Η MOL ανακοίνωσε ότι η εταιρεία βραβεύτηκε για την ανάπτυξη ενός συστήματος ανάκτησης ενέργειας απορριπτόμενης θερμότητας για την παραγωγή θαλάσσιων κινητήρων ντίζελ από την Ιαπωνική Εταιρεία Ναυπηγών και Μηχανικών Ωκεανών (Japan Society of Naval Architects and Ocean Engineers – JASNAOE).
Η νέα τεχνολογία, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Namura Shipbuilding Co. Ltd. Και τη Mitsubishi Heavy Industry Marine Machinery & Engine Co. Ltd (MHIMME), χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και για την υποβοήθηση της πρόωσης του πλοίου. Το εξελιγμένο αυτό μοντέλο εγκαταστάθηκε σε ένα πλοίο μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος που διαχειρίζεται η ιαπωνική εταιρεία.
Η MOL παρέλαβε το βραβείο της σε επίσημη τελετή που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26/5 στο Sendai International Center, στην πόλη Σεντάι της Ιαπωνίας. Αναγνωρίζεται με αυτό τον τρόπο η εξαιρετική τεκμηρίωση και έρευνα στη θαλάσσια μηχανική, ναυπηγική και γενικά στις θαλάσσιες υποθέσεις. Τα βραβεία δίνονται επίσης για καινοτόμες τεχνολογικές ιδέες, για εξελίξεις και εφευρέσεις που έχουν πρακτική χρησιμότητα.
Το νέο σύστημα ανακτά την αποβαλλόμενη θερμική ενέργεια των καυσαερίων του κύριου κινητήρα. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από μια ενσωματωμένη γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας με υψηλή αποδοτικότητα (στην οποία περιλαμβάνονται ατμοστρόβιλοι και αεριοστρόβιλοι). Η με αυτόν τον τρόπο δημιουργούμενη ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται στο πλοίο και βοηθά την πρόωση του μέσω του κινητήρα ατράκτου που τοποθετήται στον στροφαλοφόρο άξονα του κύριου κινητήρα. Έτσι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμων των πλοίων και τα ποσά CO2 που εκπέμπει.
Σύμφωνα με την MOL, το νέο αυτό μοντέλο βρίσκεται ένα βήμα μπροστά σε σχέση με τη σειρά πλοίων επόμενης γενιάς Ishin-III που είχε ανακοινώσει πριν από τέσσερα χρόνια. Σε ένα δελτίο τύπου στην επίσημη ιστοσελίδα της, η MOL επιβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει την “επιθετική προσεγγίση” της για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, με στόχο τη μείωση των επιπτώσεων στο περιβάλλον από τα υπερατλαντικά ταξίδια.