Πραγματοποιήθηκε το πρώτο bunkering LNG μεταξύ πλοίων

lng-bunkering

Η Φινλανδική εταιρία διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου Skangas ισχυρίζεται πως πραγματοποίησε την πρώτη παγκoσμίως τροφοδοσία LNG από ένα πλοίο σε άλλο, αποκαλώντας την αρχή μιας νέας εποχής για τη χρήση LNG στη διεθνή ναυτιλία.

Η επιχείρηση τροφοδοσίας (bunkering) πραγματοποιήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου μεταξύ του product tanker MT Ternsind και του μικρότερου πλοίου μεταφοράς LNG Coral Energy, το οποίο βρίσκεται σε ναύλωση στην Skangas από την Anthony Veder. Η τροφοδοσία πραγματοποιήθηκε στην είσοδο του λιμανιού του Γκέτεμποργκ στην Σουηδία.

Το 15.000 DWT Ternsund παραδόθηκε στην Σουηδική εταιρία tanker Terntank τον Ιούνιο του 2015. Είναι το πρώτο από τα 4 τροφοδοτούμενα με LNG τανκερ μεταφοράς χημικών προϊόντων και προϊόντων πετρελαίου που έχει παραγγείλει η εταιρία από την Avic Dingheng Shipbuilding στην Κίνα. Τα πλοία είναι εξοπλισμένα με κινητήρες διπλών καυσίμων Wärtsilä που τους επιτρέπουν να κινούνται τόσο με ντήζελ όσο και με LNG. Ο σχεδιασμός του κύτους πραγματοποιήθηκε από την Rolls Royce.

H Skangas προετοιμάζεται για την παραλαβή ενός νέου πλοίο LNG bunkering, με το όνομα Coralius, στις αρχές του 2017. Το Coralius θα έχει χωρητικότητα 5.800 cbm και θα προσφέρει υπηρεσίες bunkering μεταξύ πλοίων σε Ευρωπαϊκά λιμάνια.

“Είμαστε πολύ περήφανοι που είμαστε ανάμεσα στους πρώτους στον κόσμο που πραγματοποίησαν bunkering LNG μεταξύ πλοίων. Πιστεύουμε ότι το LNG θα γίνει γρήγορα το καύσιμο επιλογής για τους πλοιοκτήτες που βλέπουν μπροστά”, δήλωσε ο Tor Morten Osmundsen, CEO της Skangas. “Έχουμε αναπτύξει υποδομές LNG για να εξυπηρετήσουμε τη Σκανδιναβική βιομηχανία και ναυτιλία, και να κάνουμε το LNG διαθέσιμο για πελάτες που είναι πρόθυμοι να περάσουν σε ένα πολύ πιο καθαρό καύσιμο από αυτά που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά. Η επιχείρηση bunkering στο Γκέτεμποργκ δείχνει ξεκάθαρα ότι η αγορά εξελίσσεται και ότι οι προσπάθειές μας έχουν αντίκρυσμα.”

“Το bunkering μεταξύ των πλοίων της Ternsund και της Coral Energy αντιπροσωπεύει μια σημαντική στιγμή για την υιοθέτηση του LNG ως θαλάσσιου καυσίμου”, δήλωσε ο Jean-Francois Segretain, τεχνικός διευθυντής της Bureau Veritas, η οποία ανέλαβε την κατηγοριοποίηση των δύο πλοίων. “Η Bureau Veritas συντόνισε αυτό το σημαντικό βήμα μέσα από την ενεργή συμμετοχή της στην ανάπτυξη ενός διεθνούς πλαισίου που ενθαρρύνει την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων και την βελτίωση του σχεδιασμού των νέων καθαρών πλοίων.”