Μοιραίο στάθηκε το ατύχημα για τον άτυχο νεαρό ναυτικό
Ακόμη ένα τραγικό περιστατικό στο χώρο της ναυτιλίας ήρθε να ταράξει τα νερά, όταν ένας δόκιμος μηχανικός έχασε τόσο άδικα την ζωή του.
Πιο συγκεκριμένα, φορτηγό πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου ολοκλήρωσε την φόρτωση σιταριού, και στη συνέχεια υποβλήθηκε σε διαδικασία απεντόμωσης, όπως προβλέπεται από τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια της απεντόμωσης, τα ανοίγματα των αμπαριών, οι αεραγωγοί και οι καταπακτές πρόσβασης σφραγίστηκαν πλήρως, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Μετά την ολοκλήρωση των προετοιμασιών, το πλοίο απέπλευσε για το προγραμματισμένο ταξίδι του.
Οι πρώτες ενδείξεις κινδύνου
Το πλήρωμα είχε ενημερωθεί για τους κινδύνους του αερίου απεντόμωσης και είχε λάβει οδηγίες να είναι σε επιφυλακή για οσμές που θυμίζουν σκόρδο ή αποσύνθεση ψαριών. Τις πρώτες ημέρες του ταξιδιού, πραγματοποιήθηκαν τακτικές μετρήσεις φωσφίνης στους χώρους διαμονής του πληρώματος, χωρίς να εντοπιστούν ανησυχητικά επίπεδα σε αυτό το τοξικό αέριο.
Την τέταρτη ημέρα, οι μετρήσεις κατέγραψαν 0,1 ppm φωσφίνης στους χώρους του ακομοδεσίου. Σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ασφαλείας, το επιτρεπόμενο όριο έκθεσης για οκτάωρη εργασία είναι 0,3 ppm, ενώ η βραχυπρόθεσμη έκθεση δεν πρέπει να υπερβαίνει το 1 ppm. Την ίδια ημέρα, ένα μέλος του πληρώματος ανέφερε περίεργη οσμή στην καμπίνα του, χωρίς όμως να ανιχνευθεί φωσφίνη. Για προληπτικούς λόγους, μεταφέρθηκε σε άλλη καμπίνα.
Η τραγωδία
Την επόμενη ημέρα, καταγράφηκε συγκέντρωση 2 ppm φωσφίνης στον διάδρομο («αλουέ») του upper deck, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμό. Ο πλοίαρχος διέταξε την άμεση εκκένωση των καμπινών, ωστόσο ο δόκιμος μηχανικός δεν εμφανίστηκε. Όταν τον αναζήτησαν, τον βρήκαν στην καμπίνα του με σημάδια παράλυσης. Η συγκέντρωση φωσφίνης στην καμπίνα του ήταν 9 ppm.
Το πλήρωμα παρείχε τις πρώτες βοήθειες και έλαβε απομακρυσμένη ιατρική βοήθεια μέσω, όμως η κατάσταση του δόκιμου επιδεινώθηκε. Δύο ημέρες αργότερα, το πλοίο έφτασε σε λιμάνι όπου διαπιστώθηκε και ο θάνατός του.
Ανακάλυψη της διαρροής
Η έρευνα αποκάλυψε ότι υπήρχε ένας αγωγός για την ηλεκτρική καλωδίωση μεταξύ των χώρων ενδιαιτήσεως του πληρώματος και του αμπαριού Νο. 5, που δεν είχε σφραγιστεί σωστά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει διαρροή της φωσφίνης στις καμπίνες, προκαλώντας τον θάνατο του δόκιμου.

Case study
- Η καταλληλότητα ενός πλοίου για απεντόμωση πρέπει να ελέγχεται αυστηρά. Στην προκειμένη περίπτωση, ένα κατασκευαστικό λάθος ήταν μοιραίο.
- Η συνεχής παρακολούθηση των επιπέδων φωσφίνης είναι ζωτικής σημασίας, καθώς η διαρροή μπορεί να συμβεί σταδιακά.
- Τα πλοία πρέπει να ακολουθούν αυστηρά τις προδιαγραφές κατά την κατασκευή τους ώστε να αποφεύγονται παρόμοια περιστατικά.
Το τραγικό αυτό συμβάν αναδεικνύει τη σημασία των αυστηρών μέτρων ασφαλείας και των τακτικών ελέγχων για την πρόληψη ατυχημάτων στη ναυτιλία.
Η δηλητηρίαση από οποιαδήποτε τοξικά αέρια είναι κάτι που συμβαίνει με μεγάλη συχνότητα στα πλοία και χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Ιδιαίτερη προσοχή όμως χρειάζεται και κατά την είσοδο μας σε κλειστούς χώρους, όπου τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας θα πρέπει να τηρούνται χωρίς καμία παρέκκλιση. Διαβάστε περισσότερα για την είσοδο σε κλειστούς χώρους (Enclosed Space Entry)
Διαβάστε ακόμα:
Case Study: Μηχανικός έχασε την ζωή του κατά την διάρκεια επισκευής του εμβόλου