Προς το παρόν δεν βοηθάει το εμπόριο LNG μεταξύ Ασίας-Αμερικής η Διώρυγα του Παναμά

Panama_Canal_lng_trade
Η Ασία θα αναγκαστεί να περιμένει λίγο ακόμα μέχρι να δεχτεί την εισροή αερίου σχιστόλιθου από τις ΗΠΑ στις ακτές της.

Ο διεθνής κορεσμός υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει μειώσει τις διαφορές τιμών μεταξύ διαφορετικών περιοχών ανά τον κόσμο, οδηγώντας τους εμπόρους στο να μεταφέρουν φορτία σε μικρότερες αποστάσεις για λόγους εξοικονόμησης, αναφέρεται σε αναφορά της 13ης Ιουλίου που πραγματοποιήθηκε από αναλυτές της Citibank. Αυτό σημαίνει ότι το Αμερικάνικο LNG ίσως παραμείνει στο δυτικό ημισφαίριο στο εγγύς μέλλον, ακόμα και μετά την διεύρυνση της διώρυγας του Παναμά τον προηγούμενο μήνα, η οποία μπορεί να μειώσει κατά 2 βδομάδες τα δρομολόγια από την Αμερική προς την Ασία.

“Η διεύρυνση της διώρυγας του Παναμά, που εγκαινιάστηκε στις 26 Ιουνίου, αναμενόταν να αλλάξει τους όρους της εξαγωγής Αμερικάνικου LNG προς την Ασία”, αναφέρουν οι αναλυτές. “Αλλά με φόντο τις σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια αγορά LNG, η προοπτική εισροής LNG στην Ασία μέσω του Παναμά φαίνεται λιγότερο ελπιδοφόρα, τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον.”

Μόλις το 6% του παγκόσμιου στόλου LNG τάνκερ χωρούσε να περάσει από την παλιά διώρυγα. Τώρα μπορούν να περασουν όλα τα πλοία, εκτός αυτών της μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτό μπορεί να μειώσει έως και κατά 2 εβδομάδες τα δρομολόγια από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ιαπωνία, μειώνοντας το μεταφορικό κόστος στα 84 σεντς ανά εκατομύριο βρετανικών θερμικών μονάδων από 1,20 δολάρια που ήταν προηγουμένως, σύμφωνα με το Citigroup.

Ενώ κάτι τέτοιο μπορεί να βοηθήσει μακροπρόθεσμα, προς το παρόν αυτή η εξοικονόμηση δεν είναι αρκετή ώστε να ισοσταθμίσει την συμπίεση των διεθνών τιμών αερίου. Τον Οκτώβριο του 2014, το LNG στην Σινγκαπούρη κόστιζε 5$ ανά εκατομύριο βρετανικών θερμικών μονάδων περισσότερο απ’ ό,τι στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο με τη σειρά του ήταν 5$ περισσότερο από τις ΗΠΑ. Αυτή τη στιγμή και οι τρεις τιμές βρίσκονται σε απόσταση περίπου 2$ μεταξύ τους.

Αυτή η σύγκλιση των τιμών είναι αποτέλεσμα μιας ενός παγκόσμιου κορεσμού στην προσφορά αερίου, καθώς εμφανίζονται νέες μονάδες παραγωγής στην Αυστραλία και τις ΗΠΑ, ενώ η ζήτηση συρρικνώνεται στη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, τον μεγαλυτερο εισαγωγέα του καυσίμου παγκοσμίως. Οι μικρότερες διαφοροποιήσεις μεταξύ των τιμών ενθαρρύνουν το εμπόριο αερίου να μένει σε τοπικά πλαίσια, σύμφωνα με το Citigroup.

Αυτό σημαίνει ότι η μόνη αγορά του Ειρηνικού που ανοίγεται για τους εξαγωγείς αερίου των ΗΠΑ μέσω της διώρυγας του Παναμά είναι η δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής. Το πρώτο φορτίο LNG που πρόκειται να διασχίσει τη διευρυμένη διώρυγα είναι ένα τάνκερ της BP με αέριο σχιστόλιθου, κατευθυνόμενο από τη Λουιζιάνα προς την Χιλή.

“Οι διεθνείς τιμές φυσικού αερίου συγκλίνουν καθώς η προσφορά αερίου αυξάνεται, μειώνοντας έτσι σημαντικά την δύναμη που κατείχαν κάποιοι εξαγωγείς στην αγορά”, αναφέρουν οι αναλυτές. Μετά τις προσαρμογές στο κόστος παραγωγής και μεταφοράς σε μια εναλασσόμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, ειδικά καθώς η βορειο-Ασιατική ζήτηση μειώνεται ενώ η Αυστραλιανή προσφορά αυξάνεται, το εμπόριο LNG μπορεί να μείνει σε τοπικά πλαίσια προς το παρόν, ακόμα και με την διεύρυνση της διώρυγας του Παναμά.”

Διαβάστε επίσης: Κοντέινερσιπ πλήρωσε κοντά 1 εκατ. δολλάρια για να περάσει την διώρυγα του Παναμά