Neopanamax προσέκρουσε σε τοίχο καθώς διέσχιζε τη Διώρυγα του Παναμά

Xin_Fei_Zhou_panama
Το MV Xin Fei Zhou, ένα neopanamax containership χωρητικότητας 8.500 TEU ιδιοκτησίας της COSCO, προσέκρουσε σε τοίχο καθώς διέσχιζε τα νέα θυροφράγματα Agua Clara της διευρυμένης Διώρυγας του Παναμά την Πέμπτη 21 Ιουλίου, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα.

Το κύτος του πλοίου υπέστη ζημιές, αν και η κίνηση της διώρυγας δεν επηρεάστηκε καθώς ο τοίχος υπέστη ασήμαντες ζημιές.

“Το περιστατικό ερευνάται σύμφωνα με τον Κανονισμό Πλοήγησης της Διώρυγας του Παναμά», δήλωσε η Διεύθυνση της Διώρυγας.

Σύμφωνα με τα δεδομένα πραγματικού χρόνου AIS, το πλοίο βρίσκεται ακόμα αγκυροβολημένο κοντά στη διώρυγα.

Στις 26 Ιουνίου η διώρυγα εγκαινιάστηκε με τη διέλευση ενός άλλου πλοίου της COSCO, του COSCO Shipping Panama.

Νωρίτερα φέτος, η Διεθνής Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών (ITF) πραγματοποίησε κοινή μελέτη με την Βραζιλιάνικη Fundação Homem de Mar (FHM) όπου εξέφρασε ανησυχία σχετικά με την ασφάλεια των νέων θυροφραγμάτων της διώρυγας.

Ο κόσμος του κλάδου έχει προειδοποιήσει ότι τα 427 μέτρα μήκος και τα 55 μέτρα πλάτος των νέων θυροφραγμάτων είναι πολύ λίγα για τα πλοία neopanamax. Τα μεγαλύτερα απ’ αυτά τα πλοία μπορούν να φτάσουν τα 366 μέτρα μήκος και τα 49 μέτρα πλάτος, αφήνοντας κενό μόλις 6 μέτρα πλάτος και 61 μέτρα μήκος, μεγάλο κομμάτι του οποίου καταλαμβάνεται από ρυμουλκά εκατέρωθεν του πλοίο για να το βοηθήσουν να διασχίσει τη διώρυγα.

Η κοινή μελέτη των ITF και FHM αναφέρει ότι σε συνθήκες ισχυρών ανέμων οι δυνατότητες ελιγμού θα είναι πολύ περιορισμένες, αυξάνοντας την πιθανότητα ατυχημάτων λόγω των μικρών διαστάσεων των θυροφραγμάτων.

Παρόλα αυτά, ο Οργανισμός της Διώρυγας του Παναμά απέρριψε τα συμπεράσματα της μελέτης, αμφισβητώντας την επιστημονική τους εγκυρότητα και αξιοπιστία.

Δείτε όλες τις ειδήσεις για τη νέα Διώρυγα του Παναμά εδώ