Η Βρετανική Automated Ships Ltd και η Νορβηγική Kongsberg Maritime ένωσαν τις δυνάμεις τους για την κατασκευή του πρώτου μη-επανδρωμένου και πλήρως αυτοματοποιημένου πλοίου για υπεράκτιες εργασίες.
Η Kongsberg ανακοίνωσε την Τρίτη ότι οι δύο εταιρίες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για το offshore πλοίο Hrönn, το οποίο θα σχεδιαστεί και θα κατασκευαστεί στη Νορβηγία τον Ιανουάριο του 2017.
Οι δοκιμές του νέου πλοίου θα πραγματοποιηθούν στον νέο χώρο δοκιμών για αυτόνομα πλοία στο φιορδ του Τροντχάιμ υπό την αιγίδα των νηογνωμόνων της DNV GL και της Norwegian Maritime Authority (NMA). Αν όλα προχωρήσουν βάσει του σχεδίου, το Hrönn θα μπορεί να ξεκινήσει τη λειτουργία του ως το πρώτο μη-επανδρωμένο πλοίο μεγάλου μεγέθους το 2018.
“Αυτήν τη στιγμή, μόνο μικρά μη-επανδρωμένα σκάφη χρησιμοποιούνται για εργασίες κοντά στις ακτές, αλλά δεν υπάρχουν πια τεχνικοί περιορισμοί για την κατασκευή μεγάλων μη-επανδρωμένων αυτοματοποιημένων συστημάτων”, ανακοίνωσε η Krongsberg. “Τα μόνα εμπόδια είναι αυτά που αφορούν στη νομοθεσία, αλλά με τη συμμετοχή της DNV GL και της NMA, όπως και Νορβηγικών και Βρετανικών οργανισμών και επιχειρήσεων, θα καταστεί δυνατό να εισάγουμε το πρώτο μεγάλο μη-επανδρωμένο πλοίο στην αγορά”.
“Οι χρήσεις για τις οποίες προορίζεται περιλαμβάνουν τις εξής, μεταξύ άλλων: Επιθεωρήσεις και μετρήσεις, χειρισμός ROV (Remotely Operated Vehicle) και AUV (Autonomous Underwater Vehicle), συνδυασμένες μεταφορές μικρών φορτίων και μεταφορές σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις, και υποστήριξη για ιχθυοκαλλιέργειες ανοιχτής θαλάσσης. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως stand-by πλοίο, για βοήθεια πυρόσβεσης σε offshore πλατφόρμες σε συνεργασία με επανδρωμένα πλοία. Η Automated Ships Ltd βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε συζητήσεις με διάφορες εταιρίες που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του Hrönn και έτσι να τεθούν οι βασικές τιμές για τις υπηρεσίες και τα εξασφαλισμένα συμβόλαια του πλοίου στο κοντινό μέλλον”, συμπληρώνει η ανακοίνωση.
Το Hrönn σχεδιάζεται να λειτουργήσει πρωτίστως ως ένα εξ αποστάσεως ελεγχόμενο πλοίο με ανθρώπινη επίβλεψη, αλλά σταδιακά θα μεταβεί σε πλήρως αυτοματοποιημένες και αυτόνομες επιχειρήσεις καθώς οι αλγόριθμοι ελέγχου του πλοίου θα αναπτύσσονται ταυτόχρονα με τις επιχειρήσεις που ελέγχονται εξ αποστάσεως.
Το πλοίο θα κατασκευαστεί από την Fjellstrand AS, ένα Νορβηγικό ναυπηγείο με παράδοση στην κατασκευή υπερ-σύγχρονων αλουμινένιων γρήγορων φέρι, όπως και ατσάλινων offshore πλοίων. Η Fjellstrand είναι επίσης γνωστή για την κατασκευή του Ampere, του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού φέρυ που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2015.
Διαβάστε επίσης: Είναι μη-ρεαλιστικά τα πλήρως αυτόνομα πλοία;