ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Βελτιώνονται οι επικοινωνίες των ναυτικών με την στεριά και τις οικογένειες τους

10363726_767625643281483_348925009960413292_n[adsanity id=33860 align=alignnone /]Τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας σχετικά με τις δυνατότητες επικοινωνίας που έχουν οι ναυτικοί στα σύγχρονα πλοία δημοσίευσε η Futurenautics Research.

Η έρευνα “2015 Crew Connectivity Survey” πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με Crewtoo, PTC, InterManager, BIMCO και ISWAN, διεξήχθη μεταξύ Απριλίου και Αυγούστου 2015, σε 3.057 ναυτικούς (εκ των οποίων το 59% ήταν αξιωματικοί) από 30 διαφορετικές χώρες που ρωτήθηκαν σχετικά με τη συνδεσιμότητα (connectivity) του πληρώματος και τις επικοινωνίες στο πλοίο.

Αν το κύριο μήνυμα της έρευνας του 2014 ήταν ότι η πρόσβαση στις επικοινωνίες του πληρώματος έχει βελτιωθεί αλλά απέχει αρκετά από το να είναι ικανοποιητική, το μήνυμα της έρευνας του 2015 είναι ότι οι πλοιοκτήτες έχουν όλο και μεγαλύτερη επίγνωση για τα οφέλη της συνδεσιμότητας του πληρώματος. “Η βιομηχανία συνειδητοποιεί πως η σύνδεση του πληρώματος με τις οικογένειές τους είναι μόνο η αρχή”. Υπάρχει μια ώθηση προς την κατανόηση της ανάγκης για τη συνδεσιμότητα του πληρώματος, προκειμένου να διατηρηθεί ένα ευτυχισμένο εργατικό δυναμικό.

Όταν του ζητήθηκε να βαθμολογήσει τους δεξιότητες τους στην πληροφορική, το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αισθάνθηκε άνετα με τη χρήση της πληροφορικής και το 33% αισθάνθηκε πολύ καλά, οπότε συνολικά το 90% ερωτηθέντων θεωρεί ότι έχουν ισχυρές δεξιότητες στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι ναυτικοί είναι ένα εργατικό δυναμικό με πλούσιες γνώσεις υπολογιστών.

Αυτό αντικατοπτρίζεται στα χρήματα που δαπανώνται για τις υπηρεσίες επικοινωνιών. Η Futurenautics εκτιμά ότι η συνολική αξία αυτών ξεπερνά τα 3,3 δισ. δολάρια ετησίως, με τις σχετικές με το ίντερνετ δαπάνες του μέσου ερωτώμενου μόνο στη στεριά να φθάνουν περίπου τα 70 δολάρια ανά μήνα.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι υπήρξε μια αύξηση 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος στους ναυτικούς που ανέφεραν ότι το κόστος ήταν ο κύριος παράγοντας που περιόρισε τη χρήση τους μεθόδων επικοινωνίας. Όταν ρωτήθηκαν για το ποιες υπηρεσίες θα ήθελαν να δουν στο μέλλον, οι περισσότεροι απάντησαν ότι θέλουν δωρεάν Wi-Fi στα λιμάνια. Οι ερωτηθέντες έδειξαν περισσότερο ενδιαφέρον για οικονομικά συμφέρουσες επικοινωνίες παρά για νέα ή καινοτόμα μέσα επικοινωνίας. Παρ’ όλα αυτά, η εφαρμογή Whatsapp (που δεν υπήρχε στην περσινή έρευνα) είναι μια ταχέως αυξανόμενη μέθοδος επικοινωνίας.

crew_connectivity

Τρόποι Επικοινωνίας

Όσον αφορά τη μέθοδο της επαφής, οι ερωτηθέντες προτίμησαν να έχουν πρόσβαση στο Internet μέσω smartphone, με το 77% των ναυτικών, να παίρνουν μια συσκευή smartphone στο πλοίο, ποσοστό αυξημένο κατά 20% από το 2014. Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα πρόοδος σε σχέση με πέρυσι, όπου οι φορητοί υπολογιστές είχαν αναφερθεί ως η πιο δημοφιλής συσκευή.

Τα τηλέφωνα συνεχίζουν να είναι η πιο κοινή μορφή της πρόσβασης των επικοινωνιών επί του σκάφους, η πιο κοινή μορφή της επικοινωνίας, με το 79% των ναυτικών να έχουν πρόσβαση σε αυτό. Η πρόσβαση στο Internet κατέλαβε τη δεύτερη θέση, αποδεικνύοντας ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ανταποκριθεί στα αιτήματα του πληρώματος για την υπηρεσία αυτή. Από το 40% των ατόμων με πρόσβαση στο Διαδίκτυο επί του πλοίου (μια αύξηση 6% από το προηγούμενο έτος), οι μισοί το είχαν δωρεάν. Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτά επηρεάζονται από το γεγονός ότι το 85% των ερωτηθέντων στον τομέα των επιβατικών είχαν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Το απλό e-mail ήταν η πιο διαδεδομένη δωρεάν υπηρεσία, σε σύγκριση με το δορυφορικό τηλέφωνο, όπου μόνο το 4% των εφοπλιστών επιτρέπουν τη δωρεάν χρήση του.

Συχνότητα Πρόσβασης

Υπάρχει μια σημαντική αλλαγή από την έρευνα του περασμένου έτους στη συχνότητα της πρόσβασης. Το 2014 η πλειοψηφία χρησιμοποιούσε τις υπηρεσίες όχι περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα, ενώ φέτος σε καθημερινή βάση, με το 60% των ατόμων με Ίντερνετ να έχουν καθημερινή χρήση.

Το 58% των ατόμων με πρόσβαση σε επικοινωνίες την είχαν πάντα, ή το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου, μια αύξηση 20% από πέρυσι. Τα πιο ενθαρρυντικά στοιχεία βρέθηκαν στον τομέα των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων με το ποσοστό όσων δεν είχαν πρόσβαση να είναι στο 0%. Ωστόσο, παραμένει στο 7% το ποσοστό όσων δεν είχαν ποτέ πρόσβαση, και στο 38% όσων έχουν πρόσβαση μόνο μερικές φορές. Στη χειρότερη θέση βρίσκονται οι τομείς των φορτηγών πλοίων γενικού φορτίου και του ξηρού χύδην, όπου 14% και 12% των ερωτηθέντων αντίστοιχα να μην έχουν πρόσβαση.

MLC

Οι ερωτηθέντες ρωτήθηκαν αν είχε υπάρξει βελτίωση των παροχών από την εισαγωγή της ναυτιλιακής σύμβασης MLC 2006. Το 22% είπε ότι είχε υπάρξει βελτίωση και το 38% μικρή βελτίωση, γεγονός που αποδεικνύει ότι, αν και με αργά βήματα η γενική εικόνα βελτιώνεται.

Υπηρεσίες Πρόνοιας

Η έρευνα δείχνει ότι μόνο το 28% των ερωτώμενων χρησιμοποιεί δημόσιες υποδομές, ενώ βρίσκεται στο λιμάνι. Από αυτό το ποσοστό, το 34% χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες Wi-Fi που παρέχονται από τα ναυτικά κέντρα και το 6% χρησιμοποιεί τις τηλεφωνικές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας να αγοράσουν τοπικά κάρτες SIM.

Όταν ρωτήθηκαν ποιες συμπληρωματικές υπηρεσίες θα μπορούσε να τους προσφερθούν, το 54% των ερωτηθέντων ανέφεραν την πρόσβαση στο Internet ή το Wi-Fi. Η πλειοψηφία αυτών που ζητούν τις υπηρεσίες αυτές δήλωσαν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν.

Το 72% των ερωτηθέντων επεσήμανε ότι πολύ σπάνια είναι σε θέση να αποβιβαστεί στο λιμάνι που βρίσκεται το πλοίο, κάτι που εξηγεί γιατί μόνο το 28% χρησιμοποιεί τις διαθέσιμες εκεί υπηρεσίες. Η δυνατότητα πρόσβασης σε μεθόδους επικοινωνίας, ενώ βρίσκονται επί του πλοίου είναι, συνεπώς, όλο και πιο σημαντική σε μια συνθήκη όπου οι ναυτικοί περνούν πολύ λίγο χρόνο στην ξηρά.
Crew_connectivity-figures_2015_b

Ατενίζοντας το μέλλον

Η έρευνα προειδοποιεί ότι οι επικοινωνίες γίνονται ολοένα και πιο σημαντικός παράγοντας για τους ναυτικούς, όταν επιλέγουν σε ποια ναυτιλιακή εταιρεία θα εργαστούν, με το 73% να δηλώνει ότι η συνδεσιμότητα επηρεάζει την απόφασή τους.

Η δυναμική αυτή δεν μπορεί να αγνοηθεί από τις ναυτιλιακές εταιρείες, που γίνονται όλο και περισσότερο ενήμερες για τα οφέλη από την παροχή καλής συνδεσιμότητας στο πλήρωμα.

Σύμφωνα με τον Roger Harris από την International Seafarers Welfare and Assistance Network (ISWAN) “τα ευρήματά της φετινής έρευνας δείχνουν για άλλη μια φορά πόσο ζωτικής σημασίας είναι η επικοινωνία για τους ναυτικούς. Ο σημαντικός αντίκτυπος που το κόστος έχει στην πρόσβασή τους στην επικοινωνία στη θάλασσα, καθώς και ο μεγάλος αριθμός των ερωτηθέντων που δεν μπορούν να πάνε στην ξηρά κατά τη διάρκεια των επισκέψεων στα λιμάνια, προσφέρει πολλά για μελέτη στις οργανώσεις κοινωνικής πρόνοιας και σε άλλους στη ναυτιλιακή βιομηχανία”.