Η Πέμπτη ήταν μια ακόμα ιστορική μέρα για τη νέα Διώρυγα του Παναμά, καθώς το ελληνικό πλοίο Aegean Unity είχε την τιμή να είναι το πρώτο Suezmax τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, που διήλθε μέσα από τις διευρυμένες θύρες της διώρυγας του Παναμά.
Το κατασκευασμένο το 2016 και χωρητικότητας 158.932 dwt πλοίο της Arcadia Shipmanagement έφθασε στα νέα θυροφράγματα από το λιμάνι Martinez της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, με προορισμό τις Μπαχάμες. Όταν έφτασε στη Διώρυγα, οι Αρχές απένειμαν στον Έλληνα κυβερνήτη του πλοίου τιμητική πλακέτα, καθώς είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο που τη διασχίζει μετά την ολοκλήρωση των εργασιών διεύρυνσης.
Το μήκους 274 μέτρων και πλάτους 48 μέτρων πλοίο φέρεται να είναι μερικώς φορτωμένο, καθώς τα πλήρως φορτωμένα suezmaxes δύσκολα βρίσκονται σε θέση να διέλθουν από το διευρυμένο κανάλι.
Τα μεγέθους Suezmax πλοία, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου, δεν ήταν σε θέση να περάσουν μέσα από την διώρυγα πριν από την επέκτασή της. Το διευρυμένο κανάλι μπορεί να βοηθήσει στο άνοιγμα νέων εμπορικών δρόμων για το πετρέλαιο και αναμένεται να αναμορφώσει τα παγκόσμια ναυτιλιακά δρομολόγια, αυξάνοντας την κίνηση των πλοίων προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ.
Στο τέλος του Ιουλίου, η νέα Διώρυγα είδε την πρώτη διέλευση πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), του ναυλωμένου από τη Shell Maran Gas Apollonia, το οποίο σηματοδότησε “την αρχή μιας νέας εποχής, που θα οδηγήσουν σε καθαρότερο και χαμηλότερο κόστος ενέργειας για τον κόσμο”, δήλωσε ο διαχειριστής και Διευθύνων Σύμβουλος της Διώρυγας του Παναμά Jorge L. Quijano.
Το κανάλι θα επιτρέψει στα πλοία που αναχωρούν από τις Ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και τις Ακτές του Κόλπου για την Ασία να μειώσουν τον χρόνο ταξιδιού στις 22,8 ημέρες μετ’ επιστροφής. Τα πλοία που αναχωρούν από την ακτή του Περσικού Κόλπου των ΗΠΑ για τη δυτική ακτή της Νότιας Αμερικής θα εξοικονομήσουν επίσης χρόνο.
Όλες οι ειδήσεις για τη νέα Διώρυγα του Παναμά εδώ