Τουλάχιστον πέντε εργαζόμενοι σκοτώθηκαν και πέντε τραυματίστηκαν σοβαρά σε μια σειρά θανατηφόρων ατυχημάτων στα διαλυτήρια πλοίων στο Μπαγκλαντές σε διάστημα μόλις ενός μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΜΚΟ διάλυσης πλοίων Shipbreaking Platform (“Πλατφόρμα διάλυσης πλοίων”).
Στο τέλος του Μαΐου ένας εργαζόμενος πέθανε στο διαλυτήριο της Seiko Steel όταν έπεσε από μεγάλο ύψος, και λιγότερο από μία εβδομάδα αργότερα πέντε εργαζόμενοι χτυπήθηκαν από την πτώση πλακών χάλυβα στο ίδιο ναυπηγείο. Ένας εργάτης πέθανε επί τόπου και ένας άλλος σε ένα νοσοκομείο, ενώ οι υπόλοιπες τρεις εργάτες τραυματίστηκαν σοβαρά.
Στις αρχές Ιουνίου ένας εργαζόμενος συνετρίβη από μια πτώση πλάκας χάλυβα στο διαλυτήριο του Laskar, ενώ στις 19 Ιουνίου, δύο εργάτες έπεσαν θύμα μιας έκρηξης φιάλης στο διαλυτήριο του Bhatiary Steel, ένας εκ των οποίων έχασε τη ζωή του σε ένα νοσοκομείο τρεις ημέρες αργότερα, ενώ οι άλλοι υπέφεραν από σοβαρά εγκαύματα στο πρόσωπό και στο πάνω μέρος του σώματος. Λίγες μέρες αργότερα, ένας εργαζόμενος υπέστη σοβαρούς τραυματισμούς από πτώση στο Kabir Steel.
“Αυτή η τρομακτική σειρά αλλεπάλληλων ατυχημάτων δείχνει ότι η επαγγελματικά μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων απουσιάζουν”, δήλωσε ο Μοχάμεντ Αλί Σαχίν, τοπικός συντονιστής της Shipbreaking Platform.
“Είμαστε μάρτυρες των ίδιων ατυχημάτων ξανά και ξανά: οι εργαζόμενοι δεν είναι εξοπλισμένοι με ζώνες ασφαλείας και πέφτουν θανάσιμα. Άλλοι συνθλίβονται κάτω από βαρείς μεταλλικούς όγκους ως συνέπεια της επικίνδυνης μεθόδου με την οποία κομμένα τμήματα χάλυβα απλά πετιούνται στη θάλασσα και στην παραλία. Ο χειρισμός των φιαλών αερίου δεν γίνεται με ασφάλεια στην παραλία και οι εκρήξεις προκαλούν θανάτους και τρομερά εγκαύματα. Εφ’ όσον τα πλοία διαλύονται στις παραλίες, οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να πεθαίνουν”.
Το σερί των θανατηφόρων ατυχημάτων έχει προκαλέσει την αντίσταση των τοπικών παραγόντων.

Στις 10 Ιουνίου, το Συνδικαλιστικό Φόρουμ Εργατών Διάλυσης Πλοίων μαζί με το Ινστιτούτο Μελετών για Θέματα Εργασίας του Μπαγκλαντές (BILS) οργάνωσαν μια ανθρώπινη αλυσίδα στο Sitakunda, περιοχή διάλυσης πλοίων, για να διαμαρτυρηθούν για τους πρόσφατους θανάτους. Το συνδικάτο των εργαζομένων παρέδωσε επίσης μια επιστολή προς τον πρόεδρο της Ένωσης Διάλυσης Πλοίων Μπαγκλαντές (BSBA) απαιτώντας την κατάλληλη έρευνα και την πληρωμή της οφειλόμενης αποζημίωσης στις οικογένειες των νεκρών εργαζομένων και στους τραυματίες, σύμφωνα πάντα με την ΜΚΟ Shipbreaking Platform.
Η Platform δήλωσε επίσης ότι ζήτησε από την κυβέρνηση του Μπαγκλαντές τη διερεύνηση των ατυχημάτων και την επιβολή κυρώσεων στα ναυπηγεία με τακτικότητα στα θανατηφόρα και σοβαρά ατυχήματα, όπως είναι το Kabir Steel και το Seiko Steel.
Η ΜΚΟ καλεί, επίσης, τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες να σταματήσουν να πωλούν τα πλοία που πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους στα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές καθώς “δεν είναι αποδεκτό να κάνουμε τα στραβά μάτια στην επισφαλή κατάσταση για χάρη του μέγιστου δυνατού κέρδους – οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες γνωρίζουν επακριβώς τις άθλιες συνθήκες στο Chittagong και ότι υπάρχουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις από την μέθοδο της διάλυσης σε παραλία”.
Διαβάστε επίσης: Πρώτοι στις πωλήσεις πλοίων οι Έλληνες στα επικίνδυνα και βρώμικα διαλυτήρια της Νότιας Ασίας