ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Οι τιμές capesize θα μείνουν σταθερές κατά την εθνική εορτή της Κίνας

capesize_rates

Οι τιμές μεταφοράς για μεγάλα capesize ξηρού φορτίου στα βασικά Ασιατικά δρομολόγια, οι οποίες την περασμένη Πέμπτη έφτασαν στο υψηλότερό τους επίπεδο εδώ κι έναν χρόνο, πρόκειται να παραμείνουν σταθερές κατά τη διάρκεια της Εθνικής Εορτής της Κίνας που ξεκινάει σήμερα, Σάββατο, και διαρκεί μια εβδομάδα, αναφέρουν ναυτιλιακοί πράκτορες.

«Η αγορά πάντα παραμένει σταθερή κατά τις αργίες της Χρυσής Εβδομάδας, οπότε δεν νομίζω ότι η αγορά capesize θα επηρεαστεί αρνητικά», δήλωσε την Παρασκευή ένας ναυλομεσίτης capesize με έδρα την Σανγκάη.

«Νομίζω ότι η αγορά θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα ή θα ανέβει και λίγο καθώς μπαίνουμε στο τέταρτο τρίμηνο», συμπλήρωσε.

Οι τιμές capesize έπεσαν λίγο αυτήν τη βδομάδα καθώς τα ορυχεία Vale Βραζιλίας και τα ορυχεία Fortescue Metals Group και BHP Billiton της Αυστραλίας απουσίαζαν από την αγορά, δήλωσαν ναυλομεσίτες.

Υπήρξαν 21 συμφωνίες ναύλωσης capesize μέσα στη βδομάδα έως 29 Σεπτεμβρίου, σε σύγκριση με τις 44 την περασμένη βδομάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters Eikon.

“Υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι οι ναυλώσεις θα αυξηθούν ξανά την επόμενη βδομάδα», δήλωσε την Παρασκευή ένας ναυλομεσίτης capesize με έδρα στην Σινγκαπούρη.

Τα πλοία που είναι διαθέσιμα για φορτίο από Αυστραλία μέσα στον Οκτώβριο είναι μόλις 8 ή 9, συμπλήρωσε.

Τα στοιχεία των συμφωνιών ναύλωσης δείχνουν ότι τα περισσότερα πλοία ναυλώθηκαν για φόρτωμα κατά τις πρώτες 20 μέρες του Οκτωβρίου, δείχνοντας ότι θα υπάρχει ακόμα φορτίο για φόρτωμα προς το τέλος του μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters Eikon.

«Οι πλοιοκτήτες είναι αισιόδοξοι ότι η αγορά θα επανέλθει σε υψηλά επίπεδα στο τέταρτο τρίμηνο, πρόσθεσε ο ναυλομεσίτης από τη Σινγκαπούρη.

Οι τιμές ναύλωσης capesize για τη διαδρομή Δυτική Αυστραλία-Κίνα έπεσαν στα 5,56$ ανά τόνο την Πέμπτη, από 6,46$ που ήταν την προηγούμενη βδομάδα, καταγράφοντας την υψηλότερη τιμή από τις 11 Αυγούστου 2015.

Οι τιμές από Βραζιλία προς Κίνα έπεσαν στα 12,04$ ανά τόνο την Πέμπτη από 12,78$ την περασμένη βδομάδα, που ήταν η υψηλότερη τιμή από τις 5 Οκτωβρίου 2015.

Οι τιμές ναύλωσης για μικρότερα panamax πλοία για δρομολόγια μετ’ επιστροφής στον βόρειο Ειρηνικό έφτασαν στα 6.227$ τη μέρα, σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με τα 5.914$ την προηγούμενη Πέμπτη. Στις 27 Σεπτεμβρίου είχαν φτάσει τα 6.347$, την υψηλότερη τιμή από τις 26 Ιουλίου.

Για μικρότερα supramax πλοία, οι τιμές μεταφοράς στην Άπω Ανατολή έμειναν κατά κύριο λόγο στα ίδια επίπεδα, περίπου 7.500$ τη μέρα για φορτία από Ινδονησία προς Κίνα, σύμφωνα με την Νορβηγική ναυλομεσιτική Fearnley.

Ο δείκτης του Baltic Exchange υποχώρησε την Πέμπτη στα 888, σε σχέση με τα 937 που κατέγραψε την προηγούμενη Πέμπτη.