Σε χαμηλά εικοσαετίας η πειρατεία, αλλά σε έξαρση οι απαγωγές στη Δυτική Αφρική

piracy_hamilo_20etias
Η πειρατεία και οι ένοπλες ληστείες έχουν πέσει παγκοσμίως στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1995, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου του Διεθνούς Γραφείου Ναυσιπλοΐας (ΙΜΒ).

98 περιστατικά πειρατείας καταγράφηκαν στο πρώτο μισό του 2016, ενώ για την ίδια περίοδο το 2015 ο αριθμός ήταν 134. Το 2010, όταν η διεθνής πειρατεία ήταν στο απώγειό της, το ΙΜΒ κατέγραφε 445 επιθέσεις το χρόνο.

“Η μείωση των περιστατικών πειρατείας αποτελεί ενθαρρυντικό νέο. Οι δύο βασικοί παράγοντες που έχουν συμβάλει σ’ αυτό είναι η πρόσφατη βελτίωση της κατάστασης γύρω απ’ την Ινδονησία και η συνεχής απόκρουση Σομαλών πειρατών στην Ανατολική Αφρική”, δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Καπετάνιος Pottengal Mukundan, διευθυντής του ΙΜΒ.

Παρόλα αυτά, η εγκληματική δραστηριότητα στη Δυτική Αφρική αποτελεί ακόμα μείζον πρόβλημα και οι απαγωγές έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. 44 μέλη πληρώματος έχουν απαχθεί για λύτρα στην περιοχή μεταξύ του Ιανουαρίου και του Ιουνίου φέτος, 10 άτομα παραπάνω από το πρώτο μισό του 2015. 24 απ’ αυτούς τους ομήρους απήχθησαν στην Νιγηρία.

“Στον Κόλπο της Γουινέας, αντί να βλέπουμε πειρατείες σε πετρελαιοφόρα για το φορτίο τους, βλέπουμε αύξηση στα περιστατικά απαγωγών για λύτρα”, δήλωσε ο Mukundan.

Το ΙΜΒ κατέγραψε διεθνώς 72 εισβολές, 5 κλοπές και 12 επιχειρούμενες επιθέσεις. 64 μέλη πληρώματος έχουν πέσει θύματα απαγωγών, ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο ο αριθμός ήταν 250.

8 από τα 9 περιστατικά ένοπλης επίθεσης εναντίον πλοίων διεθνώς βρίσκονταν στη Νιγηρία, ενώ το ΙΜΒ συμπληρώνει ότι πολλές αντίστοιχες επιθέσεις δεν δημοσιοποιούνται από τους πλοιοκτήτες.

Ο Κόλπος της Γουινέας ευθύνεται για 7 από τα 10 περιστατικά απαγωγής παγκοσμίως. Παράλληλα, δύο αντίστοιχες απαγωγές πραγματοποιήθηκαν ανοιχτά της Sabah στην Ινδονησία. Στις αρχές Ιουνίου, ένα ρυμουλκό και μια φορτηγίδα δέχθηκαν επίθεση πειρατών στο Balingian του Sarawak της Μαλαισία και το φορτίο φοινικέλαιου που κουβαλούσαν εκλάπη.

Ο Mukundan δήλωσε ότι τα πλοία πρέπει “να μείνουν σε επιφυλακή, να διατηρήσουν την ασφάλειά τους και να αναφέρουν όλες τις επιθέσεις”, ειδικά στη Σομαλία και στον Κόλπο της Γουινέας όπου η πειρατεία συνεχίζει να αποτελεί κίνδυνο.

Διαβάστε επίσης: Περισσότερο “εξελιγμένη” η θαλάσσια πειρατεία γύρω από τον Κόλπο της Γουινέας