Λίγο πριν τεθεί σε ισχύ ο Διεθνής Κώδικας για την παρουσία των πλοίων στις πολικές θάλασσες (γνωστός και ως Πολικός Κώδικάς) τον Ιανουάριο του 2017, η Ένωση Πλοιοκτητών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA) τονίζει τις προκλήσεις για τον ναυτιλιακό κόσμο όσον αφορά την πολική ναυτιλία.
Έπειτα από τις μελέτες σύμφωνα με τις οποίες η κίνηση στη Βόρεια Θάλασσα και τον Αρκτικό Ωκεανό αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, ο γενικός γραμματέας της ECSA Πάτρικ Βερχόφεν δήλωσε ότι “δεν είναι ρεαλιστικό να πιστεύουμε ότι η Αρκτική θα είναι άμεσα προσβάσιμη με το λιώσιμο των πάγων”.
Ο Βερχόφεν πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές ακόμα προκλήσεις για τους πλοιοκτήτες, όπως το πολικό σκοτάδι, η ελλιπής χαρτογράφηση, η έλλειψη σημαντικών υποδομών και συστημάτων πλοήγησης, καθώς και η μικρές δυνατότητες έρευνας και διάσωσης.
Καθώς το 90% των συνολικών προϊόντων που μπαίνουν στην αγορά μεταφέρεται από πλοία, η πολική ναυτιλία αναμένεται να αναπτυχθεί σημαντικά αφού τεθεί σε ισχύ ο Κώδικας.
Ο Πολικός Κώδικας, ο οποίος αφορά τα πλοία που κινούνται στα νερά της Αρκτικής και της Ανταρκτικής, αναμένεται να εξασφαλίσει την θαλάσσια ασφάλεια και να προστατεύσει τα ευαίσθητα αυτά περιβάλλοντα, σύμφωνα με τον Βερχόφεν.
“Ο Πολικός Κώδικας του ΙΜΟ που θα τεθεί σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2017 αποτελεί ένα υποχρεωτικό και ενιαίο κανονιστικό πλαίσιο που θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη στην ασφάλεια και την περιβαλλοντική απόδοση της ναυτιλίας”, συμπλήρωσε.
Το παρακάτω infographic δείχνει με ποιον τρόπο πρόκειται να συμβάλλει ο Πολικός Κώδικας στην προστασία του περιβάλλοντος:
Διαβάστε επίσης: ΙΜΟ: Συμφωνία των απαιτήσεων για ναυσιπλοΐα σε πάγο