Μία μπαταρία ήταν η αιτία της πυρκαγιάς στο πλοίο RoRo Höegh Xiamen που κόστισε 40,000,000 δολάρια!

Ένα σοβαρό ηλεκτρικό λάθος της μη αποσύνδεσης της μπαταρίας σε ένα όχημα οδήγησε στο να ξεσπάσει η πυρκαγιά στο πλοίο μεταφοράς οχημάτων Höegh Xiamen, με αποτέλεσμα την ζημιά 40 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την τότε έκθεση του Εθνικού Συμβούλιου Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB).

Το NTSB προσδιόρισε ότι το ότι δεν αποσυνδέθηκε η μπαταρία του οχήματος, ήταν η αιτία που ξέσπασε η πυρκαγιά στο μήκους 183 μέτρων και υπό σημαίας Νορβηγίας roll-on/roll-off πλοίου μεταφοράς οχημάτων.

Το πλοίο πήρε φωτιά καθώς ετοιμαζόταν να αναχωρήσει από τον τερματικό σταθμό Blount Island Horizon στο Τζάκσονβιλ της Φλόριντα, με προορισμό προς τη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ στις 4 Ιουνίου 2020.

Ένας άνθρωπος στην προβλήτα που ήταν προσδεμένο το πλοίο παρατήρησε να βγαίνει καπνός από τις οπές εξαερισμού του, ενώ αυτό ετοιμαζόταν να αναχωρήσει.

Μετά από έλεγχο το πλήρωμα εντόπισε φωτιά στο κατάστρωμα 8, το οποίο ήταν φορτωμένο με μεταχειρισμένα οχήματα. Η φωτιά τελικά εξαπλώθηκε ταχύτατα και σε άλλα καταστρώματα και συνέχισε να καίει για οκτώ ημέρες, έχοντας σαν αποτέλεσμα την ολική καταστροφή του πλοίου.

Το Τμήμα της Πυροσβεστικής υπηρεσίας
του Τζάκσονβιλ έσπευσε στο σημείο για να βοηθήσει στην κατάσβεση της πυρκαγιάς και λίγες ώρες αργότερα, εννέα πυροσβέστες τραυματίστηκαν μετά από έκρηξη στο πλοίο.

Κανένα από τα 21 μέλη του πληρώματος του πλοίου δεν τραυματίστηκε.

Η πυρκαγιά χρειάστηκε πάνω από μία εβδομάδα για να σβήσει και το Höegh Xiamen μεζί με το φορτίο των 2.420 μεταχειρισμένων οχήμάτων δηλώθηκαν ως ολική απώλεια με κόστος 40 εκατομμύρια δολάρια.

Τον Αύγουστο του 2020, το πλοίο ρυμουλκήθηκε στην Τουρκία για να διαλυθεί.

«Πολλά από τα οχήματα που φορτώθηκαν στο πλοίο είχαν μπαταρίες που δεν είχαν αποσυνδεθεί και ασφαλιστεί σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, γεγονός που αύξανε τον κίνδυνο για πυρκαγιά. Κατά τη διάρκεια των εργασιών φόρτωσης, τόσο το προσωπικό φόρτωσης όσο και το πλήρωμα είχαν την δυνατότητα να αντιμετωπίσουν αυτούς τους κινδύνους», ανέφερε η NTSB στην έκθεσή της.

Η NTSB πρόσθεσε ότι ο εντοπισμός της πυρκαγιάς καθυστέρησε επειδή τα συστήματα πυρανίχνευσης του πλοίου δεν είχαν ακόμη ενεργοποιηθεί και πάλι μετά την ολοκλήρωση της φόρτωσης.

Στην έκταση της πυρκαγιάς συνέβαλε επίσης η απόφαση του πλοιάρχου να καθυστερήσει στην ενεργοποίηση του μόνιμου συστήματος κατάσβεσης πυρκαγιάς του πλοίου.

Οι ενέργειες για την καταπολέμηση της πυρκαγιάς καθυστέρησαν περαιτέρω επειδή ο πλοίαρχος του πλοίου δεν είχε άμεσα διαθέσιμα τα στοιχεία επικοινωνίας με τις ομάδες έρευνας και διάσωσης, και δεν ήξερε πώς να αναφέρει την πυρκαγιά στις τοπικές αρχές, διαπίστωσε η NTSB.

Η NTSB διαπίστωσε επίσης ότι το πλήρωμα απέτυχε να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς περί επικίνδυνων υλικών που υιοθετήθηκαν μετά από ένα παρόμοιο περιστατικό που αφορούσε το Grande Europa του Grimaldi το 2019.

Με οδηγό την εμπειρία από τις προηγούμενες πυρκαγιές πλοίων μεταφοράς οχημάτων του Grimaldi , η εταιρεία ανέπτυξε την διαδικασία αποσύνδεσης της μπαταρίας για να μειώσει τον κίνδυνο πυρκαγιάς των οχημάτων κατά τη μεταφορά τους.

Την ώρα της πυρκαγιάς, το Höegh Xiamen ήταν ναυλωμένο στη Grimaldi για τη μεταφορά «μη εμπορικών μεταχειρισμένων προσωπικών οχημάτων σε κακή κατάσταση», συμπεριλαμβανομένων μερικών που είχαν υποστεί τόση ζημιά και τα οποία χρειάστηκε να μεταφερθούν στο πλοίο με ανυψωτικό όχημα.

Παρόλο που το πλήρωμα του Höegh Xiamen και οι λιμενεργάτες έπρεπε να ακολουθήσουν τη διαδικασία αποσύνδεσης της μπαταρίας που έχει υιοθετήσει η Grimaldi, μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε μετά το ατύχημα σε δείγμα 59 οχημάτων δεν βρήκε ούτε μια μπαταρία που να ήταν αποσυνδεμένη.

«Διαπιστώσαμε ότι η πιθανή αιτία της πυρκαγιάς στο πλοίο μεταφοράς οχημάτων Höegh Xiamen ήταν η αναποτελεσματική επίβλεψη των εργατών του λιμανιού που ήταν υπέυθυνοι, οι οποίοι δεν εντόπισαν ότι δεν τηρούνταν οι διαδικασίες ασφάλειας της μπαταρίας των οχημάτων της Grimaldi, με αποτέλεσμα το ηλεκτρικό σφάλμα από μια μπαταρία σε μεταχειρισμένο όχημα στο κατάστρωμα φορτίου 8», δήλωσε η NTSB.

«Οι συνθήκες αυτού του ατυχήματος καθιστούν σαφές ότι είναι κρίσιμο να διασφαλιστεί ότι οι μπαταρίες των μεταχειρισμένων οχημάτων είναι αποσυνδεδεμένες και ασφαλισμένες σωστά κατά τη διάρκεια των εργασιών φόρτωσης», δήλωσε η NTSB.

Διαβάστε ακόμα