ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Όλο… Κοντεύει το άνοιγμα της νέας Διώρυγας του Παναμά

Δοκιμή των θυροφραγμάτων στην πλευρά του καναλιού προς τον Ατλαντικό τον Ιούνιο του 2015

Δοκιμή των θυροφραγμάτων στην πλευρά του καναλιού προς τον Ατλαντικό τον Ιούνιο του 2015

Αν και πλησιάζει στο τέλος της, όλο συμβαίνει κάτι που αναβάλλει για λίγο τη στιγμή των εγκαινίων της νέας διευρυμένης Διώρυγας του Παναμά. Αυτή τη φορά το άνοιγμα, που είχε αρχικά οριστεί για το 2014 και τελευταία υπολογιζόταν για τον Απρίλιο, ενδέχεται να καθυστερήσει περαιτέρω ανάλογα με το χρόνο που θα χρειαστεί για τις επισκευές των διαρροών που ανακαλύφθηκαν στις νέες δεξαμενές ανύψωσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ενημέρωσε ο διαχειριστής του έργου Jorge Quijano. Κι όλα αυτά ενώ πλησιάζει προς το τέλος της μια χρονιά που το κανάλι σημείωσε ρεκόρ διελεύσεων

“Δεν θα πρέπει να είναι μεγάλη, αν υπάρξει”, δήλωσε συγκεκριμένα ο Quijano σε μια τηλεφωνική συνέντευξη την Πέμπτη για οποιαδήποτε καθυστέρηση στο άνοιγμα της νέας Διώρυγας. Ο ανάδοχος του αξίας 5,3 δις δολαρίων έργου της επέκτασης αναμένεται να υποβάλει έκθεση εντός των επόμενων τριών εβδομάδων για τον χρόνο επισκευής που υπολογίζει ότι χρειάζεται.

Οι μεταφορές μέσω της διώρυγας θα μπορούσαν να αυξηθούν σε 360 εκατομμύρια τόνους το 2017, το πρώτο έτος πλήρους λειτουργίας της νέας επεκταμένης διώρυγας, μετά από το φετινό ιστορικό ρεκόρ των 340,8 εκάτ. τόνων κατά το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου.

“Ακόμα κι αν ακούγεται ότι η Κίνα δεν είναι πολύ ισχυρή, με 6% αύξηση, είναι ένας μεγάλος εξαγωγέας και οι Ηνωμένες Πολιτείες συνεχίζουν να είναι ένας μεγάλος εισαγωγέας”, δήλωσε ο Quijano.

Η επέκταση, η οποία έχει παρακινήσει για αναβαθμίσεις σε μια σειρά λιμανιών και υποδομών σε όλη την Καραϊβική και την ανατολική ακτή των ΗΠΑ, θα κάνει χώρο για πλοία με την ικανότητα να μεταφέρουν μέχρι και 12.600 εμπορευματοκιβώτια, σχεδόν τρεις φορές το μέγεθος που επιτρέπουν οι υπάρχουσες θύρες. Η επέκταση θα διευκολύνει επίσης τα πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Το έργο της νέας διώρυγας, το οποίο εγκρίθηκε από τους ψηφοφόρους σε δημοψήφισμα το 2006, βοήθησε την οικονομία του Παναμά με ΑΕΠ 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων να πετύχει ορισμένους από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν θα επεκταθεί 6% αυτό το έτος, σε σύγκριση με τη συρρίκνωση κατά 0,3% τοις εκατό που αντιμετωπίζει το σύνολο της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Τα σχεδόν 3 δισεκατομμύρια σε υπερβάσεις κόστους που δηλώνουν οι αντισυμβαλλόμενοι είναι πιθανό να μειωθούν όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία υπολογισμού των αξιώσεων, δήλωσε ο Quijano. Ο όμιλος κατασκευής της επέκτασης κέρδισε μια απόφαση 234 εκατ. δολαρίων το προηγούμενο έτος μετά την διεκδίκηση 463 εκατ. δολαρίων πέρυσι για καθυστερήσεις στην εκτέλεση της σύμβασης.

Η Αρχή της Διώρυγας πούλησε 450 εκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμια ομόλογα τον περασμένο μήνα για να χρηματοδοτήσει μια νέα γέφυρα πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό στο πλάι του καναλιού, ένα έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2017.

Διαβάστε περισσότερα για την Διώρυγα του Παναμά