Εφοπλιστές και φορολογία

Όλο και αυξάνονται οι φωνές που υποστηρίζουν την φορολογική επιβάρυνση των εφοπλιστών, είτε αυτές οι φωνές προέρχονται από πολιτικά κόμματα, είτε από απλούς πολίτες που παρασυρόμενοι από τα ίδια πολιτικά κόμματα αντιδρούν και αυτοί. Σκοπός που γράφω αυτό το άρθρο είναι να προσπαθήσω να εξηγήσω τις επιπτώσεις που θα φέρουν οι φορολογικές επιβαρύνσεις των εφοπλιστών. 
Κόστος Ελληνικής σημαίας

Όπως όλοι μας γνωρίζουμε, το να υψώσει ένα πλοίο Ελληνική σημαία, είναι σε σχέση με άλλες ξένες σημαίες (π.χ. Παναμά, Μάλτα κ.τ.λ.) πολύ πιο ακριβή. Αυτό είναι γεγονός και δεν μπορεί να το διαψεύσει κάνεις. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τον εφοπλιστή τον συμφέρει καλύτερα να έχει ξένη σημαία το πλοίο του ή τα πλοία του γλιτώνοντας αποδεδειγμένα πολλά χρήματα. Από την άλλη, κάποιοι λένε ότι η Ελληνική σημαία έχει διεθνές κύρος και παίρνει καλύτερα ναύλα. Εμείς θα συμφωνήσουμε ότι η Ελληνική σημαία έχει κύρος αλλά μην γελιόμαστε… δεν είναι μόνο αυτή. Αρκετών χωρών οι σημαίες έχουν την ίδια ακριβώς βαρύτητα με την Ελληνική.

Εργατικό δυναμικό απασχολούμενο από την ναυτιλία

Χιλιάδες άνθρωποι στην Ελλάδα απασχολούνται από την ναυτιλία, είτε είναι ναυτικοί είτε είναι σε γραφεία ναυτιλιακών εταιριών που εδρεύουν στην Ελλάδα. Μαζί με τους ναυτικούς και γενικά αυτούς που απασχολούνται στη ναυτιλία, ζουν και οι οικογένειες τους, τα μέλη των οποίων είναι πολλά περισσότερα από αυτούς. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι, στην Ελλάδα υπάρχει ένα τεράστιο ποσοστό που ζει από την ναυτιλία μας.

Μεταφορά ναυτιλιακών εκτός Ελλάδας

Πολλοί εφοπλιστές μετά τις τελευταίες φορολογικές «απειλές» που ακούγονται, κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ, διαμηνύουν ότι θα μεταφέρουν τις εταιρείες τους στο εξωτερικό και θα υψώσουν ξένες σημαίες. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι αυτό θα είναι μια καταστροφή για τους ανθρώπους της ναυτιλίας. Μπλοφάρουν; Αυτό δεν μπορούμε να το ξέρουμε, αλλά καλό θα ήταν, πριν αυτοί οι κύριοι ανοίξουν πόλεμο με τους εφοπλιστές να σκεφτούν και τις επιπτώσεις που θα έχει μια τέτοια λάθος κίνηση. Οι ίδιοι οι εφοπλιστές λένε οτι μπορούν να μεταφέρουν τις εταιρείες τους στο εξωτερικό εν μία νυκτί…ΑΠΛΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ για την Ελλάδα.

Μείωση κόστους Ελληνικής σημαίας και μείωση της φορολογίας

Εκατοντάδες ή και χιλιάδες μεγαλοκαρχαρίες και μεγαλοεργολάβοι χρωστάνε στην εφορία εκατομμύρια ευρώ. Κυρίως οι μεγαλοεργολάβοι, εκμεταλλεύονταν και απασχολούσαν ανασφάλιστους Πακιστανούς, αλβανούς και ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε, με αυτόν τον τρόπο απεκόμισαν τεραστία κέρδη από τα δημόσια έργα. Κάνεις δεν τους ενόχλησε ή τους έκλεισε στην φυλακή αλλά όλοι έπεσαν επάνω στην ναυτιλία, τον πιο υγιές κλάδο που διαθέτει το Ελληνικό κράτος. Αναρωτιόμαστε τι θα γινόταν αν οι διάφορες κυβερνήσεις είχαν προσεγγίσει το θέμα διαφορετικά. Δηλαδή μία συμφωνία στην οποία και θα μείωναν το κόστος της Ελληνικής σημαίας αλλά και θα κράταγαν τη φορολογία τους σε χαμηλά επίπεδα, με την προϋπόθεση όμως τα χρήματα που θα γλίτωναν οι εφοπλιστές να τα έδιναν για την επάνδρωση των καραβιών τους με περισσότερους Έλληνες και όχι Φιλιππινέζους , Ουρανούς, Ρουμάνους, Ινδούς κ.τ.λ. Να μπορούσαν δηλαδή να δούλευαν Έλληνες μάγειροι, ηλεκτρολόγοι, λοστρόμοι και extra αξιωματικοί γέφυρας ή μηχανής. Αυτό θα σήμαινε ταυτόχρονα, και περισσότερη εισροή συναλλάγματος στην Ελλάδα αλλά και χιλιάδες θέσεις εργασίας οι οποίες θέσεις θα ήταν και πολύ καλά αμειβόμενες. Και αν οι Φιλιππινέζοι παίρνουν πολύ λιγότερα χρήματα από τους Έλληνες, οι ουκρανοί ηλεκτρολόγοι π.χ. παίρνουν 4500 ευρώ τον μήνα!!! Γιατί να μην τους πιέσει η Ελληνική κυβέρνηση, ενεργώντας έξυπνα και δίνοντας κίνητρα να πάρουν Έλληνες; Οι νέοι άλλωστε έχουν στραφεί προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά όπως αναφέραμε και στο προηγούμενο άρθρο »Δώστε επιτέλους λύση στο πρόβλημα των δοκίμων!» Δεν υπάρχουν θέσεις στα καράβια να τους απορροφήσουν. Προσέχετε! Ελληνικά Καράβια υπάρχουν πολλά… οι θέσεις για Έλληνες είναι πλέον μειωμένες!

Συμπέρασμα

Σίγουρα πολλοί θα απορήσετε με αυτό που λέμε περί μείωση του κόστους της Ελληνικής σημαίας. Πρέπει όμως να καταλάβουμε όλοι τα οφέλη που θα έχει μία τέτοια κίνηση. Χιλιάδες συμπολίτες μας θα βρουν δουλειά απ τη ναυτιλία και σίγουρα η κοινωνία μας θα πάρει μεγάλη ανάσα. Μακάρι να βλέπαμε τα εκατοντάδες ελληνικά πλοία τα όποια είναι με ξένη σημαία να ύψωναν την Ελληνική. Μακάρι να βλέπαμε 5 Έλληνες ναυτικούς παραπάνω σε κάθε καράβι. Η άποψη μας είναι ότι ποτέ δεν ασχολήθηκε κανείς σοβαρά με την ναυτιλία μας. Μια ζωή θυμάμαι να μπαίνουν υπουργοί άσχετοι με την ναυτιλία, από μεγαλογιατροί και μεγαλοδικηγόροι μέχρι ότι μπορεί να φανταστεί ο νους μας. Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο το μόνο πολιτικό κόμμα που είπε αλήθειες και έκανε ουσιαστικές προτάσεις είναι η χρυσή αυγή (!). Εμείς δεν στεκόμαστε σε κόμματα και χρώματα αλλά όποιο κόμμα λέει σωστά πράγματα για την ναυτιλία μας εμείς θα το αναφέρουμε και θα το επικροτούμε… είτε αυτό λέγετε ΝΔ είτε ΣΥΡΙΖΑ είτε χρυσή αυγή. Ελπίζουμε επιτέλους να υπάρξει κάποιος ο οποίος θα νοιαστεί για την ναυτιλία μας και θα προσπαθήσει να την εκμεταλλευτεί προς όφελος όλου του Ελληνικού λάου. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι τις δύσκολες δεκαετίες του 50-60-70 η ελληνική ναυτιλία έπαιξε ίσως τον σημαντικότερο ρόλο για την ανοικοδόμηση του ελληνικού κράτους. Έτσι και τώρα η ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας μπορεί να έχει για ισχυρό σύμμαχο της την ναυτιλία μας.

g.k

e-Nautilia.gr