Πειραιάς
19°C

Η νέα σχεδίαση του εντυπωσιακού κρουαζιερόπλοιου μετά την επιτυχημένη δοκιμή μοντέλου

Δημοσιεύθηκε στις

28/03/2025

από

Το όραμα της Hurtigruten για το πιο ενεργειακά αποδοτικό κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο προχωρά, με το πρωτοποριακό έργο Sea Zero να ολοκληρώνει πρόσφατα μια νέα φάση αυστηρών δοκιμών στις εγκαταστάσεις της SINTEF Ocean στο Τρόντχαϊμ της Νορβηγίας.

Μεγάλα πακέτα μπαταριών, αναδιπλούμενα πανιά, συστήματα λίπανσης αέρα, αντίθετα περιστρεφόμενες έλικες και ένα βελτιστοποιημένο ενεργειακά κύτος είναι μεταξύ των καινοτομιών που αξιολογούνται.

Η Hurtigruten θέλει να σχεδιάσει ένα πλοίο που θα μπορεί να πλέει χωρίς εκπομπές σε κανονική λειτουργία στις νορβηγικές ακτές από το 2030. «Μαθαίνουμε πολλά από αυτές τις δοκιμές και τώρα βλέπουμε ότι πολλοί από τους φιλόδοξους στόχους σε αυτό το έργο μπορούν επίσης να εφαρμοστούν στην πράξη», δήλωσε ο Gerry Larsson-Fedde, Chief Operating Officer της Hurtigruten.

Μετά από μήνες σχεδιαστικής εργασίας και δοκιμών, ο σχεδιασμός του πλοίου έχει βελτιωθεί περαιτέρω ώστε να είναι μακρύτερο, χαμηλότερο σε ύψος και πιο σταθερό, με την χρησιμοποίηση δύο μεγάλων αναδιπλούμενων πανιών, τα οποία μπορούν να ανυψωθούν ή να χαμηλώσουν ανάλογα με τις ανάγκες. Οι πρόσφατες ψηφιακές προσομοιώσεις και οι φυσικές δοκιμές στο Τρόντχαϊμ, χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο οκτώ μέτρων που δοκιμάστηκε στην λεκάνη και τη δεξαμενή ρυμούλκησης της SINTEF, επιβεβαίωσαν ότι τα πανιά από μόνα τους θα μπορούσαν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά 10-15%.

«Για κάθε γύρο κάνουμε αλλαγές για να βελτιστοποιήσουμε τη σχεδίαση. Τώρα το πλοίο είναι οκτώ μέτρα μακρύτερο και ελαφρώς φαρδύτερο, ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά ένα κατάστρωμα. Αυτό παρέχει, μεταξύ άλλων, καλύτερη ευστάθεια. Έχουμε επίσης μεταβεί από τρία σε δύο πανιά», προσθέτει ο Larsson-Fedde.

Διαβάστε ακόμα: Ο άνεμος, η χαμηλή ταχύτητα και τα καύσιμα μπορούν να μειώσουν 50% τις εκπομπές των πλοίων έως το 2030!

Η ιδέα Sea Zero στοχεύει στη μείωση της ενέργειας μεταξύ 40-50% σε σύγκριση με τα σημερινά πλοία. Με αυτή τη μείωση, οι μπαταρίες που φορτίζονται με συνδεσιμότητα παροχής ρεύματος στην ξηρά θα μπορούσαν να κάνουν δυνατές λειτουργίες χωρίς εκπομπές.

«Με τη μείωση της χρήσης ενέργειας που επιδιώκουμε, είναι ρεαλιστικό να τοποθετήσουμε ένα σύστημα μπαταρίας με αρκετή ενέργεια ώστε να επιτρέπει στο πλοίο να πλέει μεταξύ των λιμένων φόρτισης υπό κανονικές καιρικές συνθήκες», δήλωσε ο Trond Johnsen, Project Manager για το Sea Zero.

Η Hurtigruten συνεργάζεται στενά με το νορβηγικό ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF και άλλους κορυφαίους εταίρους για τη βελτίωση του σχεδιασμού.

«Για να κατανοήσουμε πλήρως και να αναλύσουμε πώς συνεργάζονται αυτές οι τεχνολογίες, χρησιμοποιούμε προηγμένες αριθμητικές προσομοιώσεις και έχουμε αναπτύξει νέες εργαστηριακές τεχνικές και όργανα για τη δοκιμή μοντέλων πλοίων», δήλωσε ο Anders Alterskjær, Διευθυντής Έρευνας στο SINTEF Ocean. «Οι δοκιμές και οι αναλύσεις μοντέλων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής δείχνουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τη μείωση της ζήτησης ενέργειας στον βαθμό που απαιτείται για να καταστεί δυνατή η λειτουργία μηδενικών εκπομπών».

Διαβάστε ακόμα: Το 25% της παγκόσμιας παραγωγής χάλυβα χάνεται από τη διάβρωση!

Γεγονότα για το Sea Zero:

Στόχος: Το πιο ενεργειακά αποδοτικό κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο
Λειτουργία μηδενικών εκπομπών με στόχο το 2030
Νέος σχεδιασμός: 143,5 μέτρα μήκος – το μακρύτερο σκάφος της Hurtigruten μέχρι σήμερα
Δύο αναδιπλούμενα πανιά με ηλιακούς συλλέκτες (10–15% εξοικονόμηση ενέργειας)
Αντιπεριστρεφόμενοι έλικες και λίπανση αέρα για μείωση της οπισθέλκουσας
Έξυπνα ενεργειακά συστήματα για θέρμανση, ψύξη και λειτουργίες επί του πλοίου
Εκτιμώμενη εξοικονόμηση ενέργειας 40–50% σε σχέση με τα τρέχοντα πλοία
Οι συνεργάτες περιλαμβάνουν SINTEF, Vard Design, DNV, Brunvoll, Plug, Corvus Energy και άλλους
«Το Coast Express ταξιδεύει στις ακτές της Νορβηγίας για 130 χρόνια. Για να πλέουμε για 130 χρόνια ακόμη, πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που πλέουμε», δήλωσε η Hedda Felin, Διευθύνων Σύμβουλος της Hurtigruten.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
19°C