Σταθερές οι τιμές μεταφοράς ξηρού φορτίου στην Ασία

drybulk_capesize

Οι τιμές μεταφοράς για μεγάλα capesize πλοία ξηρού φορτίου στις σημαντικότερες Ασιατικές διαδρομές πρόκειται να παραμείνουν στα τωρινά επίπεδα και την επόμενη βδομάδα, σύμφωνα με δηλώσεις ναυλομεσιτών.

“Η αγορά παραμένει σταθερή με αρκετό όγκο φορτίων ώστε να στηριχθούν οι υπάρχουσες τιμές μεταφοράς”, δήλωσε ένας ναυλομεσίτης με έδρα στην Σανγκάη την Πέμπτη.

“Πρόκειται κυρίως για φορτία σιδηρομεταλλεύματος, αλλά και άνθρακα. Αν αυξηθεί ο άνθρακας, η αγορά θα γίνει πιο δραστήρια, αλλά δεν το βλέπω να συμβαίνει ακόμα. Οι τιμές θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα και την επόμενη βδομάδα”, συμπλήρωσε.

Την ίδια ώρα, οι ειαγωγές άνθρακα στην Κίνα αυξήθηκαν 6,8% φτάνοντας τους 129,3 εκ τόνους κατά τους πρώτους 7 μήνες της χρονιάς, αν και έπεσαν 2,7% φτάνοντας τα 21,2 εκ από τον Ιούνιο μέχρι τον Ιούλιο, ανακοίνωσε σε αναφορά της η ναυλομεσιτική Banchero Costa.

Η αγορά παρέμεινε αισιόδοξη ότι η πρόσφατη αύξηση κερδών για capesize μεταφορές θα συνεχιζόταν και κατά τους τελευταίους τρεις μήνες της χρονιάς, οι οποίοι παραδοσιακά αποτελούν την καλύτερη περίοδο για την αγορά ξηρού φορτίου.

“Υπάρχει μια βελτίωση στις τιμές, και λογικά θα υπάρξει αύξηση κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους», δήλωσε ένας capesize ναυλομεσίτης με έδρα στην Σινγκαπούρη.

Οι ναυλωτές όμως θα προσπαθήσουν να βάλουν ένα όριο στις αυξήσεις των τιμών, δήλωσαν άλλες πηγές.

Οι τιμές ναύλωσης capesize για την διαδρομή Αυστραλία-Κίνα ήταν περίπου στα 4,6$ ανά τόνο την Τετάρτη, σε σχέση με τα 4,51$ την προηγούμενη Τετάρτη, αν και είχαν κινηθεί χαμηλότερα στις αρχές της βδομάδας.

Οι τιμές από Βραζιλία προς Κίνα αυξήθηκαν στα 9,65$ ανά τόνο την Τετάρτη από τα 9,3$ μια βδομάδα νωρίτερα, πλησιάζοντας την υψηλότερη τιμή τους από τις αρχές Ιουλίου.

“Μπαίνουμε στην πιο δραστήρια περίοδο της χρονιάς και οι τιμές φορτίων θα αυξηθούν όλες ταυτόχρονα”, δήλωσε η Νορβηγική ναυλομεσιτική Fearnley την Τετάρτη.

Οι τιμές ναύλωσης για μικρότερα panamax πλοία για ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στον βόρειο Ειρηνικό έπεσαν στα 5.158$ τη μέρα την Τετάρτη από τα 5.492$ την προηγούμενη βδομάδα. Την ίδια στιγμή, οι τιμές στην Άπω Ανατολή για μικρότερα supramax πλοία ήταν περίπου στα 7.500-7.800$ τη μέρα για ναυλώσεις από Σινγκαπούρη προς Κίνα και περίπου 9.000$ προς Ινδία, συμπλήρωσε η Fearnley.

“Η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας μοιάζει να παίρνει μια ανάσα, με τους ναυλωτές να αποφεύγουν μια τόσο έντονη αγορά”, δήλωσε η Fearnley.

O κύριος δείκτης ναυτιλιακών μεταφορών του Baltic Exchange αυξήθηκε στο 711 την Τετάρτη από το 706 την προηγούμενη βδομάδα.