Το Brexit μειώνει το ενδιαφέρον για το ελληνικό ναυτιλιακό τμήμα της RBS

H Royal Bank of Scotland αντιμετωπίζει πλέον δυσκολίες στην πώληση του ελληνικού ναυτιλιακού χαρτοφυλάκιου της, με τους πιθανούς αγοραστές να κάνουν πίσω, εν μέρει λόγω της βρετανικής ψήφου για έξοδο από την ΕΕ, σύμφωνα με πηγές του Reuters.

Το δημοψήφισμα της 23ης Ιουνίου στην Βρετανία άυξησε τον κίνδυνο της ύφεσης και της μείωσης κερδών που μαστίζουν τις τραπεζικές μετοχές.

Νωρίτερα μέσα στην βδομάδα, το Reuters έγραψε ότι η RBS δέχτηκε προσφορές για το ελληνικό ναυτιλιακό της τμήμα. Σύμφωνα με πηγές, ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους ήταν η Credit Suisse και η China Merchants.

Τραπεζικές και χρηματοπιστωτικές πηγές αναφέρουν πως το Brexit έχει κάνει αμφίβολη την συνέχιση των συζητήσεων προς το παρόν, τονίζοντας την ακύρωση συναλλαγών που βρίσκονταν ήδη καθοδόν προς ολοκλήρωση.

Η RBS έχει αρνηθεί να σχολιάσει προς το παρόν.

Δυο διαφορετικές χρηματοπιστωτικές πηγές αναφέρουν ότι η Credit Suisse έχει ήδη αποσυρθεί απ’ την συναλλαγή.

“Το ενδιαφέρον έχει μειωθεί, και το Brexit σίγουρα δεν βοηθαει”, δήλωσε μία απ’ τις δύο πηγές. “Οι κεφαλαιακές πιέσεις προς τις Ευρωπαϊκές τράπεζες επιβαρύνουν και τέτοιες πωλήσεις χαρτοφυλακίου πλέον”.

Μια τρίτη πηγή πρόσθεσε: “Αν είσαι Κινέζος αγοραστής, όλο αυτό μοιάζει πλέον υπερβολικά τρομακτικό ή πολύπλοκο.”

Η China Merchants δεν απάντησε σε ερώτηση που της απευθύνθηκε για σχόλια. Η Credit Suisse επίσης αρνήθηκε να σχολιάσει.

Τα ελληνικά ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία της RBS κοστολογούνται περίπου 3 δις δολάρια, αν και ναυτιλιακές πηγές αναφέρουν ότι τα προβλήματα δανεισμού που αντιμετωπίζει ο κλάδος θα επηρεάσουν της δυνατότητες απόσβεσης μετά την αγορά.

Η επιχείρηση περιλαμβάνει επίσης μια τραπεζική άδεια, καθώς και προσωπικό 40 περίπου ατόμων, σύμφωνα με πηγές.

Υπάρχει επίσης ένα ερωτηματικό ως προς το τι θα γίνει με την τραπεζική άδεια όταν η Βρετανία αποχωρήσει απ’ την ΕΕ, κάτι που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους προβληματισμούς των πιθανών “μνηστήρων”.

Η βρετανική τράπεζα, που διασώθηκε με κυβερνητικό πακέτο διάσωσης αξίας 46 δις στερλίνων (59,7 δις δολάρια) κατά την οικονομική κρίση, είχε αποτελέσει έναν απ’ τους μεγαλύτερους δανειστές της παγκόσμιας ναυτιλίας και το ελληνικό τμήμα της έπαιζε πρωταρχικό ρόλο.

“Η RBS πρέπει να αποφασίσει αν θέλει ή όχι να ξεφορτωθεί ολόκληρη την επιχείρηση σε όλο και πιο χαμηλές τιμές”, δήλωσε χρηματοπιστωτική πηγή. “Αν σ’ αυτό το μίγμα προσθέσουμε το Brexit, το πράγμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Ίσως είναι καλύτερα να περιμένουν νεώτερες εξελίξεις, παρόλο που η τράπεζα πιέζεται να ξεφορτωθεί τα μη-κεντρικά της τμήματα.”

Η RBS, η οποία είναι κατά 73% κρατική, είναι στη μέση μιας αναδιάρθρωσης με στόχο την επιστροφή της τράπεζας στην κερδοφορία μετά από οκτώ συνεχόμενα χρόνια ζημιών.

Η συνολική έκθεση της τράπεζας στην ναυτιλία ανήλθε σε 7,1 δισ. λίρες (10,4 δισ. δολάρια) κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, μειωμένη σε σχέση με τις 7,5 δισεκατομμύρια λίρες στο τέλος του περασμένου έτους.

Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια προς τη βιομηχανία – εκείνα για τα οποία η αποπληρωμή τους έχει καθυστερήσει σημαντικά – αυξήθηκαν σε 827 εκατομμύρια λίρες κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, από 434 εκατομμύρια στο τέλος του 2015, ανέφερε η RBS στην τριμηνιαία αποτελέσματά της.

Διαβάστε επίσης: Ενδιαφέρον από Κίνα-Ελβετία για τα ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια που πουλάει η RBS