Οι τιμές VLCC πιέζονται προς τα κάτω λόγω υπερπροσφοράς στην αγορά

vlcc_rates

Οι τιμές μεταφοράς για τάνκερ τύπου VLCC αναμένεται να συνεχίσουν να πιέζονται προς τα κάτω την επόμενη βδομάδα καθώς οι ναυλωτές αναλαμβάνουν φορτία με το σταγονόμετρο παρά την πλεονάζουσα χωρητικότητα, αναφέρουν ναυτιλιακοί πράκτορες.

“Η κατάσταση της αγοράς χειροτερεύει. Οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να ανεβάσουν τις τιμές αλλά είναι δύσκολο καθώς υπάρχουν πολλά διαθέσιμα πλοία σε τιμές προσφοράς”, δήλωσε Ευρωπαίος ναυλομεσίτης supertanker την Παρασκευή.

Αυτά τα πλοία σε τιμές προσφοράς περιλαμβάνουν παλιότερα πλοία, τάνκερ που επιστρέφουν σε λειτουργία μετά από dry docking και νέες παραλαβές από ναυπηγεία. Οι χειριστές αυτών των πλοίων δέχονται χαμηλότερες τιμές ώστε να εξασφαλίσουν την άμεση αξιοποίησή τους.

“Το βιβλίο παραγγελιών για supertanker είναι πολύ τρομακτικό. Η αύξηση της ζήτησης για τάνκερ θα έρθει και πάλι σε πιο αργό ρυθμό απ’ ότι θα περίμεναν ή θα ήλπιζαν οι περισσότεροι”, δήλωσε ο Πήτερ Σαντ, ναυτιλιακός αναλυτής στην ναυτιλιακή ομάδα πίεσης Bimco.

Ο στόλος VLCC θα μεγαλώσει κατά 18,2% τα επόμενα τρία χρόνια, από 208,5 εκ. dwt σε 264,4 εκ. dwt έως το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας ναυτιλιακών υπηρεσιών Clarkson.

Συγκριτικά, ο παγκόσμιος μεταφερόμενος όγκος αργού πετρελαίου μέσω θαλάσσης αυξήθηκε φέτος κατά 4% σε σχέση με το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson.

Tα πλοία σε τιμές προσφοράς έχουν ρίξει τις τιμές VLCC, με τον μέσο όρο να βρίσκεται περίπου στα 18.000$ ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 41.000$ προηγουμένως το 2016 και τα 64.846$ το 2015.

Όλα αυτά σε σύγκριση με λειτουργικά έξοδα που φτάνουν τα περίπου 10.300$ ανά ημέρα και το breakeven (νεκρό σημείο) να βρίσκεται περίπου στα 21.200$, σύμφωνα με τα στοιχεία λογιστικών εταιριών και ιδιοκτητών τάνκερ.

“Η αγορά τάνκερ μπορεί να ξαναγίνει κερδοφόρα το 2019”, δήλωσε ο Σαντ.

Η ζήτηση τάνκερ περιορίζεται επίσης από τα συνεχή κλεισίματα διυλιστηρίων λόγω εργασιών συντήρησης, σύμφωνα με ναυλομεσίτες.

“Ένα σημαντικό μέρος των διυλιστηρίων βρίσκεται εκτός της αγοράς αυτή τη στιγμή, κάτι που θέτει όρια στην ζήτηση αργού πετρελαίου”, δήλωσε ο Γκεόργκι Σλάβοφ, επικεφαλής ενέργειας, σιδηρούχων μετάλλων και ναυτιλιακής έρευνας στην Marex Spectron.

“Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι το ότι σύμφωνα με τις ενδείξεις δεν πρόκειται να υπάρξει αύξηση των μεταφορών πετρελαίου στο άμεσο μέλλον”, σημείωσε ο Σλάβοφ την Πέμπτη.

Οι τιμές VLCC από την Μέση Ανατολή προς την Ιαπωνία έφτασαν περίπου στα 32,50 στην κλίμακα Worldscale την Πέμπτη από τα 33,75 την περασμένη βδομάδα. Πρόκειται για την χαμηλότερη τιμή από την 1η Σεπτεμβρίου.

“Η αγορά VLCC από τη Μέση Ανατολή συνέχισε να χωλαίνει, με τις τιμές να παραμένουν στα πρόσφατα επίπεδα”, ανακοίνωσε η Νορβηγική ναυλομεσιτική Fearnley την Τετάρτη.

Οι τιμές VLCC από την Δυτική Αφρική προς την Κίνα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, περίπου 43 στην Worldscale, αν και σημειώθηκε μικρή αύξηση νωρίτερα μέσα στη βδομάδα.

Οι τιμές ναύλωσης για aframax τάνκερ 80.000 dwt από την Νοτιοανατολική Ασία προς την Ανατολική Ακτή της Αυστραλίας αυξήθηκαν στα 67,50 της κλίμακας Worldscale, την υψηλότερη τιμή τους από τις 26 Αυγούστου, από τα 60 όπου βρίσκονταν την ίδια μέρα την προηγούμενη βδομάδα, μετά από την αύξηση στην ζήτηση φορτίων, σύμφωνα με ναυτιλιακούς πράκτορες.