Πειραιάς

O καπετάνιος του El Faro είχε διατάξει εγκατάλειψη του πλοίου, αποκαλύπτει το “μαύρο κουτί”

26/08/2016

el_faro

Οι 26 ώρες δεδομένων και ήχου από το VDR του El Faro έχουν δώσει στους ερευνητές σημαντικά στοιχεία για τη βύθιση του πλοίου κατά τη διάρκεια του τυφώνα Χοακίν τον περασμένο Οκτώβριο. Μεταξύ αυτών είναι και η εντολή του καπετάνιου για εγκατάλειψη του πλοίου περίπου 10 λεπτά πριν το σημείο όπου σταματάει η καταγραφή δεδομένων.

Τα νέα στοιχεία δόθηκαν στη δημοσιότητα την Τετάρτη από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) μετά την αποκάλυψη ότι ανέκτησε επιτυχώς 26 ώρες δεδομένων από το VDR που είχε βρεθεί νωρίτερα αυτόν το μήνα ανοιχτά των ακτών των Μπαχάμων.

Οι πληροφορίες αυτές περιλαμβάνουν ηχητική καταγραφή από τη γέφυρα, δεδομένα καιρού και δεδομένα πλοήγησης. Το NTSB δήλωσε ότι θα συστήσει ειδική ομάδα ώστε να καταγράψει λεπτομερώς τους ήχους και τις λέξεις από τη γέφυρα του πλοίου.

Το VDR του El Faro, του Αμερικάνικου φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε στον Οκτώβριο του 2015 οδηγώντας στο θάνατο 33 ανθρώπους, ανακτήθηκε με επιτυχία από τον βυθό στις 8 Αυγούστου 2016 και μεταφέρθηκε στο εργαστήριο του NTSB στην Ουάσινγκτον για επεξεργασία. Τα δεδομένα του VDR ανακτήθηκαν στις 15 Αυγούστου.

Την Τετάρτη, το NTSB δήλωσε ότι στην ηχητική καταγραφή από το VDR ακούγονται διάφορα από τα γεγονότα πριν τον οριστικό χαμό του El Faro. Η ποιότητα της ηχογράφησης είναι κακή λόγω του θορύβου και το περιεχόμενο των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος είναι δύσκολο να ερμηνευθεί. Σε άλλα σημεία, οι συνομιλίες μπορούν να γίνουν κατανοητές μέσω προγραμμάτων επεξεργασίας ήχου.

Κάποια από τα σημεία κλειδιά που σημείωσε σήμερα το NTSB είναι τα εξής:

– Η καταγραφή ξεκινάει περίπου στις 5:37 πμ στις 30 Σεπτεμβρίου 2015, περίπου 8 ώρες μετά την αναχώρηση του El Faro από το Τζάκσονβιλ της Φλώριδα, με το πλοίο να βρίσκεται περίπου 150 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της πόλης.
– Η ηχητική καταγραφή από την γέφυρα το πρωί της 1ης Οκτωβρίου περιλαμβάνει συζήτηση μεταξύ του καπετάνιου και του πληρώματος σχετικά με το πλημμύρισμα του πλοίου και την κλίση που έχει πάρει.
– Η απώλεια της πρόωσης του πλοίου αναφέρεται στο ηχητικό από την γέφυρα περίπου στις 6:13 πμ. Την ίδια ώρα, ο καπετάνιος μιλάει στο τηλέφωνο, ενημερώνοντας την ξηρά για την κρίσιμη κατάσταση του πλοίου, έτοιμος να διατάξει την εγκατάλειψή του αν χρειαζόταν.
– Η καπετάνιος διέταξε την εγκατάλειψη του πλοίου και χτύπησε τον συναγερμό περίπου στις 7:30 πμ την 1η Οκτωβρίου 2015. Η καταγραφή τελειώνει περίπου 10 λεπτά αργότερα, όταν το El Faro βρισκόταν περίπου 39 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της νήσου Crooked στις Μπαχάμες.

Το NTSB σημείωσε ότι οι ώρες που αναφέρονται προέρχονται από μια αρχική εκτίμηση μπορεί να αλλάξουν μετά από την τελική εξέταση του VDR από την ειδική ομάδα που συστάθηκε.

Οι οικογένειες των μελών του πληρώματος ενημερώθηκαν για τα αποτελέσματα της έρευνας την Τετάρτη, πριν το NTSB δώσει τις παραπάνω πληροφορίες στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με το NTSB, παραμένει άγνωστο το πόσος χρόνος θα χρειαστεί για την τελική καταγραφή των δεδομένων από το VDR του El Faro.

Για όλες τις ειδήσεις σχετικά με το El Faro, δείτε εδώ.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς