Το πρώτο τάνκερ με Αμερικάνικο LNG που θα διασχίσει τη νέα διώρυγα του Παναμά

maran_gas_apollonia
Το πρώτο τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που θα διασχίσει την προσφάτως διευρυμένη διώρυγα του Παναμά θα μεταφέρει Αμερικάνικο αέριο, δήλωσε η Διεύθυνση της Διώρυγας του Παναμά (PCA).

Το πλοίο Maran Gas Apollonia της Royal Dutch Shell Plc αναμένεται να διασχίσει τη διώρυγα συνδέοντας τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό στις 25 Ιουλίου, αφού φορτώσει LNG στην ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ, σύμφωνα με την PCA που διευθύνει τις δραστηριότητες της διώρυγας. Το British Merchant LNG τάνκερ της BP Plc αναμένεται να είναι το δεύτερο πλοίο που θα περάσει τη διώρυγα την επόμενη μέρα, ενώ ένα τρίτο τάνκερ έχει σχεδιαστεί να περάσει στις αρχές Αυγούστου.

Τα συγκεκριμένα πλοία θα είναι τα πρώτα που θα επωφεληθούν από την διεύρυνση αξίας πολλών δις δολαρίων της διώρυγας ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί τα τεράστια τάνκερ LNG. Ο εγκαινιασμός της αυξάνει τις δυνατότητες για εξαγωγές Αμερικάνικου αερίου σχιστόλιθου, που ξεκίνησαν μόλις 5 μήνες νωρίτερα, μειώνοντας το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς από τις ΗΠΑ προς την δυτική ακτή της Λατινικής Αμερικής και την Ασία.

“Το γεγονός ότι τρεις επιχειρήσεις πρόκειται να χρησιμοποιήσουν τη νέα διώρυγα σημαίνει ότι είναι βιώσιμη κι ότι λειτουργεί πάνω-κάτω με τον τρόπο που ήλπιζε η υπηρεσία της διώρυγας”, δήλωσε τηλεφωνικά τη Δευτέρα ο Jason Feer, κορυφαίο στέλεχος της ναυλομεσιτικής εταιρίας Poten & Partners στο Houston. “Δεν θα με εξέπληττε αν ένα από αυτά τα πλοία κατευθυνθεί προς την Ασία.”

Το τάνκερ της Shell προσέγγιζε το Sabine Pass LNG Terminal της Cheniere Energy Inc στην Λουιζιάνα αργά τη Δευτέρα, σύμφωνα με ναυτιλιακά στοιχεία.

Το British Merchant τάνκερ της ΒΡ θα μεταφέρει αέριο από το Τρινιδάδ σε ένα Terminal εισαγωγών στην δυτική ακτή του Μεξικού, δήλωσε η PCA.

Εκπρόσωποι της Shell και της BP αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Διεύθυνση της Διώρυγας δεν είχε άμεσα στη διάθεσή του λεπτομέρειες σχετικά με τον προορισμό του τάνκερ της Shell και δεν έδωσε στη δημοσιότητα καμία επιπλέον πληροφορία για το τρίτο πλοίο.

Η διεύρυνση της διώρυγας, που εγκαινιάστηκε στα τέλη Ιουνίου, επιτρέπει την διέλευση στο 90% του παγκόσμιου στόλου LNG τάνκερ, ενώ προηγουμένος την επέτρεπε μόλις στο 6%, δήλωσε η Victoria Zaretskaya, αναλύτρια της Αμερικάνικης Διέυθυνσης Ενεργειακών Πληροφοριών. Η Αμερικάνικη Ακτή του Κόλπου είναι σε θέση να μεταφέρει από 35 έως 38 εκατ. τόνους το χρόνο με περίπου 550 τάνκερ μέσω της διώρυγας του Παναμά μέχρι το 2021, συμπλήρωσε.