ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Οι τράπεζες σταματούν να στηρίζουν την Hanjin Shipping

hanjin_shipping

Οι πιστωτές της Hanjin Shipping Co Ltd αποφάσισαν να αποσύρουν την στήριξή τους προς την μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Νότιας Κορέας, αυξάνοντας τις πιθανότητες να προχωρήσει σε χρεοκοπία, σύμφωνα με δηλώσεις δύο ανθρώπων των τραπεζών στο Reuters.

Εκπρόσωπος του βασικού δανειστή, της Korea Development Bank, αρνήθηκε να σχολιάσει πριν εκδοθεί επίσημη ανακοίνωση. Εκπρόσωπος της Hanjin Shipping επίσης δεν ήταν διαθέσιμος για άμεσο σχολιασμό.

Οι δύο τραπεζικοί αρνήθηκαν να δώσουν τα στοιχεία τους καθώς δεν επιτρέπεται να μιλήσουν στα ΜΜΕ για το ζήτημα.

Οι μετοχές της Hanjin Shipping έπεσαν πάνω από 26% την Τρίτη, όταν τα νέα της απόφασης των τραπεζών άρχισαν να κυκλοφορούν στα μέσα ενημέρωσης.

Η Hanjin είχε χρέος ύψους 5,6 τρις won (5 δις δολάρια) στο τέλος του 2015 καθώς η βαθιά ύφεση του κλάδου περιόρισε σημαντικά τα περιθώρια κέρδους της εταιρίας.

Το Baltic Dry Index, ένας ναυτιλιακός δείκτης που υπολογίζει τις αλλαγές στο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών, επανήλθε στα 720 μέχρι την Παρασκευή, αφού είχε σημειώσει χαμηλό ρεκόρ 290 στις αρχές Φεβρουαρίου.

Η Hanjin Shipping είχε ζητήσει από τις τράπεζες αναδιάρθρωση του χρέους της τον Απρίλιο στην προσπάθειά της να αντεπεξέλθει στον περιορισμό των κερδών της.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Hanjin Group, μητρική της Hanjin Shipping και της Korean Air Lines Co Ltd, κατέθεσε σχέδιο προς τους δανειστές της Hanjin Shipping, δεσμευόμενη να διοχετεύσει 500 δις won για την ναυτιλιακή.

Αλλά η Hanjin Shipping δεν αναμένεται να καταφέρει να αποπληρώσει τις οφειλές τελών ναύλωσης από 1 έως 1,3 τρις won ανάμεσα στο 2016 και το 2017, ακόμα κι αν η εταιρία καταφέρει να επαναδιαπραγματευτεί ζημιογόνες συμφωνίες και μειώσει το υπάρχον τραπεζικό χρέος της, δήλωσε η κρατική Korea Development Bank την προηγούμενη βδομάδα.

Η Hanjin Shipping δραστηριοποιείται σε περίπου 60 τακτικές διαδρομές σ’ όλο τον κόσμο, σύμφωνα με την εταιρία, και κατατάχθηκε έκτη σε μερίδιο αγοράς για της ναυτιλιακές διαδρομές Ασίας-Νότιας Αμερικής το πρώτο μισό του 2016 βάσει του όγκου μεταφερόμενου φορτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Datamyne.

Τα προβλήματα στη Νοτιοκορεάτικη ναυτιλία δεν σταματούν στην Hanjin. Τον Ιούνιο, η Νότια Κορέα ανακοίνωσε ότι τα δημιουργήσει ένα ταμείο 11 τρις won για την στήριξη δύο κρατικών τραπεζών που είναι περισσότερο εκτεθειμένες καθώς εμπλέκονται στις ναυτιλιακές και ναυπηγικές επιχειρήσεις της χώρας που πασχίζουν να επιβιώσουν.