευθύνεται προς τα αριστερά και η εντολή για όλο δεξιά το πηδάλιο δεν ήταν αποτελεσματική. Ο πιλότος τότε διέταξε την μηχανή dead slow ahead για να αυξήσει τη ροή του νερού στο πηδάλιο, και να καταφέρει το πλοίο να στρίψει. Η μηχανή όμως δεν ξεκίνησε και πάλι παρόλο τις πολλές προσπάθειες που έγιναν.

Χωρίς πρόωση, η ικανότητα ελιγμών του Riverside παρέμεινε περιορισμένη και η πλώρη από τα αριστερά το mooring dolphin και τον πλατφόρμα διαδρόμου του ντόκου.

Η έρευνα του NTSB αποκάλυψε ότι το Riverside είχε προβλήματα με την εκκίνηση της κύριας μηχανής τρεις ημέρες πριν από το συμβάν. Μετά την αντιμετώπιση των προβλημάτων, η μηχανή θα μπορούσε να ξεκινήσει στη λειτουργία του πρόσω, αλλά δεν θα μπορούσε να ξεκινήσςι στην λειτουργία του ανάποδα.

Ο Α’ μηχανικός χρησιμοποίησε τη λειτουργία ακύρωσης του ορίου στον ψεκασμό καυσίμου και μπόρεσε να επανεκκινήσει την μηχανή τόσο στο πρόσω όσο και στο ανάποδα. Το πλήρωμα πίστευε ότι το πρόβλημα επιλύθηκε και δεν ζήτησε βοήθεια από τεχνικό. Ωστόσο, η αιτία της αστοχίας εκκίνησης της κύριας μηχανής δεν εντοπίστηκε ή διορθώθηκε σωστά, ως εκ τούτου, δεν ήταν αξιόπιστη για την εκτέλεση των απαιτούμενων κινήσεων που έπρεπε να γίνουν κατά τη διέλευση εντός ενός καναλιού σε ένα λιμάνι.

Το NTSB έκρινε ότι η πιθανή αιτία της πρόσκρουσης ήταν η αναποτελεσματική αξιολόγηση και η λανθασμένη λύση για ένα πρόβλημα σχετικά με την εκκίνηση της κύριας μηχανής από την εταιρεία και τους μηχανικούς του πλοίου.

«Οι διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα πληρώματά τους είναι εφοδιασμένα με τους πόρους και την κατάλληλη εκπαίδευση για την έγκαιρη και ενδελεχή συντήρηση και επισκευή των κινητήρων», ανέφερε η έκθεση.

«Εάν δεν μπορεί να προσδιοριστεί η βασική αιτία ενός προβλήματος λειτουργίας του κινητήρα, είναι σημαντικό για έναν Α’ μηχανικό και ιδιοκτήτη/διαχειριστή πλοίου να ζητήσει από έναν τεχνικό να αξιολογήσει περαιτέρω και να προσδιορίσει την αιτία της δυσλειτουργίας.

Η αξιοπιστία του πλοίου εξαρτάται από την πλήρη επίλυση των δυσλειτουργιών και των ανωμαλιών του εξοπλισμού όταν συμβαίνουν».

Διαβάστε την Marine Investigation Report 22/07 ΕΔΩ

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C